Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Apokalipsa? Vstajenje!

Komentiraj

Objavil/a chef 25.04.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Natezalnica, miks

S cerkvijo nimam slabih izkušenj. Vsesplošno slovensko razburjanje zaradi tega in ónega mi gre celo rahlo na živce, saj sem prepričan, da cerkev nikomur ni pretirano škodila. Promil zlorabljenih otrok je verjetno večji, če pedofilijo preslikamo na družine ali v šole.1 Skratka, če ti kaj ne paše, ne hodi v cerkev, ne pa težit z raznimi traparijami o krstu proti tvoji otroški volji. Če ti vera nič ne pomeni, pač krst zate ne more biti nič drugega kot nepotreben obred, ki se ga sploh ne spomniš. Članstvo v društvu RKC je itak brezplačno in brez obvez, zato so mi smešni težaki tipa Svetlana Makarovič, ki se pompozno izpisujejo in bentijo nad kompliciranostjo postopka.

Seveda se zavedam, da je pastorala v ljubljanskih farovžih nekaj čisto drugega kot v vaških. RKC je sicer toga institucija, a jim je jasno, da so meščani bolj liberalni in da za cerkev pravzaprav nimajo časa oziroma jim mestno življenje nudi malo morje drugih, bistveno bolj zabavnih aktivnosti. Zato so tudi duhovniki dosti bolj liberalni, medtem ko ovce, take, ki recimo v verskih glasilih težijo zaradi tae-boja (Šmarje nad Koprom) pač namestijo v provincialne župnije.

Spomnim se neke otroške pridige v želimeljski cerkvi – ne sprašujte, kako sem pred leti pristal tam. Bilo je pred božičem. Pridigar je povedal zgodbico o Bogu, ki je za svojega sina Odrešenika izbiral čuvaja v štalci. Na natečaj so se najprej prijavili lev, medved in lisica, ki so se po vrsti hvalili, da so pravi za službo zato, ker so močni, pametni in prebrisani. Ampak to Bogu ni bilo všeč. Pravi vrednoti naj bi bili ponižnost in vdanost. Zato je izbral osla in vola.

Nauk?

“Vidite, otroci, biti morate kot osel in vol, ponižni in vdani.”

Odtlej hodim v cerkev samo še v primeru pogrebov in porok.

Ampak odkar živim na Viču, se moja averzija do RKC naglo povečuje.

Vič je vas. Razen železniške postaje imamo vse, resda v nekajkrat večjem številu kot povprečne slovenske vasi: nekaj buffetov, nekaj pekarn, gasilski dom in seveda … cerkev. Ena od glavnih prometnic proti cerkvi vodi tudi mimo mojega bloka. Prizor zelenih, svetlo roza in kričeče vijoličnih kostimov ali cenenih suknjičev in kravat, ki se sprehajajo pod balkonom, je prav simpatično ruralen.

Ampak manj simpatično je, da me ob nedeljah, ko prihajam k sebi od celega tedna naporov, z zvonovi mečejo pokonci že ob sedmih zjutraj! Vsakič znova popenim, ker to je zame navadno nasilje. Zato še toliko bolj navijam za džamijo s čim višjim zvonikom in čim glasnejšimi zvočniki, ker, verjemite, raje poslušam melanholično mujezinovo petje kot kmetavzarsko razbijanje, ki v 21. stoletju ne služi ničemur več, razen buzeriranju, ki je dovoljeno izključno Cerkvi. Med prazniki in pred birmo je vse skupaj še toliko huje.

Kar so si privoščili v soboto, je pa sploh neverjetno!

Okoli osmih zvečer sem se doma spravljal k pisanju, ko mi je strah v kosti nagnalo morbidno prepevanje iz nedoločne smeri. Sčasoma me je prignalo na rob obupa, bal sem se, da bo konec sveta, da je zunaj apokalipsa. Šel sem preverit. Pravzaprav je bilo vse normalno, zrak svež, rahlo vetrovno, tema, oblačna noč. Bila je maša!

Bilo je vse v redu. Zato sem šel na pir.

V čem je fora, da so mašo predvajali preko na fasado montiranih zvočnikov, mi seveda ni jasno, ampak vse skupaj je spominjalo na skupinske telovadbe v azijskih državah s komunističnim režimom.

Končalo se je ob 22.11, po štiriminutnem ultraglasnem zvonjenju.

Kaj si župnik misli, je zame zaenkrat uganka, a ga bom šel verjetno enkrat vprašat. Če mislijo, da s tem pridobivajo nove vernike, se žal motijo, saj gre vsem predvsem na živce, tako da po vogalih večinoma poslušam pritoževanje ali v najboljšem primeru vice o pedofilih ali cerkvenih finančnih strokovnjakih – kar pa, mislim, bi radi farje čim prej pospravili pod preprogo.

EDIT 1: velikonočna nedelja, 6.53 – tokrat zvonijo že nekaj minut prej.

EDIT 2: velikonočna nedlja, 7.15 – tudi tokrat prenos v živo po zvočniku. A so normalni?

