Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Škandal: nova okna in peep show v bloku

Komentiraj

Objavil/a chef 12.08.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Natezalnica, miks

Sestankov zbora lastnikov se ne udeležujem. Enkrat je bilo dovolj. Hodniki so še vedno umazani, ker snažilka svoje delo opravlja malomarno, hišnik skoraj gotovo na objektu ni vsak dan, javorjev in lovorikovca ni zasadil nihče, vsi še vedno goljufajo o številu stanovalcev v enotah, spremenilo se je samo to, da so moj bicikel dejansko odtujili. Vmes je bilo ugotovljeno, da so nas nategnili s parkirnimi prostori za goste, saj jih je gradbeno podjetje prodalo (po mojem so kompenzirali) nekomu drugemu – čeprav so kot skupna površina namenjeni gostom in smo tudi plačevali vzdrževanje. Zdaj bomo zapravljali denar za tožbe.

Zadnjič sem dobil v nabiralnik 5-stransko poročilo, ki je ne samo suhoparno, kakršna poročila pač so, ampak tudi popolnoma nepregledno. Iz nabiralnika sem ga vzel v poznih večernih urah, rahlo utrujen sem bil, intelektualno izžet in pri peti točki (od dvanajstih) sem obupal.

Prvi zbor je bil sicer sklican 30. 6., ko se ga je udeležilo lastnikov, katerih solastniški delež znaša 22,0876 %. Bili so torej nesklepčni. Kar je normalno, saj gre takrat marsikdo že na dopust. Zato je naravnost debilno, da so sestanek ponovili 26. 7. – prisotnost: 7,0037 %. Tako je o usodi vseh odločalo 7 % lastnikov – kar sicer ni sporno, je pa noro.

Ti ljudje so zavrnili predlog poenotenja napisov na nabiralnikih in zvoncih, zajebali so hišnika, ki bo moral dnevno pisat hišniški dnevnik, dodatno pa bi radi zajebali tiste, ki parkirajo na nekem pločniku, ki to pravzaprav sploh ni, ker tam še nikoli ni hodil noben pešec, in kjer ne motijo nikogar – tako nam bodo pod blok navlekli Jankovićeve lopove v vijoličnem, čez katere imajo sicer gotovo veliko za povedat. Predvsem pa je postalo jasno, da so lastniki paranoiki, kar nas bo kar drago koštalo. Sosedje bi bili očitno radi petkrat zaklenjeni, čeprav se še ni zgodilo, da bi kdorkoli kamorkoli vlomil, saj konec koncev nihče niti vhoda ne najde. No, upravnik bo moral pridobiti dve ponudbi za ojačitev vhodnih vrat.

Ampak to je še razmeroma logično.

Zadnjič smo v bufetu ob vrčku hladnega o teh traparijah razpravljali s sosedoma – eden je arhitekt, drugi industrijski oblikovalec, imata torej nekaj pojma o problemu, ki nas je vse izredno presenetil. Tako zelo, da je kolega razmišljanje navedlo k sumu, da ima upravnik v hiši tajne agente, pravzaprav agitatorje, ki lastnike hujskajo k temu ali ónemu, na primer k ojačitvam vhodnih vrat. Agent seveda točno ve, kdaj bo kdo doma, zato NO in upravnik skličeta zbor med dopusti. Seveda bo upravnik pridobil dve ponudbi, ampak ne bom se čudil, če bo nekoliko cenejši od obeh kakšen bratranec ali stric.

Kaj nas je presenetilo? Ne ojačevanje vrat, to je vsaj približno logično.

Sedem in še malo odstotkov lastnikov je potrdilo predlog vgradnje oken v pritličju dveh vhodov, kar bomo poravnali iz rezervnega sklada. Problem je v tem, da nihče od nas treh nima pojma, kje v pritličju je sploh prostor za okno, še manj pa, čemu je sploh potrebno.

