Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Ugibajmo!

Komentiraj

Objavil/a chef 3.10.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Fenomeni, Natezalnica, miks

Nikoli nisem želel biti novinar, ampak kaj hočemo. V turističnem žanru je sicer kar vzdržno, čeprav so časi neugodni. Reportaže veliko stanejo; uredniki si težko špogamo profesionalne fotografe, novinarji za nizke honorarje delajo z zvrhano mero dobre volje, češ, saj združujemo prijetno s koristnim. Občasno nas vsaj kakšna turistična organizacija pelje na študijsko pot, kar je skoraj edina dostopna pot do reportaže, pri čemer mora biti novinar seveda pazljiv, da ohrani objektivnost. Organizator pač pokaže tisto, kar hoče in tako kot hoče, da novinar vidi.

Je pa delo prijetno, tako da se na terenu večinoma sploh ne počutim kot novinar, ampak kot popotnik ali potopisec. Teme določam z iskanjem tistega, kar je v slovenskem turizmu pozitivno, iščem torej dobre ali potencialno dobre prakse. Seveda vedno opozorim na napake, predvsem jaz, naši avtorji, imam občutek, si nekako ne upajo. V zadnji obsežni reportaži o Halozah sem v prvi, dolgi verziji članka, več kot 50 odstotkov vsebine namenil kritiki, kar sem potem skrajšal, ker je bilo vse skupaj bolj podobno mojemu blogu. Skratka, opisujemo tisto, kar je dobro in kar je vredno obiskat, kar je zanič pač izpustimo. Zato smo turistični novinarji večinoma cenjeni.

Sicer novinarstvo v Sloveniji ni več cenjen poklic. Novinarji pri nas preveč resno jemljejo, da so četrta veja oblast, pri čemer občutek, da je ta četrta veja prej del kake s politiko zraščene rogovile, verjetno ni iz trte izvit. Vedno bolj jasno postaja, da sploh več ne poročajo, ampak predvsem pametujejo. Kot da je objektivno poročilo šele sredstvo za nadaljnje subjektivno sesuvanje tega ali ónega. Včasih kar naravnost, včasih pa z uporabo iz konteksta vzetih izjav, češ “nekateri menijo” in podobnega okolišenja. Za ostalo poskrbijo jezni internetni komentatorji.

Da smo si na jasnem: seveda je bdenje nad družbenim in političnim dogajanjem ena od nalog novinarstva, ampak to, kar se pri nas dogaja, bolj spominja na brezvezno lajanje prestrašenih ščenetov, ki so zakompleksani, ker nimajo nobene moči, saj so samo cucki … v rokah gospodarjev.

V zadnjem času pa odkrivam novo obliko novinarskega poročanja: ugibanje.

Občutek imam, da novinarska ugibanja že obsegajo dobršen del medijskega prostora. Nekdo nekje od nekoga nekaj sliši, drugi nekdoji povzamejo in na lepem po vseh portalih beremo, da se nekaj govori. Odkar so začeli na Twitterju bevskati politiki, je samo še huje. Danes novinar ne potrebuje niti diktafona, ampak samo profil na Twitterju. Potem iz 140-ih znakov naredi zgodbo. Konec koncev je citat iz Twitterja že deset odstotkov obsega novičke! Vrhunec raziskovalnega novinarstva pri nas je ugibanje ali je to lahko res ali ne in kdaj se bo zgodilo, če se bo zgodilo, seveda skupaj s prostimi analizami po Miheljaku, Tomšiču ali Makaroviču.

Tako smo pred glasovanjem o nezaupnici nekaj tednov najprej prebirali ugibanja ali bo ali ne bo pa kako bo, potem kdaj bo in kasneje kdaj bodo predčasne volitve. Pa če bosta Hanžek in Manca Košir ustanovila stranko pa če bo Pahor dobil službo v Evropski komisiji pa če je Jelinčič za parcelo v Istri res zaslužil z gobami pa če bo Janković res kandidiral za mandatarja pa če je njegov mulc res kradel denar …

To me kot konzumenta medijev žali.

Pa kaj mislite, da imam jaz čas prebirat vso to sranje?