  1. Ampak seveda, če je kdo moralna avtoriteta, bi morali biti to duhovniki![]
  • Share/Bookmark
 
57 odgovorov na “Apokalipsa? Vstajenje!”
  1. Lisa - 25.04.2011 ob 18:34
    Lisa

    Pazi to: Danes ob desetih je bila birma.

    Škoda, da je bila Terra zaprta, ker sem pol mogla it med tem v spar na kavo.

    Mi je pa kristalno jasno, zakaj tebe motijo. Ker jih jst slišm na Vrhovce. (1,5 km stran)In v soboto sem jih tudi slišala zvečer. (a ni tko, da po 10. zvečer se ne sme zganjat hrupa?)

  2. mojca h - 25.04.2011 ob 19:41

    cerkve ali moseje- vse je enako, nepotreben hrup, ki nicemer ne sluzi. nismo vec v casih, ko je bila edina ura na zvoniku in ob vsej sodobni tehnologiji bi moralo biti vsem jasno, kdaj se zacne masa oz. molitev.

  3. Aljaz - 25.04.2011 ob 20:23

    Glede na to, da smo leta 2011, bi bila rešitev v bistvu enostavna. RKC naj ustanovi SMS klub in kdor hoče, naj pred mašo dobi SMS.

    Za tehnološko bolj napredne vernike bi lahko naredili še aplikacije za Android / iPhone / Symbian, da bi se jim pred mašo v žepu oglasili zvonovi.

    Zvonenje z zvonovi v cerkvah pa naj se z zakonom prepove oz. dovoli le v izjemnih primerih s poprejšnjim soglasjem upravne enote (enako kot za javne prireditve) in predloženim elaboratom o nepreseganju mejne vrednosti hrupa, določene v tistem okolju.

    Še eno retorično vprašanje. Zakaj mora vsak pajzl, ki organizira koncert, le-tega prijaviti in pridobiti soglasja, najeti varnostnika, izdelati elaborat varovanja, itd., Cerkvi pa tega ni treba?

  4. đouži - 25.04.2011 ob 20:45

    No smrkavc, ko boš imel družino in po možnosti versko nastrojene-blazne dedke in babice, potem boš spoznal vso moč cerkvene mafije, njenega pranja možganov in vsiljevanja v posvetno življenje. takrat boš občutil svojo nemoč, ko hočeš z argumenti in razumom parirati bajkam o boingjezus leti v nebesa in podobnim traparijam! Se ne da! Še hujše če boš mel verno babo! Gorje ti! Takrat boš povedal o svojih izkušnjah! Hehe!

  5. Olna - 25.04.2011 ob 20:52

    Tudi jaz bi ob razbijanju cerkvenih zvonov najrajši skočila iz kože. Tako besna sem na ta preživeli kretenizem, da se nočem z njim niti v obliki jeze in kletvic več ukvarjati.

    Je kakšna legalna možnost, da se tega zvočnega posiljevanja znebimo???

  6. xxx - 25.04.2011 ob 21:01

    Petardiranje in raketiranje sredi noči ob takšnih in drugačnih rezultatih te ali one športne lige je pa ok?

    Ogorčenje nad pritrkavanjem sredi “Ljubljane” se mi kljub (svojemu) neposrednemu sosedstvu zdi pretirano. Se pa strinjam, da je bilo zunanje ozvočenje v soboto zvečer res odveč. Sploh ker Tržaška ni bila zaprta zaradi ljudskih množic v pričakovanju velikonočne vigilije :mrgreen:

  7. Mirko - 25.04.2011 ob 21:06

    “Še eno retorično vprašanje. Zakaj mora vsak pajzl, ki organizira koncert, le-tega prijaviti in pridobiti soglasja, najeti varnostnika, izdelati elaborat varovanja, itd., Cerkvi pa tega ni treba?”

    V bistvu je treba precej tega, ravno na Viču ob nekaj večjih praznikih župnijo prijavili zaradi kršenja glasnosti… pa se je do sedaj z uradnimi meritvami izkazalo da zaenkrat ni kršila ničesar (blio pri Tedniku pred nekaj časa, v bistvu za skoraj vsak praznik ljudje prijavijo skoraj vsako tretjo malo bolj urbano župnijo). Je pa res da takrat na Viču še ni bilo zvočnikov.

  8. Delno prebujeni - 25.04.2011 ob 21:38

    Chef, drži, da tudi meni osebno cerkev ni nikoli škodila ( hvala Bogu :) , ne obiskujem jo ). Splošno in zgodovinsko gledano pa…Cerkev je samo ena velika posrana multinacionalka

  9. Olna - 25.04.2011 ob 22:02

    xxx, ne, tudi vse ostale (pretirane) oblike zvočnega onesnaževanja niso sprejemljive.

  10. chef - 25.04.2011 ob 23:41
    chef

    Seveda vas večina pretirava. Če naj prepovemo zvonenje, moramo ukinit še vlake ponoči in tako naprej, dokler nekoga ne bodo motili vrtci pa spidvej na Iliriji in tako naprej. To je neumnost. Zaradi mene naj zvonijo, ampak ne sredi noči in ne tako naglas, da ob zvonenju zastane pogovor, ker nihče več niukogar ne sliši.

