Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Sladoled brez vsega in jogurt z vsem

Komentiraj

Objavil/a chef 16.09.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Fenomeni, Natezalnica, miks

Ni mi jasno iz kakšnih sestavin je sploh sestavljen sladoled, ki ga prodaja slaščičarna Zvezda (hladilnik je na Wolfovi ulici), in si ga pravzaprav niti ne želim poskusit. To me spominja na fenomen tiste – mislim, da Becelove – margarine, ki da znižuje holesterol. Tudi, če bi tej trapariji verjel, bi se mi zdelo obupno trapasto. Margarino na kruh mažem zato, ker mi je všeč okus, ne zajemam pa je z veliko žlico, ker to ni zdravo. Kdor se drži teh preprostih načel, ki izhajajo iz zdrave pameti, seveda nima težav s holesterolom. Da bi jedel sladoled, ki so mu umetno posneli čisto vse, kar pravzaprav sploh ni škodljivo, mi seveda ne pride na misel. Je pa res, da verjetno tole pride prav alergikom in seveda fundamentalističnim vegetarijancem, o katerih imam tudi svoje ne najboljše mnenje.1

Drugačno taktiko so izbrali pri Cacau na Petkovškovem nabrežju. Fotka je sicer stara leto dni in ne vem, če imajo še vedno v ponudbi kolagen, redapin, lecitin in molkosan. Vse to oni proti plačilu, verjetno na žličke, dodajajo k jogurtu za evro po sestavini. Z vsemi dodatki, zaradi katerih potem kar pokaš od zdravja, stane jogurt osem evrov.

Verjetno mi ni treba poudarjat, da je moje mnenje o teh zadevah izrazito odklonilno. Za sladoled bi še rekel, OK, morda se sploh ne občuti odsotnosti vseh teh sestavin. Da bi dodajal neke Medexove sestavine, ki jih lahko v trgovini dobiš bistveno ceneje in jih enostavno kot tableto pogoltneš zjutraj – in že to je trapasto! – je pa tako zelo skregano s pojmovanjem normalnosti, da se lahko samo strinjam z ruralci, ki imajo Ljubljančane za popolne tepce.

Da na take finte največkrat palijo ravno najbolj izobraženi, je pa sploh noro. Nad intelektualno in izobražensko elito sem že zdavnaj obupal. Tudi za to populacijo po mojem sploh ne velja normalna porazdelitev – kar je seveda zelo nenormalno. Pač, problem negativne selekcije.

  1. Pa ne mislim na alergike![]
  • Share/Bookmark
 
17 odgovorov na “Sladoled brez vsega in jogurt z vsem”
  1. Robson - 16.09.2011 ob 18:38

    Tako delajo sladoled v Zvezdi

    http://tvslo.si/predvajaj/kako-nastane-najboljsi-sladoled/ava2.110513118/

    …drugače se pa strinjam,glede telih uvoženih ameriških marketinških štosov.Zanimivo pri vsem tem mi je to,kako kritična masa ljudi podprta z raznim medijskim pumpanjem lahkotno konzumira zadevo,kot sveto resnico,(še zdaj me popade smeh,ko pomislim na Actimel),a se ob enem ne zaveda,da s poudarjenjem nekaterih kvazi prednosti živila;npr.beri- vsebuje manj maščob,spretno prikrijejo druge slabosti(zato pa to isto živilo vsebuje več sladkorja),zato ZKP tukaj hitro odpove.

  2. katarina - 16.09.2011 ob 19:05

    no ja no… ni vse tko črno-belo… zaradi alergij sem obsojena na brez-laktozno in brez-glutensko hrano, tako da bi tak sladoled z veseljem zmazala :D in neskončno fino je videt tak napis, da ni potrebno za vsako stvar kuharja klicat kaj točno je notr dal, verjem mi, naporno rata

  3. lady - 16.09.2011 ob 21:03

    “Kdor se drži teh preprostih načel, ki izhajajo iz zdrave pameti, seveda nima težav s holesterolom.”

    šefe, dej ti mal bl na izi tole, ker tole ne drži, vsaj na mojem primeru ne! pa nism edina;) kle so se drugi dejavniki, ki na žalost nimajo veze z zdravo pametjo. če bi ga mel, bi ga jst ziher mela v minus! :D

  4. vetrnica - 16.09.2011 ob 21:07

    Veš kaj, hvala bogu za Zvezdo in njim podobne, sicer bi se lahko marsikdo, z mano vred, za vedno odrekel poletni osvežitvi s sladoledom.

    Alergije, intolerance ipd. niso nekaj, kar bi človek smel vsepovprek popljuvati, sploh pa tega ne privoščim nikomur. Bodi raje vesel, da težav nimaš in smeš uživati kar pač želiš, ne delaj pa prosim slabe reklame tistim, ki se potrudijo in imajo posebno ponudbo tudi za ostale nas, ki nimamo te sreče. Več bi lahko bilo tovrstnih svetlih izjem, saj si sploh ne predstavljaš, kakšne težave imamo z naročanjem v lokalih. Sladice sem, recimo, sama odpisala, saj skoraj ničesar ne smem, ker je večina na mlečni osnovi, (alergija, ki se mi je čez noč pojavila pri 26 letih, prej nikoli težav).