Smo pa potem tudi mi dobili nekaj izvrstnih idej, ki jih bo treba nekako spravit skozi glasovanje ob naslednjem zboru. Pri NO bo treba zlobirat, da bo sestanek med enotnimi zimskimi počitnicami ali npr. 8. 2. – ampak to ni problem, ker nekoga poznamo in je dostikrat žejen. Verjetno bo dovolj, če nas določene predloge podpre pet – trije smo že, še dveh ni težko dobit, samo da sta doma.

Ena od idej je bil avtomat za sendviče in hladno pijačo, najbolje pivo, ki ga je potrebno nujno namestit v vsakega od treh vhodov. Če ni elektrike, bomo sprejeli sklep, da se na stroške iz rezervnega sklada uredi tudi električno napeljavo. Skrbnik avtomatov mora seveda dnevno pisat poročila o porabi elektrike in artiklov. Jaz sem na našem malem zboru lastnikov celo predlagal, da bi v glavnem vhodu namestili tudi izložbo s ponudbo peep show na kovance.

Predloga se mi zdita odlična! Seveda tudi izvedljiva. Ne potrebujemo niti 7 odstotkov lastnikov – pomembno je izbrati pravi termin sestanka!

  • Share/Bookmark
 
21 odgovorov na “Škandal: nova okna in peep show v bloku”
  1. NoMercy - 12.08.2011 ob 18:51
    NoMercy

    he he he — prototipno samoupravljanje iz let 1977 – 1987 :) Pa v kakšni soseski ti živiš??? – Svoje reportaže, bloge, uničijoče obsodbe za druge a pišeš kot, da si najmanj iz “Murgelj” :) :P Velkam tu d’ rial lajf :P

  2. Isabel - 12.08.2011 ob 20:24

    Po mojih izkušnjah so sestanki zbora lastnikov v večini primerov sami sebi namen. Noben datum ni nikoli v redu, ker se ljudem enostavno ne da ukvarjati s stvarmi, vezane na življenje v bloku. Ok, s prvim sosedom, ki si si blizu seveda poklepetaš, ko se srečata in običajno si povesta, kaj vama v bloku ni všeč, kaj bi bilo potrebno spremeniti, ampak dlje od tega se ne gre. Tako pač je. Ljudje zelo radi nergajo, redkokdo pa je pripravljen dejansko kaj konkretnega narediti. Zakaj ? Ker spremembe terjajo trud, angažiranost in ljudem se ga na da zapravljati za stvari, ki jih nekako vendarle ne motijo toliko. Ali vsaj ne toliko, da bi bili pripravljeni kaj narediti. Morda pa se jim preprosto stvari ne zdijo vredne njihovega časa in truda…

    …če pa človek ne želi, da se naredi nekaj, čemur sam nasprotuje, potem je najbolje, da se udeleži sestankov. Morda ne bo spremenilo končnega izida, vsekakor pa bo manjši občutek frustracije, ko bodo naredili nekaj, čemur sam nasprotuje…je vsaj povedal, da ukrepom nasprotuje in to je že veliko. Bolje to, kot pa pritoževanje “post factum”

  3. Zmago1 - 12.08.2011 ob 20:35

    Ma dej dej, da nisi zdele na enmu hladnmu oziroma ene desetih,….Kr neki nabijaš. Najprej pejt na sestanek. Potem predlagaj kaj. Potem komentiraj kar predlagajo drugi. Potem predlagaj boljše kot oni. Potem glasuj. Ampak ne, teb je 15 minut tvojega časa preveč pa še nabijat ne bi mogu ker bi bil tam. Taki potuhnjenci so mi vedno žli na ž ki jih nikoli ni bilo nikamor pa so bili najbolj proti vsemu. S tem ko si se odrekel prisotnosti si se odrekjel pravici odločanja,. ma čaki sej še tvoje ni, ti si najemnik, hahaha, tudi če prideš te ne bodo upoštevali 55, to je žre verjetno,… Stavim kar češ da ne boš nikol šel na noben sestanek, ničesar predlagal in nobenga zjebal,..si preveč len za to in preveč rad nabijaš u tri krasne kar ne bi mogel če bi bi lzraven eto pa te mamo :) lp, Z