    Meni gre župnija Vič na jetra iz načelnih razlogov, ker so zelo očitno eden najbolj fundamentalnih ljubljanskih farovžev. Očitno je župnik preveč trmast in ne vidi, da ljudi s temi prekletimi zvočniki še bolj živcira. Kar se je dogajalo v soboto zvečer, je bilo bizarno, ker zunaj cerkve ni bilo nikogar – raje smo viseli za šankom.

    @xxx: Raketiranje bi dovolil izključno od 31. 12. od 20h naprej do 1. 1. do 5h zjutraj.

    Mene tudi mika, da bi med nedeljsko mašo na pločnike in kolesarske steze poslal mestne redarje, ker to je sekira v med. Ljudje na bogoslužju, redarji imajo pa 45 minut časa, da napišejo vse kazni.

    Mogoče pa župnika prepričam, da nekoč pridigo nameni nemarnim župljanom, ki kršijo zakon in s parkiranjem pred cerkvijo ogrožajo pešce in kolesarje? Ja, seveda!

  11. Nick - 26.04.2011 ob 08:02

    Vlak ne vozi zato, da bi delal hrup, medtem ko je zvonjenje samo sebi namen in prav ničesar ne pridonese razen nepotrebnega in dokaj močnega zvočnega onesnaženja.

    Problem je veliko večji kot včasih, ko so zvonili na roko. Nato pa so vse elektrificirali in se je jakost tega nabijanja približno podvojila, trajanje pa tudi, saj je treba samo pritisniti na gumb – ali pa še to ne, ker ob standarnih urah to naredi programator.

    Rešitev: zbrati dovolj podpisov za razpis referenduma o omejitvi nepotrebnega zvočnega onesnaževanja ;)

  12. chef - 26.04.2011 ob 08:40
    chef

    @Nick: Če boš vprašal viške župljane, bodo večinoma nakladali, da imajo tudi zvonovi namen – slavijo Jezusa Kristusa. Tega midva mogoče ne razumeva, ampak dejstvo je, da argument pade.

  13. Nick - 26.04.2011 ob 08:47

    Seveda jim ne prideš do živega, o dogmah itak ne smejo razmišljati, brezpogojno morajo verjeti vanje.

    Nekaj se mi zdi pa prav hecno – povsod zasledim pisanje in govorjenje, da je velika noč NAJVEČJI krščanski praznik. Prav enako pa bodo konec leta govorili za božič ;) A se ne bi mogli že enkrat dogovoriti, kako je s tem?

  14. NatasaP - 26.04.2011 ob 08:51

    “Kar se je dogajalo v soboto zvečer, je bilo bizarno, ker zunaj cerkve ni bilo nikogar – raje smo viseli za šankom.”

    Eto, odgovor zakaj je bilo potrebno ozvočenje. Da vas je doseglo tudi za šank ;)

  15. NordStar - 26.04.2011 ob 11:45

    V teh dveh primerih (sobota, nedelja) si imel opravka z najbolj pomembnima mašama v cerkvenem letu. Zato te verjetno ni bilo težko vznemiriti :) Zelo pozdravljam tvoj namen, da se pogovoriš z župnikom. Verjetno boš prijetno presenečen. Gotovo je bližina zvonov lahko moteča, podobno kot vlak, ki pelje mimo tvojega bloka. Ampak sčasoma te pogoste zvoke ne zaznavamo več. Sem enkrat prespal v bloku pri viški progi, pa me je ponoči skoraj kap, ker mi je vlak “peljal čez posteljo”, medtem, ko se cimra še premaknila ni.

  16. ikari - 26.04.2011 ob 12:14
    ikari

    prvi del posta se še nakm trudi ostat uravnovešen…pol pa iztiriš model.

    keri kmetaveznproletariarci… dejmo ukint vse kar ni staro največ 24 let, kar ni nabildano, lepo, seksipilno in bogato; vse kar ne pospešuje hiper prodaje in mega konzumacije,…vse skratka kar nima neposrednega ekonomskega vpliva…my god kam se je ta “levo liberalna sovobodomiselnost” izrodila….kolk časa še preden damo vse “starce” nad 45 zaplinit k niso več lepi in mladi, seksipilni in metroseksualni?

  17. chef - 26.04.2011 ob 12:29
    chef

    Ti pa držiš pridigo kot kakšen župnik iz zabačene Žabje vasi.

    Sicer se mi je pa daleč najboljši predlog zdel tisti o SMS obveščanju. Ampak se bojim, da je za škofijo to prekomplicirano in bi verjetno hitro naredili minus.

    @nordstar: Zanimivo. Vlaka se navadiš, zvonov nikakor. Pa ne da bi hotel težit, konec koncev nimam nič proti cerkvi, ampak zvonenje ob 7h zjutraj ali celo prej (in potem vsakih 15 minut) je navadno nasilje, ki ne služi ničemur, razen uveljavljanju njihovih pravic. Češ, 1500 let smo že krščanska dežela in te tradicije nam ne bo vzel nihče.

