Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Podcenjeni študenti

Komentiraj

Objavil/a chef 7.04.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Natezalnica, miks

Kakšna je razlika med priseljenci iz manj razvitih držav v razvitih zahodnih državah in slovenskimi študenti v Sloveniji?

Je ni!

Oboji delajo v McDonaldsih.

O študentskih proletarcih sem pred časom že pisal. Ampak dejanskega žalostnega stanja sem se zavedel šele zadnjič v neki baročni dvorani sredi Dunaja, ki jo ima v najemu Burger King. Za pultom in okoli miz so garali sami Vietnamci, Tunizijci in Somalijci. Njihova marljivost me je nekoliko presenečala, saj sem iz Slovenije, kjer delajo predvsem študenti, vajen čisto drugačnih standardov. Na Čopovi obstaja brez dvoma najbolj svinjski McDonald’s na svetu, zaposleni študenti pa so leni in nesposobni. Pravzaprav ne samo študenti, ampak tudi delovodja. Jaz bi to bando lenuhov brez pomisleka nagnal in jih zamenjal z dekleti in fanti, ki na boljšo prihodnost čakajo v azilnih domovih.

Seveda se sprašujem, kaj je razlog, da lastnik tega ne naredi.

Dvomim, da je slovenski kapitalist tako nor, da bi se šel v teh težkih časih rasista. Zajebi to! Njemu je vseeno tudi, ali v njegovi franšizni restavraciji dela priden Pakistanec ali lena študentka.  Njegove skrbi so izključno finančne. Za razliko od lastnika franšize jaz za pultom raje vidim pridnega Filipinca kot naveličano študentko z zoprnim naučenim nasmeškom. Ampak jaz tega delavca ne plačujem, delodajalec pa hitro izračuna, kaj se mu bolj splača. Seveda je vsem, ki gledajo svoje plačilne listke jasno, da so študenti bistveno cenejša delovna sila od izkoriščanih priseljencev iz tretjega sveta, ki morajo verjetno vseeno dobiti vsaj minimalno plačo.

Prišli smo do točke, ko bi se morali študenti vprašati, ali ni mogoče katastrofično, da so z gimnazijsko izobrazbo in nekaj opravljenimi semestri fakultete vseeno cenejša delovna sila od mlade kmetice iz Bangladeša, ki zna slovensko štet do dvajset. S tem ne mislim nič slabega o punci iz Bangladeša, prej nasprotno! Da je ona, ki je pridna, prikrajšana za delo zaradi študenta, ki se mu ne ljubi spucat mize, je kvečjemu nefer do nje, ki je prišla čez pol sveta, da bi lahko s prispevki nafutrala domačo družino! Ob razmišljanju o tej punci študentske denarne težave kar nekoliko zbledijo.

Ponovimo: slovenski študent, zdaj ne mislim na fritezarja v McDonaldsu, ampak morda na absolventa, ki dela kot strokovnjak za informatiko, je kot delavec v trenutni ureditvi študentskega dela za delodajalce cenejši od pometača cest. Če se to naši bodoči izobraženski eliti ne zdi nenavadno, bi bilo verjetno bolje, če bi naše univerze kar zaprli in jih vse po vrsti zaposlili kot natakarje ali računalničarje za štiri do šest evrov na uro, seveda brez vsakršne sociale, razen obveznega zdravstvenega zavarovanja – ki pa so ga deležni tudi klošarji.

Ker sem nehal spremljat politiko, še posebej dogajanje v Državnem zboru, ne vem točno, o čem bomo v nedeljo glasovali. Doslej sem mislil, da bo hkrati z referendumom o malem delu potekal tudi referendum o pokojninah, a temu očitno ne bo tako. Zato zdaj sploh ne vem, čemu bi v nedeljo izgubljal čas. Vreme bo menda lepo. Za malo delo mi pa trenutno dol visi. Optimistično špekuliram, da ne bom izgubil službe, če že, pa si bom kožo reševal s samozaposlitvijo. Do penzije, ko bi malo delo spet prišlo v poštev, je pa še tako daleč, da bo naša država zakonodajo spremenila še vsaj petkrat.