  4. seamus - 12.08.2011 ob 20:46

    Tisto o vgradnji oken je bosa. Za to je potrebno vsaj 50%, če ne celo 75% – odvisno pod kaj so spravili. Zagotovo pa to ni redno vzdrževanje. Rezrvni sklad je obvezen šele po 10 letih. Do takrat ti ni potrebno plačevati v njega. Tisti, ki pa plačujejo pa lahko plačajo pol takšno zadevo.

  5. M. - 12.08.2011 ob 22:57

    Za izboljšave, ki se ne štejejo za redno vzdrževanje večstanovanjske hiše, kar po moje vgradnja oken je, rabiš 75 % soglasje etažnih lastnikov (13. člen Pravilnika o upravljanju večstanovanjskih stavb). Za vzdrževalna dela pa rabiš potrjen načrt vzdrževanja.

    1. člen Stanovanjskega zakona pa pravi: “(5) Na ponovljenem zasedanju zbora se lahko veljavno glasuje o predlogih sklepov, ki so bili navedeni v vabilu za sklic in ki se nanašajo na redno upravljanje z večino prisotnih etažnih lastnikov po solastniških deležih.”

    Kot etažni lastnik torej lahko upravičeno nergaš; sicer pa bodi tiho, če se ti ne ljubi hoditi na zbore EL :-) . Poznam zgledno urejene stolpnice in poznam kaotične; pri istem upravniku je stanje stvar korektnega dela NO in vključenosti EL v življenje stavbe.

    Kar se pa splošne kulture večstanovanjskih stavb tiče, pa upam, da je ne odseva državni stanovanjski inšpektor. Ko sem nazadnje govorila z njim, se je skrajno nevljuden in imbecilno aroganten pogovor z njegove strani zaključil z mojim vljudno postavljenim vprašanjem, kateri inšpekciji pa lahko njega prijavim. In glede na njegov skrajno infantilen in kretenski odgovor sem potem tudi dejansko ga zašpecala pristojnemu ministrstvu. Saj ne, da mislim, da bo kaj drugače, ampak vsaj mirno vest imam, da sem storila, kar je v moji moči (iz tovrstnega razumevanja pravic IN dolžnosti se udeležujem se samo zborov EL, ampak tudi volitev).

  6. Johnny - 13.08.2011 ob 00:08

    eh, sem mislil da je kaj takega z zbori samo pri nas in je drugje bolje, pa vidim da imate povsod isto. Za velika vzdrževalna dela pa je potrebno dobiti 100% soglasje in tu nastane špas, ker se VEDNO najde nekdo ki je proti, Iz principa. Tako je bilo pri nas ko smo želeli postaviti rampo pred dovoz.

  7. seamus - 13.08.2011 ob 03:21

    @Johnny – po novem (kakšni dve leti) je 75% in ne več 100%. Tud mi smo hotl rampo, pa smo prišli do 60% …

  8. smoger - 13.08.2011 ob 10:24

    Torej je zbor lastnikov je povsod enak :mrgreen:

    http://www.youtube.com/watch?v=yLPFsQF5FXM

  9. chef - 13.08.2011 ob 14:46
    chef

    @Isabel: Ja, tako nekako :) Prideš, če si proti, hehe.

    @Zmago1: Prvič, nisem najemnik, drugič, nič se ne spremeni tudi, če sem tam. Ne pametuj.

    @M.: Saj jaz nimam problema, zaradi mene naj tisto okno kar vgradijo, če ga lahko in tudi avtomat za pivo in peep izložbo bomo postavili.

    Sicer pa so ravno to noč enemu sosedu avto postavili na klocne. Ampak tu ni nobene rešitve, razen če garažo dejansko zapremo z dvižnimi vrati. Sem takoj za – ampak tega ne bomo videli nikoli, ker je treba plačat.