  18. đouži - 26.04.2011 ob 14:00

    Vsem cerkvam zaplenit premoženje, duhovnike obdavčit in naj se grejo solit – bomo vidli, kako dolgo bodo zdržali! Cerkev samo parazitira in se žene za dobičkom – tistim prvljicam o Kristusu pa še sama več ne verjame. Enako je z muslimani – ampak oni so itak še 500 let za Evropo in bodo še prišli za nami – ni čudno, kakšne so razmere v srednjeveških muslimanskih državah. Ko več čez 70 let ne bo nafte bodo vse stvari prišle na svoje mesto. Bogati primitivni nazadnjaški šejki, ki s svojim denarjem ali podpirajo fundameliste ali pa sprožajo njihov revolt. Ostala verstva niso preveč problematična – če bi lahko iztrebili katoličanstvo in islam bi bilo super!

  19. paxman - 26.04.2011 ob 14:27
    Je kakšna legalna možnost, da se tega zvočnega posiljevanja znebimo???

    Če dosežete izstop iz EU, mogoče:

    Slovenski okoljski predpisi, ki urejajo varstvo pred hrupom, ne obravnavajo hrupa, ki ga povzroča zvonjenje cerkvenih zvonov. Vzroki za takšno rešitev v naši zakonodaji so naslednji:

    slovenski predpisi za varstvo pred hrupom obravnavajo hrup, ki je opredeljen kot "hrup v okolju, ki je nezaželen ali škodljiv zunanji zvok, ki ga povzročajo človekove aktivnosti, vključno s hrupom, ki ga oddajajo prevozna sredstva v cestnem, železniškem in zračnem prometu ter naprave na območjih z industrijsko dejavnostjo". Med vire hrupa, zaradi katerih lahko nastaja tak hrup v okolju štejemo ceste, železniške proge, letališča, pristanišča ter industrijske obrate, gostinske in zabaviščne lokale ter gradbišča;
    tak način obravnave virov hrupa je skladen z evropsko zakonodajo, t.j. Direktivo Evropskega Parlamenta in Sveta 2002/49/ES o ocenjevanju in urejanju hrupa v okolju. Ta med vire hrupa, za katere bi bilo treba s predpisi določiti omejitve za njihovo obratovanje zaradi povzročanja hrupa, ne šteje cerkvenih zvonov;
    zvok, ki nastaja zaradi zvonjenja cerkvenih zvonov, je po nam znanih podatkih podoben zvokom, ki nastajajo pri uporabi drugih glasbil, po frekvenčni sestavi pa je skladen s toni glasbene lestvice, kar pa za ljudi v splošnem ni nezaželeno ali moteče, tako kot tudi zvoki glasbil običajno niso za ljudi nezaželeni ali moteči.</blockquote>
    

    Pa tole je tut cvetka:

    Po nam znanih podatkih zvok cerkvenih zvonov praviloma obremenjuje okolje kratkotrajno, ker običajno zvonjenje traja nekaj minut, kritična obremenitev pa je presežena v bližini cerkva le izjemoma, pa še takrat gre to preseganje predvsem na račun slabega prostorskega planiranja, na podlagi katerega se je izvedla neprimerna umestitev stanovanjskih stavb v bližino cerkvenega zvonika.
    :mrgreen:

    @đouži:HERP DERP A DERP

  20. cudno - 26.04.2011 ob 14:41

    Saj verjamem, da je hrup moteč, ter, da bi lahko to nekoliko zmanjšali. A, zakaj v soboto zvečer ne uporabiš ušesnih čepkov.

  21. Nick - 26.04.2011 ob 18:55

    @Nordstar:

    In za božič bomo spet doživeli eno ali dve najpomembnejši maši v cerkvenem letu? Je cerkveno leto dolgo samo en semester, je tudi katoliška cerkev sto let za svetom, samo pravoslavna in seveda še najbolj muslimanska?

    @chef: SMS-si niso potrebni. Cerkveni obredi se vrstijo po ustaljenem in javno ovjavljenem urniku, morda bi bilo potrebno s kratkim sporočilom ali na drug način obvestiti vernike le, kadar bi npr. vsakdanji obred ob delovnikih ob pol sedmih zjutraj imel odpasti. Pa tudi tu ni panike, če se človek že navsezgodaj sprehodi do cerkve in naleti na zaprto, se bo pač še topel vrnil domov, kar je gotovo bolje, kot da bi vsaj pol ure prezebal v običajno podhlajenih zgradbah. Dlje te penzijonarske maše ne trajajo.

    BTW: Se vam je morda kdaj zazdelo čudno, da cerkve nimajo sanitarij, medtem ko jih mora imeti vsak zadnji pajzl? Tako morajo verniki, ki jih slučajno nekam pritisne, leteti v najbližji pajzl in zlorabiti njihove toaletne prostore. Ni čudno, da ima ‘moj’ pajzl v nedeljo dopoldne zaprto.

  22. Nick - 26.04.2011 ob 18:58

    V tekstu mi je izpadel en NE:

    Je cerkveno leto dolgo samo en semester, je tudi katoliška cerkev sto let za svetom, NE samo pravoslavna in seveda še najbolj muslimanska?

  23. chef - 26.04.2011 ob 19:01
    chef

    Da v cerkvi ni sekreta, pa lahko teži samo tepec.