    Pustimo principe, veganstvo ipd. In če bi zadevo poskusil, bi ugotovil, da sploh ni napačna (seveda je pa stvar okusa), poleg tega pa še živalim prijazna. Zakaj pa ne.

  5. Peterc - 17.09.2011 ob 07:04

    Margarina ali olje rastlinskega izvora ne vsebuje holesterola ze samo po sebi.

  6. beach_boy - 17.09.2011 ob 07:06

    Sladoled pri Zvezdi (hladilnik na Volfovi) je edini sladoled, ki ga jem, od kar sem ga poskusil. Enostavno je fantastičen in bi ga kupoval, če tudi bi ga prodajali po € 5 na kepico. Pravi gurmanski užitek. Dejansko lahko uganeš okus, samo z okušanjem. Če uzameš sladoled drugje, so vsi okusi približno enaki (verjetno odstopa čokolada in plavo njebo), sploh pa to velja za Albance… Toplo ti priporočam. Ali pa raje ne, ker ti bodo drugi ratali zanič. Do sedaj sem probal le sadne. Baje so 100% narejeni iz sadja, ampak to je drugotnega pomena. Na prvem mestu je okus!

  7. pisanjebesedil - 17.09.2011 ob 08:19

    Zanimivi komentarji. Pa saj ne gre za sladoled, bistvo je v opažanju, da hrana ni več hrana, sladoled ni več sladoled, vse je le še moč prepričevanja, da je nekaj dobro ali slabo za kupca, ki bo potem za prisotnost ali odsotnost le-tega brez kritičnega razmisleka segel v žep. Najprej bo bežal pred holesterolom, ker se ga boji, potem bo potreboval hormonske terapije, ker ima brez holesterola razsut metabolizem … In posel cveti!

  8. filmoljub - 17.09.2011 ob 09:05

    Vidim, da (tudi ti) bereš Mazzinija. :D

  9. pika - 17.09.2011 ob 18:00

    Nekdo je rekel nekaj pametnega (vsaj sama tako vidim zadevo): ne jem nič, kar ne raste.Preprosto. Če nekaj obstaja že toliko let (konkretno rek ali “stara ljudska modrost ali danes kmečka pamet), potem že mora biti nekaj resnice v tem, kajne?

  10. Jean Tonic - 18.09.2011 ob 18:29

    načeloma se strinjam glede sodobnih prehranjevalnih norosti, ampak dotični sladoled v Zvezdi je preprosto fenomenalen…

  11. chef - 18.09.2011 ob 21:03
    chef

    Čeprav nerad zahajam v Zvezdo, bom enkrat poskusil.

  12. t-inca - 19.09.2011 ob 08:35

    No, saj.. meni se zdijo te zadeve povsem upravičene in okej, če jih konzumirajo ljudje, ki imajo vseh sort težave, alergije ali preobčutljivosti. Mi je pa totalen absurd, da bi jaz, kot zdrav in prehransko povsem neproblematičen človek jedla ta “sladoled brez vsega” v smislu nekega zdravega ali “bolj zdravega” prehranjevanja. Da o dodatkih sploh ne govorimo.

  13. chef - 19.09.2011 ob 09:32
    chef

    Tako kot si rekla. Alergikom sicer prav pride, to razumem. Ampak problem je v tem, da sodobni potrošnik, ki ne zna razmišljat, enostavno misli, da je gluten škodljiv sam po sebi.

    Ob vsem izogibanju temu ali onemu se niti ne čudim, da je alergij vedno več, da ne govorim o virusih, ki jih raznašajo predšolski otroci drug na drugega. Kje se bo to končalo raje ne vem.

  14. tjasulja - 19.09.2011 ob 11:15

    to z margarino je res smešn, mi smo se že v osnovni šoli (taki, socialistični in taki, ki ni imela nevem kakih “modernih” pristopv) učili, da je holesterol (predvsem) živalske narave. torej, v maslu ja, v margarini nikakor ne. In kako kaj takega še zmerej pustijo? Delat reklame, da margarina ne vsebuje holesterola je tko, kot da bi v reklami za sladoled govoril, da s tem sladoledom se pa res ne boste opekli (od vročine!).

    sicer pa mene sodobne ideje, polemike in “izmi” glede hrane in prehranjevanja močno spominjajo na komedijo. Če le ne bi živela v tem…. tako pa je prej tragedija.

  15. chef - 19.09.2011 ob 11:28
    chef

    Da si bomo na jasnem: Becel ni oglaševal, da holesterola ni, ampak da holesterol v krvi znižuje. Topi, kaj vem. Kot cviček :)

  16. anchi - 19.09.2011 ob 12:20

    “Da bi jedel sladoled, ki so mu umetno posneli čisto vse, kar pravzaprav sploh ni škodljivo, mi seveda ne pride na misel.” o m g nič mu niso posneli, samo izdelan je iz drugačne osnove npr riževega ali sojinega mleka, ki pa je prav tako naravno in je prav tako “zraslo” kot navadno kravje mleko. ne pisat o stvareh o katerih nimate pojma.

  17. Ka - 22.09.2011 ob 23:33

    No, sem misla glih rečt, da če je tak iz sadja (v MB je odličen domač v Ilichu), potem tudi ne more vsega tega vsebovat… Sej veste, kot pralni prašek brez holesterola ali kečap brez fosfatov ;)

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.