Televizije sploh nimam. Od politike na internetu in v časopisih preberem samo podnaslove in mednaslove – kar piše vmes, je samo floskul in novinarskih besednih zvez polno nakladanje, pomešano z ugibanjem o tem in ónem, medtem ko me mnenja Makaroviča, Miheljaka in Marte Kos Marko1 absolutno ne zanimajo, ker bi lahko namesto njih – in z njihovimi besedami – blefiral tudi jaz, tako dobro jih že poznam.

Aja, pa še to mi leži na duši: WTF je sploh problem brezplačnikov in kaj je problem Melite Župevc (razen tega, da je strašna)? Če se je kaj ukradlo, naj se s tem ukvarja sodna veja oblasti, zakonodajalec pa naj opravlja svoj posel! Sicer pa – zaradi mene naj kar izdajajo brezplačnike, samo naj bodo na rahlem papirju! Brisanje riti s fotografijo katerega koli politika je skoraj tak žur kot to, da Pippo peljem srat na zelenico pred parlamentom.

  1. Od kje se je na lepem vzela ta antipatična ženska, da je tako preklemansko pametna?[]
  • Share/Bookmark
 
26 odgovorov na “Ugibajmo!”
  1. seamus - 3.10.2011 ob 19:00

    In na volitvah lahko žrebamo kdo bo kaj in koliko dobil. Prihajajoče volitve po moje nimajo nikakršnega smisla.

  2. kr en - 3.10.2011 ob 19:25

    na prihajajocih volitvah bo zmagal nas Janez. Upam da z vsaj 70 odstotki in da bo potem z zakonom prepovedal vse komunajzerske stranke, pa razne zarese in podobne barabe. In pol pocistu bando komunajzersko po ministrstvih. precej dela bo imel, ampak potem bo lahko vsaj normalno delal, ce niso komunajzerji ze prevec zajebal vsega. Banda.

  3. maja - 3.10.2011 ob 20:05
    maja

    Odličen post! Se zelo strinjam s skoraj vsem. Sama sem tudi ena tistih, ki dogajanje po svetu spremljamo skoraj izključno preko spleta in moja vsakodnevna jutranja rutina je, da se preklikam čez nekaj izbranih strani/portalov. Slovenskega pisanja praktično ne berem več, ker ali so članki slabi prevodi angleških, ali pa nepreverjena natolcevanja brez argumentov, oz prirejeni v smer, v katero piha veter lastnika medija. Nekako še razumem, da komentatorji v svoji “anonimnosti” izgubijo vajeti in padejo v žolčna prerekanja in izlivanje osebnih frustracij (kot npr. kr en zgoraj), da proda svojo integriteto novinar in to na najbolj dvoličen možen način, pa je nedopustno!

  4. filmoljub - 3.10.2011 ob 22:45

    Se strinjam. Melita Ž. je res fucking scary.

  5. Feri Naf - 4.10.2011 ob 00:07

    “… sploh več ne poročajo, ampak predvsem pametujejo.” Težko bi v takole na kratko bolje opisal situacijo. Bravo!

  6. kalbo - 4.10.2011 ob 07:41

    @chef: Videti Slaka, kako ob poplavah pametuje in zaslišuje gasilce je bil višek SLO trač novinarstva zame in jih ne šljivim več.

    @kr en: Zmaga z več kot 70 odstotki….prepovedat stranke….pucat… Kje je blo že to slišano…aja sej res v partijski šoli so to učili in JJ je bil presneto dober učenec. Zminiral si je celotno desnico, svoje zaveznike. Zdaj, ko se je še levica sesedla nam ni ostalo čisto nič.

  7. smoger - 4.10.2011 ob 09:07

    Veš zakaj je slovensko novinarstvo na dnu? Med drugim tudi zato: 1. ker se veliko slabega kadra vpisuje na FDV 2. ker so VSI slov.novinarji podkupljivi Posledica obeh zgornjih točk je… V Sloveniji ne obstajata raziskovalno novinarstvo in novinarji z jajci.