    In povsem jasno je, da nikoli ne bomo videli niti lovorikovca in javorjev, kaj šele okno in peep show :)

  10. M. - 13.08.2011 ob 15:33

    Če sta lovorikovec in javorji sklep zbora EL, ti jih grem jaz posadit. Samo povej, kdo je vaš upravnik in za katero večstanovansjko stavbo gre. Prideš z zapisnikom zbora, dobiš naročilnico, greš po drevesa in jih zasadiš. Da bo to storil upravnik, je iluzorno pričakovati; približno tako, kot da naj upravnik zaliva enoletne zasaditve v koritih. Pri nas imamo ful rož in se jih zasaja 2x letno. In še nikoli ni bil problem. Za take stvari se ima ponavadi NO, ja, ampak če se oni ne zmigajo, se lahko komot Mohamed na Goro prestavi. Ali kako že ;-) .

  11. Isabel - 13.08.2011 ob 19:13

    @chef – se ne strinjam v celoti s tabo. Kolikor se spomnem, sem bila jaz na sestanku samo enkrat in takrat z namenom, da predlagam par rešitev, kako bi rešili določene stvari, ki so nekako vse potihem motile. Ko sem videla, da se je več ali manj debatiralo o stvareh, ki se vlečejo že 20 let, sem opustila idejo, da bi še kdaj šla.

    Predlagala sem, da bi se uredilo parkirišče pred blokom tko, da bi se naredile črte-tudi na naše stroške, da ne bi folk parkiral po teksaško. Ideja je bila, da če vsak malo pazi, kako parkira in se malo stisne, bi bilo takoj nekaj parkirnih mest več. Nekaj so mi kontrirali, češ, zakaj je to neizvedljivo, ampak vsakodnevno si slišal nerganja zaradi pomanjkanja parkirišč.

    Prav tako sem predlagala, da se med bloki uredi eno igrišče tako, kot se zagre-(čim dlje od ceste, torej čim bolj v zavetišču blokovskega naselja) in da se preostale preuredi v parkirišča, saj ni potrebe, da ima vsak blok po 2 igrišči, ker se otroci itak igrajo skupaj, ne pa vsak v svojem peskovniku. Pa je bilo spet nekaj pritožb, češ da se bodo igrala ogradila, tako ne bodo otroci tekali okoli avtov….to je bil moj prvi in zadnji sestanek zbora lastnikov:)

  12. chef - 13.08.2011 ob 21:27
    chef

    @M: Saj pravim, what’s the point? Odločijo, d abomo štemali stene za nova okna … kar je neizvedljivo. Nabijajo o rezervnem skladu … ki ga ni. Odločijo se, da se bomo šli vrtnarje, še vedno živimo v puščavi …

    Osnovni problem je, da večina lastnikov ne živi v bloku. Njim je seveda popolnoma vseeno, kaj se dogaja. Morebitno vgradnjo okna jim bojo pa itak plačali podnajemniki.

    Jaz se sicer z vsemi sosedi prav dobro razumem, čeprav mi grejo vsaj trije ekstremno na jetra – kar je glede na povprečje še v redu, hehe. Ampak teh ljudi, ki odločajo take neumnosti, žal ne poznam.

    @isabel: Seveda si predlagala nekaj rešitev. Ampak na sestanku si bila samo enkrat ;) Tako kot jaz.

  13. M. - 13.08.2011 ob 22:18

    Jaz živim v majhnem mestu, kar je najbrž že v osnovi drugače. Imamo pa niti ne tako zanič upravnika, kakor ima ta upravnik zaposlenih čisto premalo ljudi za kvalitetno delo. In je zato za neke relativno male pare sklenil pogodbe o dopolnilnem delu z lastniki (v vsaki večstanovanjski stavbi v relativno velikem naselju ima po enega takega), ki jim ti praviš agitatorji. Ti abervezniki tako za zakonodajo kot za gradbene posle (da o kaki estetiki sploh ne bi) potem nekako furajo nujna vzdrževalna dela (in lastne frustracije), ker so pač upravnikovi zaposlenci in hkrati etažni lastniki (po moje že v štartu nezdružljivi interesi, ampak denar očitno odtehta moralo tudi tu).