Kot slišim, sindikati, študentske organizacije in njihovi podaljški v obliki iniciativ, pred referendumom tudi z oglaševanjem uspešno sprevračajo dejstva ali celo lažejo, v najboljšem primeru pa samo govorijo neumnosti. Škodljivec Semolič je na primer izjavil: “Zaradi zakona o malem delu bomo postali družba napotnic.” No shit! Kaj pa se je dogajalo doslej? Ljudje so z napotnicami trgovali kot obsedeni. Nazadnje sem slišal za primer upokojenke, ki na eni od slovenskih občin dela preko študentske … napotnice.

Osebno sicer nisem mnenja, da je Zakon o malem delu dober. To moje stališče ne temelji na branju suhoparnega besedila zakona, ampak iz prepričanja, da naša vlada pač ni sposobna izdelati dobre reforme. Dvomim, da bo malo delo v celoti rešilo pereče probleme zaposlovanja študentov v prvo zaposlitev. Delodajalci, ki morajo upravljat s svojim denarjem, so pač pametnejši od vlade. Verjetno obstaja nevarnost, da bo več dela na črno, ampak za študenta se pravzaprav v temu primeru nič ne spremeni, delodajalci pa bodo vsaj nekoliko prestrašeni – če bo nadzor seveda sploh deloval, v kar seveda dvomim. Ne glede na vse je ta sistem dosti bolj fer ne samo do študentov, ampak daje možnost za minimalen zaslužek tudi brezposelnim in upokojencem, kar je v kombinaciji z grozečo – a verjetno res nujno – pokojninsko reformo zelo dobrodošlo.

Študentski mladini pri dvajsetih in nekaj letih bi svetoval, naj se začnejo bolj ceniti in naj končno pogledajo v prihodnost. Naj že enkrat ugotovijo, da jih v zdajšnjem sistemu nategujejo vsi. Delodajalci jim dajejo vsaj mezdo, država se za njihove študentske delavske pravice pravzaprav ne zmeni, študentske organizacije pa so malodane mafijske združbe barab.

Torej.

Malo delo morda ne bo rešilo vseh težav. Ampak slabše kot doslej itak ne more biti. Več kot šest tako rekoč neobdavčenih jurjev je ob podpori staršev (če so jih lahko hranili osemnajst let, bodo menda vzdržali še malo!) in morebitni štipendiji (upajmo, da bodo postale res bolj dostopne) po moji oceni dovolj za, sicer uborno, življenje pa vendar. Res je, da ob izrednem študiju načeloma ne znese. Ampak lepo vas prosim – vsem ljudem na tem svetu tudi ni treba študirat! In po drugi strani … še vedno obstaja možnost honorarnega dela preko avtorske pogodbe.

Upajmo na najboljše. Kako bo vresnici, pa ne ve nihče. Še najmanj volivci.

  • Share/Bookmark
 
48 odgovorov na “Podcenjeni študenti”
  1. Mašon - 7.04.2011 ob 18:21

    uh, podpis pod vsako besedo. jest sm hotla neki v podobnem smislu napisat, pa nekak ne najdem časa. tko da… like-am :)

  2. Foton - 7.04.2011 ob 20:15

    True! Jest bi uvedel še šolnine v smislu, da plačaš letnik 500€ in ta denar dobiš nazaj, če letnik opraviš (v predvidenem roku) v nasprotnem primeru si popušil. Potem bi se videlo kdo bi študiral in kdo bi študiral: “Kako bi, da nebi!”. Nadarjenim socialno ogroženim pa bi pač omogočil študij brez šolnine ampak samo dokler ne za****, potem naj si plača. Pa bi hitro videli, kako bi propadlo pol gimnazij samo na račun tega, ker bi starši raje pomislili preden preden bi najstnika vpisali, na gimnazijo samo zato, da se bo lahko superfakingkul slišalo: “N’š pa na gimnazijo hod’!”