    In na takšni novinarski podlagi rastejo novi politiki, tajkuni, podkupljivi sodniki,…

  8. chef - 4.10.2011 ob 10:11
    chef

    Zgrešeno je že novinarstvo kot študij. To je obrt, ki jo osvojiš predvsem s prakso. Tistih nekaj novinarskih načel pa je literatura za dva večera.

    Dober novinar je po mojem strokovnjak za določeno ozko področje, ne pa da se štiri, pet let malo uči o politologiji, malo o sociologiji in antropologiji, malo ga en težak drka s slovenskim jezikom, vse pa naj bi se naučil z nekaj predmeti, ki za izpit zahtevajo mogoče dan ali dva učenja, pa še to je verjetno balast. No, saj tako je z vsemi smermi na FDV.

    Problem je v tem, da ti ljudje pridejo s faksa pametni kot sto hudičev, resnica pa je, da je lahko novinar praktično vsak, ki ima to v sebi. Pač, talent in živce za raziskovanje, teženje ljudem, odprtost do različnih mnenj, sposobnost poslušanja, v mnogih primerih nekaj poguma in konec koncev sposobnost oblikovanja zgodbe. No, danes niti tega ni treba, ker samo vržeš diktafon na mizo in se pol ure dolgočasiš na novinarski konferenci, mogoče vprašaš kaj neumnega, potem pa samo še pretipkaš in dodaš “ocenjuje ta in ta”.

    Saj pravim, vrhunec raziskovalnega novinarstva pa je telefoniranje Miheljaku, ki je za moje pojme Janši identičen zagrenjen pizdun in recimo članek z naslovom: “Kdo je izdal Jankovićevo zapravljanje?” … ko v Dnevniku pač niv eč problem to, da mali Janković krade, seveda z očetovo pomočjo, ampak kdo ga je nasadil. Za mnenje o tem spraševat Čeferina in (v luči objektivnosti) še Alenko Jeraj iz SDS, ti definitivno ni treba biti dober novinar.

    Slovenski mediji so žalitev intelekta.

  9. Pajzbar - 4.10.2011 ob 10:12

    @smoger: a lahko prvo točko argumentiraš?

  10. chef - 4.10.2011 ob 10:30
    chef

    @Pajzbar: Ampak to je dejstvo. Pravzaprav je dosti huje, da slab kader tudi zaključi ta faks.

  11. Pajzbar - 4.10.2011 ob 10:40

    @chef: Niso menda vsi slabi. Saj si bil tam in veš koliko se lahko poglobiš v študij.

  12. maja - 4.10.2011 ob 10:47
    maja

    Ni problem, da se slabi vpisujejo, problem je, da se slabim da diplomo (kljub temu, da so slabi). Ni meril, ni standardov, zato pa je, tako kot je.

  13. smoger - 4.10.2011 ob 11:02

    @Pajzbar: Argument: Nekoč je iz vsakega razreda OŠ šlo na gimnazijo 10-15% učencev. Danes je obratno. Problem je v slovenskem šolstvu, ki ne producira obrtnikov. Ja, obrtnikov. Ampak ne v dobesednem pomenu. Naše šolstvo ne producira mojstrov svojega poklica. V Sloveniji je vse manj takšnih ljudi. Taka oseba bi znala točno povedati kdo je dovolj dober, da nadaljuje šolanje, se izuči za nek poklic, itd. Dobre strokovnjake se v Sloveniji raje medijsko osami/diskreditira,… In še ena stvar, ki me močno moti…veliko mladih bi danes in bili žurerji, neke medijske zvezde in hkrati služili ogrrmno denarja (največkrat hlinili da so neki strkovnjaki). Torej, gre se le za navadno poziranje. Pojedli nas bodo! Itak smo že provinca, bolje rečeno moderna kolonija par excellence. Sam tega nekateri v Sloveniji ne opazijo.

  14. smoger - 4.10.2011 ob 11:18

    @chef: Eh…nisem opazil tvojega komentarja (10:11).

    ‘Saj pravim, … Slovenski mediji so žalitev intelekta.’