    NO lahko je ali ga ni. Če je, je stvar volunterska in po mojih izkušnjah predvsem much ado about nothing. Nekakšen popoldanski krožek retorike za ljudi, ki so službeno ali privat neizživeti govorci in rabijo svojih pet minut govoričenja. Ali brainstormanja. Sama sem 13 let živela po podobnen sistemu, kot ga furaš ti – moje življenje se začne za mojimi vrati, ostalo naj me obremenjuje čim manj. Potem pa sem svoj lajf uredila in ustalila do te mere, da mi je postalo mar tudi za okolico in to, ali vstopim v nekaj, kar mi daje občutek “doma” ali alieniranega tretjerazrednega hotela. Z niti ne prav dosti truda, vsekakor pa z manj časa, kot ga sicer pokurim za srfanje po netu v tri krasne, sem naštudirala sistem funkcioniranja “naše male krajevne skupnosti” (metafora). V bistvu je treba zelo malo, da se zelo veliko ljudi potrudi za to, da je vse skupaj čistejše, prijetnejše, bolj urejeno. Po meri človeka in ne samo etažnega lastnika.

  14. chef - 14.08.2011 ob 08:12
    chef

    No saj, ni rečeno, da ne bomo enkrat trije ali štirje sami kupili in zasadili tistega ščavja :) Vgradnja dvižnih vrat v garažo pa košta nekaj več in tega se jaz sam ne bi lotil, ne bomo jih pa postavili niti če bomo nekoč vsi dobili avtomobile na klocne.

    Raje bojo še naprej fantazirali, da je treba zaklepat vhodna vrata, ki jih lahko preskoči vsak bajs, ki bi rad zaslužil 1000 evrov z 18-colskimi feltnami. Težko je živet z drugimi ljudmi. Ponavadi se ne sprijaznim z idioti, čeprav mi vsi govorijo, naj se umirim … ampak tukaj mi dosti drugega žal ne preostane.

    Pa da ne bo pomote – pri nas je stanje še kar vzdržno. Nočem vedet, kako je v stolpnicah, kjer 75 % starčkov živi že od nekdaj.

  15. Isabel - 14.08.2011 ob 08:58

    @chef: Osnovni problem je, da večina lastnikov ne živi v bloku. Njim je seveda popolnoma vseeno, kaj se dogaja. Morebitno vgradnjo okna jim bojo pa itak plačali podnajemniki.

    Prvi del je res, drugi pa mislim, da ne drži ravno v celoti, saj kolikor sem nekoč slišala, naj bi šel strošek rezervnega sklada v breme lastnika in ne podnajemnika. Nisem se v to nikoli poglabljala, tko da je za vzeti z rezervo mojo trditev, slišala pa sem to že od več oseb.

    @chef: Jaz se sicer z vsemi sosedi prav dobro razumem, čeprav mi grejo vsaj trije ekstremno na jetra – kar je glede na povprečje še v redu, hehe. Morda je pa nenaklonjenost obojestranska:)

    @chef: Ampak teh ljudi, ki odločajo take neumnosti, žal ne poznam.

    Če bi sestanke redno obiskoval, bi jih vsekakor poznal:)Oziroma, če bi te zanimalo, kdo so, bi že našel način, kako izvedet. Pri šinfanju so namreč ljudje vedno izjemno zgovorni, saj se raje ukvarjajo s tujimi življenji, kot pa s svojim:)

  16. M. - 14.08.2011 ob 10:28

    Višina prispevka v rezervni sklad se mdr. lahko določi na zboru EL; prispevek gre na m2 in se plačuje skupaj skupaj z drugimi stroški, navedenimi na razdelilniku stroškov (po domače položnici), ki ga dobimo mesečno. Če položnico v celoti plača podnajemnik, avtomatično plača tudi prispevek v rezervni sklad. Rezervni sklad mora biti voden na posebnem računu, s katerim upravnik denarja ne more kar tako dol dobiti; vse, kar se plača iz rezervnega sklada, mora biti dogovor zbora EL (ali s podpisovanje t. i. listine, kar je drugi način urejanja stvari oz. pridobivanja soglasij, 12. člen Pravilnika o upravljanju večstanovanjskih stavb).