    P.S.: Preštejte koliko vejic sem narobe postavil pa čeprav imam opravljeno gimnazijo.

  3. Urška - 7.04.2011 ob 21:17

    Osebno sicer nisem mnenja, da je Zakon o malem delu dober. To moje stališče ne temelji na branju suhoparnega besedila zakona, ampak iz prepričanja, da naša vlada pač ni sposobna izdelati dobre reforme.

    Točno takega mnenja sem tudi jaz. Dober post, ko bi jih več tako razmišljalo.. Lp

  4. Jeln - 7.04.2011 ob 21:56

    Kar sem pa jz zakona prebral se mi pa ni zdel slab, zmoti me edino da bodo lahko nezaposleni prijavljeni na zavodu delal kot mali delavci. WTF pol nej se človeka zaposli. So pa še kr vredu kvote postavljene kok more bit redno zaposlenih vs. malih delavcev, lahko bi bilo strožje. Samo ker pa si pravilno ugotovil da bojo delodajalci državo itak spet nategnil pa nevem kako bo v praksi vse skupi zgledal. Je pa cajt da se ukine št. servise. Me pa skrbi da bojo pol te nasledniki torej posredovalnice (isti folk????) naprej isto počel. V oglasih pa faking lažeta obe strani. Kr ne morm vrjet kera nasilna propaganda, brez dejstev samo špekulacije in to take da je joj. Pfuj!

  5. seamus - 7.04.2011 ob 22:01

    Saj nas. Samo, ker slabše ne more bit prevlada apatija (pa je pomoje lahko še slabše). Nasprotni pol pa predstavljajo zgoraj omenjenih škodljivci in mafijske združbe, ki so zainteresirane sto na uro, da se nič ne spremeni. In se lažjeo in nategujejo naiven narod že n-tič. Narod pa zopet nasede. Takle mamo.

  6. BuDi - 8.04.2011 ob 01:30

    Zakon bo padel, saj so vse za “revolucijo” potrebne stranke proti zakonu.

    • študenti so proti
    • bogati in lastniki kapitala so proti
    • nasprotni politični pol je proti (še sam ne ve zakaj)
    • zaposleni so proti (saj jih bk za tiste, ki se jih malo delo tiče)

    ZA zakon so samo tisti, ki jih itak nihče nič ne vpraša (predvsem študenti, ki so po študiju ugotovili kako stvari stojijo in so pristali na realnih tleh… pa ljudje, ki so ostali brez službe zaradi pocei študentov)

    Proti zakonu so tudi pi nekaterih medijih, saj jim bo kot sami pravijo po izračunih podražilo študentske novinarje za vsaj 18% (Finance).

    Glede poceni študentske sile pa : eno od slovenskih podjetij povezanih s FDV plačuje študence celo 2€ na uro in ker je zakonsko pogojena cena dela 3€ … potem pač za 6 ur dela pišejo 4. Trenutno menda pri njih dela več kot 20 študentov.

  7. Izo - 8.04.2011 ob 06:47

    Dobro napisano. Zakon ni tako slab in (recimo) nima slabih namenov, kot jih prikazujejo sindikati in raznorazni servisi. Nergač – nergaj dalje v tem stilu.

  8. filmoljub - 8.04.2011 ob 07:54

    Podpis pod vse, z manjšim popravkom: NISO (vsaj ne vsi) študentje ZA zakon o malem delu, niti slučajno. V nedeljo bo torej glasovala peščica ljudi, ki ne bodo imeli kaj pametnejšega za početi, pa še tisti bodo PROTI – vsi skupaj pa bomo z davki veselo plačevali še en butast in nepotreben referendum, če ravno ne bomo s proračunom še leta in leta reševali katastrofe v NLB in propadlih gradbinskih podjetij. Juhej, s Barbiko naprej!