    Točno to.Imamo novinarje, ki dobro vedo da so vsi ti politki: - popolnoma isti (levica=desnica): Naši novinarji jim še pravijo levica, desnica. Bolano! - lopovi: Nihče med slov.novinarji si ne upa raziskovati teh nečednosti. Raziskovati…to pomeni iskati resnico. Tega pri nas ni! - ščitijo eden druzga, ker so vsi del iste kriminalne bande/zgodbe

    Najhuje v lajfu je to, da se zavedaš da delaš narobe ampak še vedno v tem vztrajaš in se počutiš kot da si del neke elitne skupine, nečesa več. Torej si idiot na kvadrat. To počnejo naši novinarji…ukvarjajo se s trivialnimi stvarmi (to kar oni pišejo, je isto kot da bi jaz vzel word, pa pisal o tem kako mravlje po policah hodijo in kolko stopnic je v našem bloku), ki jim jih servirajo kriminalci (=politiki) in tega se predstavniki medijev še zavedajo. Bolano, res!

  15. chef - 4.10.2011 ob 11:21
    chef

    Tako kot je rekla @maja. Na FDV lahko diplomira vsak idiot. Tista diploma o bureku, na primer, mene niti ne moti. Naravnost smešno pa je, da iz tega delajo znanost. Na eni strani imaš ljudi, ki študirajo kemijo, medicino, strojništvo … in med študijem pisano najebejo, dobijo pa enako stopnjo naziva kot nekdo, ki je FDV spacal tako, da se je vsako leto kakšen teden ali dva učil – na tak način sem jaz naredil cel prvi (pogoje sem izpolnil v enem tednu) in drugi letnik. Potem sem se žal naveličal tega sranja. Ko sem se enkrat vrnil, d abi dokončal, sem pa raje kar pobegnil, ker sem za tak idiotizem enostavno preveč živčen in bi jih kratko malo drugega za drugim verbalno poslal v 3 PM.

    Škoda. Ampak brez naziva znam toliko kot nekdo, ki ima naziv univ.dipl.soc. Samo da jaz imam službo.

  16. chef - 4.10.2011 ob 11:26
    chef

    Heh. Prej sem skušal prebrat zgoraj omenjeni članek o Jankovićevem mulcu. Še huje je, kot sem mislil. Avtor seveda ne poroča, ampak dejansko presoja dejstvo, da so neki podatki prišli v javnost, kar da naj bi bilo huje kot samo utajevanje davka. Lopovščino skuša celo zreducirat, češ da se ukvarjamo z Jankovićevim “zapravljanjem denarja”, kar tukaj seveda sploh ni problem. Problem so nakazila denarja, ki naj ga sploh ne bi imel in problem so prodaje zemljišč, ki niso bila zazidljiva, potem so pa na lepem postala in čisto slučajno jih je županov sin kupil in prodal ob ravno pravem času.

    Naravnost smešno.

  17. filmoljub - 4.10.2011 ob 15:25

    Mogoče ni vseh novinarjev za metat v isti koš. Nekateri (zlasti mlajši, neuveljavljeni) pišejo tisto in tako, kakor jim nadrejeni ukažejo, naj pišejo — prav zato, ker sicer je na cesti še tisoč drugih “novinarjev”, ki bi za tisto ušivo plačo z veseljem počeli to isto.

    BTW, jaz nisem novinar. :D

  18. chef - 4.10.2011 ob 17:30
    chef

    Jasno, saj na uredništvih šparajo. Konec koncev – zakaj bi pa nekoga plačevali, da mesec ali dva nekaj preiskuje ne da bi napisal eno črko na papir. Ko nečemu pride do dna, ga pa ta ali oni itak toži s pomočjo Matoza. Saj niso nori. Kar je bilo sposobnih novinarjev, so pa šli v politiko (Melita Župevc). Hahahahaha.