  24. Nick - 26.04.2011 ob 19:05

    aja, nisem vedel, da si insider

  25. đouži - 26.04.2011 ob 19:20

    izvor religije je nagonski strah – pogojen s strahom pred smrtjo, pred neznanim. Torej vera tolaži ljudi, da po smrti obstaja življenje zatorej vsi goreči fanatični verniki hitro v mučeniško smrt da prideš iz tega pekla na zemlji v raj v nebesih! Le kaj še čakate?! Najlaže je muslimanom – 20 kg dinamita okrog pasu pa na žurko! Cerkev pa itak blage veze nima z vero – jo samo izkorišča na prefinjen svinjsko-hinavski način!

  26. Davor - 26.04.2011 ob 19:30

    Pač Cerkev je stala na tem mestu še pred vašim stanovanjem in tudi ko ste se vselil jo je bilo mal težavno spregledati al ne ? Sedaj pa se pizdite, ker živite v neposredni bližini in vam ta zvoni, kar počne že stoletja ? Slovenceljni

    in da, tole z zvočniki je mal overkill. zvonenje je pa zame del kulturne identitete , če že ne verske

  27. chef - 26.04.2011 ob 20:04
    chef

    Matr si pameten!

  28. Nick - 27.04.2011 ob 08:17

    Če že gledamo zgodovinsko, so vseeno najprej zgradili naselje in šele nato cerkev, ko pač niso imeli drugega dela.

    Point je samo v tem, da so spremenili način pogona zvonov. Notredamski in slovenceljski mežnarji so jih nihali s svojo fizično močjo, in lahko verjamete, da pri tem niso hoteli priti proč.

    Odkar je elektrika na voljo povsod, pa magari iz agregata, se je jakost zvoka kubirala, dolžina ropotanja pa podvojila.

    chef – le zakaj daš ljudem temo za glodanje, nato pa jih zaradi njihovih mnenj zmerjaš? pa zapri komentarje ali pa ne objavljat, pa bo bosna mirna

  29. Nick - 27.04.2011 ob 08:21

    “zvonenje je pa zame del kulturne identitete , če že ne verske”

    davor, verjetno si zamešal vrstni red identitet?

    aja, pa reče se zvonjenje, ne zvonenje. to sem povedal tudi štromarju, ki je ravno pisal nalepke za stikalno omarico v turnu, pa me je samo pogledal kot žaba gleda lešnike. še en slovencelj pač.

  30. Davor - 27.04.2011 ob 09:48

    bi le rekel, da je večina stanovanjskih stavb , ki so v bližini cerkvenega zvonika postavljenih pozneje.

    švabi imajo tole čisto vredu urejeno: 55 decibelov čez dan, 40 decibelov ponoči

  31. bistra buča - 27.04.2011 ob 09:49

    Dragi šefe, občasno si navadn primitivc!

  32. chef - 27.04.2011 ob 09:50
    chef

    Zato, ker cepci ne razumejo, da so edini problem preglasni zvonovi ob nenormalnih urah. Vedno se pojavijo bukseljni, ki začnejo ob vsaki omembi cerkve tulit nesmisle o veri, kot da jim je katera koli veroizpoved kakor koli škodila. Pri tem da večini pomaga, ker v njej najdejo uteho in so zato bolj na uzdi, kar bi si itak želel za večino komentatorskih pizdontarjev.

    Govorimo o zvonovih, ti, @Nick, pa z nekim bebavo ironično pripominjaš “nisem vedel, da si insider” in trosiš neumnosti o sekretih, ki da jih v cerkvi ni. Do skrajnosti debilno iskanje problemov tam, kjer jih sploh ni.

    Pa kaj potem, če ljudje hodijo k maši? Jaz pač ne hodim več, nikoli pa ne bom omalovaževal tistih, ki hodijo. Idioti, kakršen je @đouži, pa itak ne bi smeli imet pravice do izražanja mnenj.

  33. Nick - 27.04.2011 ob 14:07

    davor – kakor kje.

    vsak NEPOTREBEN decibel je preveč in odveč. pa saj se morda pelješ kdaj skozi avstrijo in vidiš omejitve hitrosti zaradi zmanjševanja hrupa, kenede. ne vem, kako imajo glede zvonjenja, vsekakor pa pri nas lahko zvonovi nabijajo ČIM BOLJ MOČNÓ.

    chef – kolikor cerkev sem videl, še nobena ni imela toalet. seveda pa je možno, da ste v ljubljani naredili korak naprej, saj morda le niste tako debilni, kot izgledate.

  34. blitz - 27.04.2011 ob 14:54
    blitz

    hehe, chef, itak, da te nihče ne razume. Tako rad se pritožuješ, potem pa se čudiš, da se vsakojaka svojat pojavi s svojimi mnenji… :lol:

    Saj nič ne rečem, mene bi zvonenje ob prerani uri tudi motilo. najbrž ne bi kupil stanovanja na taki lokaciji.