  9. Nastja - 8.04.2011 ob 09:23

    Sem mislila, da mi boš dal jasen odgovor kaj naj volim v nedeljo, ker tudi sama ne vem več :) Osebno sem polek svojega študija mnenja, da kot pridna študentka nikakor polek ne morem delat tako da kar se tiče ur dela, ki jih lahko študent opravlja, mi čisto usrteza, ker če lahko delam, delam tako samo med počitnicami. AMPAK ker pa bom naslednje leto absolventka in imam namen pa to leto izkoristit v Mb za neko delo, pa se potem znajdem v zagati :) Moj namen ni biti študent do 30 leta. V tem času ko študiram pa ne morem po 8 ur na dan delat in kot si že sam napisal. In moji doma to vejo, zato mi pa tudi plačujejo bivanje v Lj in vse stroške, ki to potegne za seboj. Ampak če bi pa imela faks kot moja cimra, ko ne ve kaj s svojim prostim časom, bi si pa sama tudi verjetno umislila kakšno delo. No, ona dela v McDonalds-u :) Lj porodnišnica omogoča delo preko študenta, tako da absolvetke, ki so v Lj imajo odlično priložnost si nabrati izkušnje iz svoje smeri! Upam da je tam ožnost tudi v Mb, ampak nisem tako prepričana. Bom paš la štemat! :) Zagotovo bom še malo prebrala kaj in kako, preden grem na volitve.

  10. Nastja - 8.04.2011 ob 09:25

    Da o tiskarskih napakah ne govorim! (mojih itak) hahaha pardon.

  11. chef - 8.04.2011 ob 09:32
    chef

    @Jeln: Problem je v tem, da delodajalec pri nas blazno težko redno zaposli delavca (in se ga še težje znebi). Meni gre blazno na jetra to slovensko splošno mnenje, da so delodajalci same izkoriščevalske barabe. Jaz zavzemam drugačno stališče: težko jim je, mnogokrat tudi težje kot delavcem.

    @BuDi: Po mojem je problem tudi v tem, da bo referendum bolj kot ne glasovanje o Pahorju. Tu se bojim, da bo rezultat ZA še slabši kot 20 %, in sicer zaradi vzrokov, ki si jih navedel.

    @filmoljub: Pametni in inteligentni študenti so seveda za zakon, ampak takih je po moji oceni blazno malo, mislim, da celo manj kot 10 procentov. Vsi drugi so buteljni, ki jih nadmudrijo mnogi, ki so končali srednjo šolo – pa ne mislim gimnazijo. Kot vidim, danes študenti ne znajo normalno artikulirat mnenja niti v intervjujih za televizijo. Kot da bi gledal jebene osnovnošolce. Ampak jasno, študirajo pa vsi in potem jamrajo, da nimajo služb. Večina tistih si je po mojem niti ne zasluži na delovnem mestu za delo na 6. ali 7. stopnji izobrazbe niti ne zasluži, saj so v praksi ostali nekje pri poklicni maturi.

  12. buba švabe - 8.04.2011 ob 10:03
    buba švabe

    Če slučajno kdo še ni, naj si prebere še pri filomeni: http://www.drfilomena.com/2011/04/za-malo-delo-in-resen-studij/

  13. malgaj - 8.04.2011 ob 10:44

    Študentsko delo in malo delo je sranje. Na trgu dela bi morali imeti (iz vidika davka) vsi enake pravice in obveznosti, ne glede na tvoj družbeni status. Kaj jim ni jasno, vsi bi morali biti enako obdavčeni. Pa saj to je zloraba, nateg države, navadna kraja da nekdo pri delu v isti državi na isti strošek delodajalca plačuje manj davka. Kr neke anomalije se ustvarjajo. Pa omejena minimalna plača, pa omejeno število malih delavcev, pa maksimalni zaslužek leto. To tak ne gre, če je nekdo pripravljen delat 10 000 ur na leto, mora imeti pravico da jih lahko opravi, če nekdo hoče delat za 1€ naj dela, itd.