  19. NoMercy - 5.10.2011 ob 10:56
    NoMercy

    Normalen novinar: zna izračuati koliko od svoje plače plača za prispevke penzionistom, sociali, zdravstvu (takšnih NI – ali nimajo plače ali pa ne znajo ) :P

    Navaden novinar: vse kar ve, izve iz časopisa v katerega mu branjevka zavije solato :)

    Novinar vrstičar: prepisuje kar pride po faksu na portal svojega medija :P

    Raziskovalni novinar: prejemnik sms, email, … skratka pošte od nekoga, ki hoče drugega usrati :D

    Novinar futurist: ga še ni, ker nihče ne zna napovedati kaj enostavnega: npr. vsaj 6 številk naslednjega kola Lota :)

    Ostalo: 99% so kot Požar :P — hodijo na “kavice” na tiskovke :(

  20. Simona Rebolj - 5.10.2011 ob 23:29
    Simona Rebolj

    Res je, ni bolj zoprnega od ugankarskega kvazi novinarstva. Saj, če bi bila to le podlaga za kakšne zanimive ugotovitve ali filozofijo, bi bili umotvori upravičeni, ampak ja, imajo žal večinoma ti teksti mnogo nižjo vrednost od povprečne revialne astrološke napovedi.

  21. nevenka - 6.10.2011 ob 09:25
    nevenka

    Strinjam se s chefom, da mora biti novinar strokovnjak s podorčja, samo na 24ur POP Tv je moč v enem in istem prispevku slišati, da okužbo z antraksom povzroča v prvi minuti poročanja virus, v drugi pa bakterija. Kot bi brali enpassantov blog.

    Tudi ugibanje je stvar neznanja. Predvidevanje je vseeno nekaj drugega. Težko je preprečiti gledanje v bodočnost in v razmerja dejstev s pričakovanji. Osebno mi je to celo zanimivo. A ker tega ne spremljam več tako vneto, nimam pojma na čigavo mnenje bi človek kaj dal. Potem pa si lahko mimogrede nekam čudno indoktriniran, če sam nisi ravno specialist za vse, kar pa itak nisi, tudi če se zelo trudiš.

  22. chef - 7.10.2011 ob 19:08
    chef

    Kaj bi brez medijev? Danes lahko po vseh resnih medijih beremo šokantno novico o novozapadlem snegu in nekaj polomljenih vejah. Novinarji jemljejo poročila resno, zato prebivalstvo opozarjajo na previdnost.

    Kaj bi mi brez njih?

    Podobno poročajo tudi uporabniki Twitterja, dolgočasni sleherniki, ki se pač ne znajo pogovarjat drugega kot o vremenu. O novinarskem poročanju sicer nimajo pojma, je pa res, da poročajo o enakih fenomenih.

    Še ena zmaga amaterjev nad profesionalci.

  23. nevenka - 7.10.2011 ob 19:22
    nevenka

    Ampak res, dobeseno se šlepajo na besedo “šokantno”. Kot, da smo vsi zafiksani in sploh na nič več ne trznemo. Pa ni res, samo bednega poročanja smo siti. In beseda šokantno naivnežem vzbuja upanje. Vsega hudega vajenim pa nič več.

  24. seamus - 7.10.2011 ob 21:48

    Danes sem si pogledal dokumentarec o novinarju, katerega sem vedno rad gledal, poslušal in bral – 20. stoletje Jurija Gustinčiča. Moram reči, da močno pogrešam poročanje tega tipa. Zadnja leta srednje šole sem vsako nedeljo po dnevniku upal, da bo v Zrcalu tedna on podal pogled na dogajanje v svetu.

  25. Rado - 8.10.2011 ob 13:05
    Rado

    V današnjem Objektivu je intervju s Stanovnikom. Preberite si ga.

  26. juure - 8.10.2011 ob 21:14
    juure

    Odlično utemeljeno! Zadetek v črno!

    Citat: .. novinarstva, ampak to, kar se pri nas dogaja, bolj spominja na brezvezno lajanje prestrašenih ščenetov, ki so zakompleksani ..

    Že leta povsod pišem, da bi bilo treba FDV zapreti, podreti, v Butalah z vladnim odlokom prepovedati novinarstvo in vse butalske novinarje in njih učitelje v gatah nagnati na Severni tečaj za 6 mesecev. Po tem pa angažirati tuje resne novinarje, ki vedo kaj novinarstvo je.

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.