    BTW, včeraj sem se peljal mimo pri vas in me je bolj kot zvonovi (ki takrat seveda niso zvonili) zmotil pogled na tvoj blok – nek sosed iz 1.štuka, direkt nad bifejem, na balkonu zbira kartonske škatle (najbrž je mlad, ena škatla je od Logitecha :lol: ). A to te pa ne moti? Pa je tam verjetno rund um die Uhr, ne samo nekajkrat na dan…

  35. Nick - 27.04.2011 ob 16:19

    blitz, od kje ti polpismenemu pravica do označevanja soljudi s svojatjo?

  36. Davor - 27.04.2011 ob 16:59

    kjer si malo prej sam uporabil debile ?

    ah ja, internetni troli

  37. Simona Rebolj - 27.04.2011 ob 17:09
    Simona Rebolj

    Logično, da je zvonjenje preglasno, vsiljivo in neprilagojeno okolju in dananšnjemu načinu življenja. Pa naj gre za džamijo ali pa katoliško cerkev. Ne vem, zakaj bi podpirali hrup džamije in pizdili čez hrup cerkve. Oboje danes v danih okoliščinah in prostoru izpade posesivno, posiljevalsko in skregano z osnovnim bontonom.

    Zanimiva se mi je zdela tudi Nickova pripomba, zakaj cerkve nimajo stranišč. In ne razumem, chef, zakaj bi se lahko nad tem pritoževal le tepec?!!! A to, da se obiskovalci cerkve res zaradi tega usujejo v najbližji kafič na sanitarije, je pa dostojno, pametno in razumno??? Te prizore sem namreč opazovala nekoč, ko sem silom prilike hodila na kavo v nek tako blizu cerkve sveže odprt kafič. Par mesecev sem potrebovala, da sem dojela, kaj se dogaja. Šefe je kasneje, tudi zaradi pritožb gostov, začel WC zaklepat in nabil obvestilo, da je v uporabi samo za goste. Na njegovem mestu bi enako postopala.

  38. Davor - 27.04.2011 ob 17:48

    hecno, tle lokalen kafič živi ravno od bližine cerkve, ker po maši ponavadi raja gre na kavico ali špricerje. Določena mesta pa imajo srečo, da so na romarski poti in dobijo tudi goste.

    Zvonjenje je del bogoslužja, torej ima smisel za vernike. Tule gre zgolj za vprašanje strpnosti. Verjetno tudi neumnosti, saj se ponavadi pizdijo tisti, ki so se vselil v neposredno bližino zvona in sedaj mislijo, da se bodo vsi pokakal.

  39. Simona Rebolj - 27.04.2011 ob 22:35
    Simona Rebolj

    @Davor:

    Možno, da kakšen kafič dobro živi od cerkve. Kje na vasi. Kafič, ki že dobro živi od gostov, pa ni vesel, se mu usuje polno ljudi na sekret, še z otročki, ki jih po logiki lulat in so na stranišču dolgo časa, ker jih mamica po možnosti še oblači, nimajo pa najmanjšega namena kaj spit. Bi pa gosti, ki tam pijejo, šli še kaj na stranišče. Kaj je težko razumet? Kafič za svoje goste podkrbi s sanitarijami, cerkev pa očitno ne. Pika.

    Zvonjenje ima lahko smisel za vernike, vreščanje in bruhanje sredi noči ima lahko smisel za pubertetnike in ostarele hipije, ropotanje kosilnic ima lahko smisel za ljubitelje pokošene trave in nevrotike … itd. Zato zrela družba razume, da strpnost ne pomeni anarhije, kjer bo vsak uveljavljal svoje smisle in želje ter po potrebio vreščal o strpnosti, ki jo v anarhiji najhitreje po logiki stvari zmanjka, ampak je treba najti tak kompromis, ki omogoča normalno življenje vsem, tudi tistim, ki študirajo, tudi tistim, ki delajo za nas nočne, pa morajo podnevi malo spat itd. Ne samo tistim, ki kar naprej hrepenijo po nekem hrupu, ker nimajo nič pametnega v življenju za počet, da bi potrebovali mir. Zato ni nobenega razloga, da so cerkve vedno bolj hrupne in da jih morajo preglasno poslušat vsi, ki živijo v bližini. Jaz na primer ne živim v bližini in ne slišim nič, zato bi se mi lahko fučkalo. Ups!!! Kaj pa če bi bila vernica? Bi se naj pritožila, da navijejo še bolj naglas, ker ima zame kot vernico to velik smisel???? Bi morali vsi živeči v bližini zaradi mene, ki zvonjenja ne slišim, pa če sem verna ali ne, strpno prenšat še glasnejše razbijanje??? Ne bi rekla. Ker podpiram strpnost. Strpnost do ljudi, ki iz različnih razlogov potrebujejo mir. In mir v duši bi morali cerkveni dostojanstveniki najbolj razumet in podpirat. V cerkvi ga zahtevajo. Tudi pri molitvi naj bi ga verniki imeli. Zakaj se torej obnašajo kot kakšni tinejdžerski ali vaški gostilniški kravalisti?

  40. Nick - 28.04.2011 ob 10:13

    Strinjam se s Simono glede vseh aspektov, ki jih je obravnavala.

    Tudi z Davorjem se strinjam, da je namreč potrebna strpnost, vendar ravno obratna – strpni bi morali biti verniki oz župniki in razumeti, da veliki VEČINI (čeprav cerkev trdi drugače) nabijanje zvonov ne pomeni nič in jih kvečjemu moti.