    Jaz živim v stolpnici s 75 % staroselcev; in trenutna investicija, o kateri se pogovarjamo, je vredna 200 000 eur (fasada z izolacijo), kar je najbrž več kot dvižna vrata v garažo. Stanovansjkih enot je pa 55. Projekt bomo speljali, ampak realno gledano v 3-5 letih, odvisno tudi od splošnega gospodarskega stanja. Torej ne na enem sestanku in tudi na 10 sestankih ne. Pri življenju v taki skupnosti je treba imeti potrpljenje in vztrajnost, ljudje se morajo na spremembe najprej v glavi navaditi, da potem sprejmejo. V velikih skupnostih šok terapija ne deluje.

    Ko sem sama prišla sem, so bile pozimi povsod gajbice na očiščenih parkirnih prostorih. 2 zimi sem ponoči zbirala gajbe in jih metala v koš ter upravniku sestavljala dopise, zakaj se gajbic ne sme postavljati (da jih je on obešal v imenu upravnika in ni šlo za osebno izpostavljenost). Danes so vsa parkirna mesta vedno očiščena, skupaj s skupnimi površinami; zaradi starosti staroselcev njim avtomobile čistimo tisti, ki lahko kidamo. In v teh krajih nimamo malo snega. Pač raje 2 uri več kidam sneg in imam vse spucano, kakor da se celo zimo pobijam po nekih puklih.

    Ljudje pa ne gredo nujno po liniji najmanjšega dopora, ampak je večina ljudi v osnovi vendarle korektna in razumna. Samo rabijo ful ful časa, da se na nekaj navadijo. Pa četudi marsikdo odreagira sprva burno, se da dolgi rok še vedno splača lepa beseda. Meni so 3 komplete rož v avli uničili, 4. komplet pa je tam že zelo dolgo časa in se ga nihče ne dotakne. Celo več, dobil je bratce in sestrice; in izginili so cigaretni ogorki in papirčki in tako dalje …

  17. nevenka - 14.08.2011 ob 12:22
    nevenka

    Hvala bogu, da nisem v bloku, sestanki odpadejo. Sem pa v kar resnih težavah, če mi kaj tehničnega zagreni življenje, ker sem hišnik kar jaz.

  18. chef - 14.08.2011 ob 21:57
    chef

    @M.: Imam občutek, da imaš ti kar precej prostega časa :P

    Jaz sicer ne vem, zakaj je treba toliko komplicirat. Za neka okna sem sicer prepričan, d ajih ne potrebujemo, ampak jebiga, če drugi tako mislijo, bom pa dal zraven tistih nekaj deset evrov in naj štemajo, če bodo srečni :)

  19. M. - 14.08.2011 ob 22:27

    @chef: Reciva, da na teden spim toliko kot povprečen človek na dan. Po tej poti nanese precej časa za početi razne sorte stvari. Se trudim, da bi bil vsaj del “družbeno koristen”, hehe. Psi namreč ponoči spijo, On tudi, z Betty (Lupine) pa se mi tudi ne da vsak dan zvezde štet ;-) .

  20. Saša - 18.08.2011 ob 20:59

    Tale zapis je pa tako Ephraim Kishon-ovski :D Super se bere!

  21. chef - 18.08.2011 ob 22:03
    chef

    Haha, ampak imaš prav. Pa sploh ga nisme hotel posnemat. No, dokaz, da je imel Kishon vedno prav.

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.