    Pa še malo glede lokalov in stranišč. Pri nas so v neposredni bližini cerkve trije lokali, vendar je ravno tisti, ki je cerkvi najbližji, že nekaj let ob nedeljah dopoldne zaprt. Rednih jutranjih in dopoldanskih gostov (npr. obrtnikov, ki so se zjutraj ustavili na kavici) ob nedeljah ni bilo, od obiskovalcev cerkve pa se jih je pri njih ustavilo nepomembno število.

    In seveda lahko tudi jaz začnem kar nekoga zmerjati s trolom, debilom, tepcem, svojatjo … vendar bo najbrž potem moj komentar izbrisan. Pa itak nimam navade zmerjati kar tako, brez veze, ker sem pač anonimen in si to lahko privoščim brez tveganja, da bi dobil pošteno odmerjeno in zasluženo klofuro.

  41. Nick - 28.04.2011 ob 10:17

    Aja, še tisto Davorjevo natepavanje, da se nimajo kaj pritoževati tisti, ki so se zavestno priselili v bližino cerkve. Nočeš razumeti, da se je z električnim pogonom zvonenja jakost (in dolžina) tega ropotanja ogromno povečala, tako da zna iti na živce tudi tistim, ki v slušni bližini živijo že vse življenje.

    OK, empatija je zate neznan pojem, so what?

  42. chef - 28.04.2011 ob 11:58
    chef

    Da hodijo tercialke po maši scat v najbližji lokal ne da bi plačale vsaj kofe, ni problem farovža, ampak problem starih inkontinentnih nevzgojenih šparovnih bab in drugih buteljnov, ki nimajo občutka, da lokali niso javni sekreti.

    Resda ne v taki koncentraciji, ampak tovrstne bukseljne vidiš po vsej Evropi, res pa večino v Sloveniji. Tudi v bankah, na poštah in v lokalnih mercatorjih ni sekretov in taisti nevzgojenci hodijo scat v bližnje lokale.

    Seveda marsikdo od tistih, ki grejo od maše mimo kavarne, tam tudi nekaj spije.

    Tipično za vse debate o cerkvi – govorimo o zvonovih, komentatorji pa začnejo otresat o sekretih.

    Natolcevanja o svobodni izbiri lokacije, kjer naj bi živel, so pa ob koncentraciji cerkev v Sloveniji itak naravnost smešna. Pozabljate, da proti zvonenju nimam nič – ampak ne navsezgodaj zjutraj! Po tej teoriji naj bo torej okoli cerkva nenaseljeno območje? Tako neumni komentarji pravzaprav niso vredni odgovora.

    @blitz: Tisto ni moj blok. Krama na balkonih me seveda ne moti, čeprav je mogoče videti cigansko. Bolj problematično je, da je bil arhitekt naših blokov navaden idiot.

    Sicer pa – jaz sem čisto zato, da se končno spet zrihta Plečnikov stadion in zaradi mene je lahko tam ob nedeljah hrup že ob sedmih zjutraj, vsak teden znova, kar tako. Mene pač ne moti, ker ne živim tam. Je pa res, da je hrup dovoljeno zganjat samo cerkvam.

  43. Simona Rebolj - 28.04.2011 ob 14:50
    Simona Rebolj

    @chef:

    Ne bi se strinjala, da je cerkev s svojo ponudbo in željo po obiskovalcih primerljiva z bankami ali trgovinami. No, pa še kompleksi s trgovinami premorejo sanitarije. Zakaj? Ker se predvideva, da gredo ljudje v trgovske komplekse na daljše nakupovalne pohode od zgolj obiska banke ali trgovine za mimogrede, pri čemer so v centru na primer na voljo javna stranišča.

    Cerkev pa je primerljiva s katerokoli organizacijo, ki ponuja neke prireditve!!! Maša traja toliko in toliko časa pač. Torej bi bila boljša primerjava z gledališči, kini ali CD-jem itd.

    Zlahka se strinjam, da je problem tudi v nevzgojenih ljudeh, ki se usujejo v nek lokal samo na sekret, ampak imajo v tem primeru vsaj kar dober izgovor, ker Cerkev ne poskrbi za svoje vernike v tem oziru, ampak jih sili, da so nevzgojeni ali pa da gredo na drink, da bi se lahko polulali ali celo pokakali po maši.

  44. đouži - 28.04.2011 ob 18:06

    Cerkev je itak en velik sekret! Dostikrat sem v nedeljo zjutraj ob 7-ih razmišljal o bazuki!

  45. đouži - 28.04.2011 ob 18:10

    Kakšna je razlika med duhovnikom in mano-nobene! Oba mava trde tiče, ampak jaz na kakšnih zabavah pri bejbah on pa pri verouku!

  46. Žogca - 28.04.2011 ob 19:58

    Na to temo bi lahko napisala roman, ker pa sem ga napisala že neštetokrat, se ne bom ponavljal. Tovrstno mučenje doživljam in preživljam že precej let. Nekaj časa je celo kazalo, da smo sosednjo cerkev uspeli umiriti, ampak ko je pa prejšnja desna vlada skozi spravila zakon, ki pravi, da cerkveno zvonenje ni hrup, od takrat se pa niso dolžni brzdati niti malo.

    In še to povem, v mojem bloku se pritožujejo tudi ljudi, ki so verni in hodijo v cerkev, v to isto cerkev. Logično, če se pri odprtem oknu ne moreš pogovarjati s človekom, ki leži na isti postelji kot ti, potem verjetno nekaj ne bo čisto v redu.

    Ko je praznik, si seveda dajo duška do konca in navadne nedelje niso v primerjavi s tem nič. Ponavadi gre vsaj za 4 krat pol ure.

  47. chef - 28.04.2011 ob 20:14
    chef

    “zakon, ki pravi, da cerkveno zvonenje ni hrup” ?!?!?!? A to je res :shocked:

  48. Simona Rebolj - 28.04.2011 ob 21:35
    Simona Rebolj

    Delim šokiranost zaradi zakona, da cerkveno zvonjenje ne glede na jakost zvoka ni hrup! Če je to res, mi ni jasno, kaj so spet delali novinarji, ko naj bi bil tak zakon sprejet, razen, kot ponavadi, delali niso nič. Saj to je sramota. In popolnoma verjamem, da tudi vernike, ki živijo v bližini, moti. Saj bit veren, še ne pomeni bit gluh ali popolnoma prfuknjen.

  49. paxman - 28.04.2011 ob 21:50
  50. chef - 28.04.2011 ob 21:56
    chef

    Da mediji te svinjarije niso pokrili, je seveda normalno. Ne vem, zakaj bi se temu čudili. Vsi jamramo zaradi nedelujočih sistemov zakonodajalne, izvršilne in sodne oblasti, čeprav je verjetno še največji problem četrta veja.

  51. blitz - 29.04.2011 ob 00:17
    blitz

    chef, jaz tudi več ne živim tam.

  52. Žogca - 29.04.2011 ob 07:25

    Se opravičujem, chef, očitno gre za uredbo, ampak dejstvo ostaja. To ni več hrup in naše roke so zvezane.

  53. Simona Rebolj - 29.04.2011 ob 14:57
    Simona Rebolj

    No, saj … pa uredba. Rezultat je enak. Smešno je namreč predvsem to, da so se ravno po Janševo oblastjo še eksplicitno lotili hrupa in dodali akte, ki urejajo področje prekomernega hrupa tudi podnevi. Da je lažje na primer naložit globo komur koli, ki tudi čez dan nažiga muziko prenaglas. Zvonce so pa celo poradirali? Kako simptomatično.

  54. Simona Rebolj - 29.04.2011 ob 14:58
    Simona Rebolj

    Aja … in mediji te zakonske spremembe so pokrili in nas obvestili, a izbrisano zvonjenje so očitno spregledali. Kakšni amaterji!

  55. vir - 29.04.2011 ob 15:36

    mja – v novi Uredbi res niso zvonovi več eksplicitno navedeni, a še vedno spadajo pod povzročitelje hrupa … 3. člen, 6. odstavek:

    vir onesnaževanja okolja s hrupom (v nadaljnjem besedilu: vir hrupa) je: (…) naprava, katere obratovanje (…) povzroča v okolju stalen ali občasen hrup. Ta naprava je tudi (…) objekt za športne ali druge javne prireditve

    v novi Uredbi za območje družbene infrastrukture; površine za vzgojo, izobraževanje, šport, zdravstvo, kulturo, javno upravo in opravljanje verskih obredov velja III. stopnja varstva pred hrupom (4. člen).

  56. Janez - 3.05.2011 ob 09:06

    Mediji so to zadevo pokrili, spomnim se celo neke izjave (mogoče je bil celo Grims) v stilu “cerkveno zvonjenje je del slovenske kulturne identitete”. Očitno vas takrat to ni motilo in ste se (tako kot jaz) zgolj namuznili ob takšni argumentaciji.

    Meni je cerkveni zvon simpatičen v vlogi ure – en udarec na vsake četrt ure in štetje ur ob polni uri, podnevi glasneje, ponoči pridušeno.

    Vsekakor pa je elektrifiakcija zvonov prinesla marsikaj slabega – letos so na naši cerkvi pred veliko nočjo (ko so zvonovi zavezani) naštimali neko simulacijo raglje, ki pa je bila slišati kot pnevmatično kladivo na 15 tonskem bagerju – obupno in glasno.

    Sedaj bom pa malo zajebantski – mogoče bi lahko z župnikom dosegli dogovor, da bi namesto zvona predvajal ojačan zvok avtomobilske hupe, ali glasnega speljevanja? Da bi se bolj zlilo z urbanim okoljem…

  57. Nergač » Ko ne moreš stran gledat - 1.08.2011 ob 18:02

    [...] 18:00 pod Fenomeni, miks Krčma ob eni glavnih ljubljanskih vpadnic ima za goste precej slabosti: neutrudnemu zvonjenju viške fare se pridružuje ropot preglasnih mestnih avtobusov, motoristov, posebnežev s predelanimi avtomobili [...]

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.