    Sem študent in izpod časti mi je opravljati študentska dela, ne zato ker mislim da so ta dela manj vredna, vendar ne hodim na faks da bom delavec. Čeprav vedno znova dobim občutek, da se vsi obnašajo kot da smo proletarci. Kar seveda v veliki meri smo. Saj to ne gre imeti več kot 100 000 študentov v državi, v kateri dela z javnim sektorjem 700 000 ljudi. Saj ne more biti 100 000 ljudi intelektualno elita. In kakšna je naša produktivnost. Haha, ni je. Mogoče so tehniški študenti bolj produktivni od družboslovnih, vendar še vedno daleč od povprečja evropske unije.

    Če pa pomislim smo študenti odraz naše družbe, ki je nekapitalistična, apatična, lena in intelktualna zabita.

  14. chef - 8.04.2011 ob 11:19
    chef

    @malgaj: Izvrsten komentar. Bravo! In ja, študenti definitivno SO proletarci. Študenti se celo udeležujejo delavskih demonstracij, že večkrat je bilo tako. Kot da bodo oni med tistimi, ki v fabrkah delajo za 600 evrov in ne tisti, ki jih bodo v upravi, kaj vem, plačevali, in konec koncev odpuščali.

    Mi je pa že pred leti kolega lepo razložil, da diplomiranci nikakor ne morejo biti intelektualna elita. Prvič zato, ker lahko diplomira čisto vsak butelj, drugič pa zato, ker je teh buteljnov enostavno preveč. On jih je takrat sicer poimenoval izobraženska elita.

    Ampak tudi to se mi zdi grozno precenjevanje.

  15. ELA - 8.04.2011 ob 11:21

    Tudi meni ni čisto jasno kaj jamra Semolič in študenti. Ta zakon še najbolj prizadene delodajalce (če pustimo študentske servise ob strani), sploh tiste z malim številom zaposlenih, ki praktično skoraj ne bodo mogli zaposliti malega delavca, zdaj pa imajo lahko neomejeneo število študentov. Nekateri študentsko delo izkoriščajo, ne pa vsi. Narava dela je lahko pač takšna, da je včasih potreba po dodatni delovni sili večja, na pa tolikšna, da bi bilo potrebno zaposliti novega delavca. In strinjam se z enim od predhodnikov, da bi moralo biti delo omogočeno vsakemu, ki je pripravljen delati, ne glede na status. Vendar dilema še vedno ostaja – ZA ali PROTI – bojim se , da se tudi jaz nagibam k temu, da pač trenutna vlada ni sposobna dobre reforme…

  16. platar - 8.04.2011 ob 12:31

    Koga voliti? Ne voliti, ker država se bo itak znašla in naredila vse po svoje ne glede na izid niti ne bo prvič. Referndumi japajade….

  17. anez - 8.04.2011 ob 12:44

    v nedeljo bo lepo vreme, torej na kolo in v naravo

  18. dr. filomena - 8.04.2011 ob 13:12

    @anez: Takoj po glasovanju na referendumu. Jaz bom glasovala za, ker bo sicer stanje ostalo takšno, kot je zdaj. Študentom ne privoščim, da do žnjtega leta delajo prek napotnic kot sužnji brez vsakih socialnih pravic,medtem ko na ta račun bogatijo študentski servisi in študentske organizacije.

    Storiti nič in se delati, da se te vse skupaj ne tiče, je seveda najbolj preprosto. Pa tudi kratkovidno.

  19. chef - 8.04.2011 ob 13:50
    chef

    Seveda glasovanje vzame komaj nekaj minut, zato bom še tudi jaz, kaj bom obkrožil, je pa tudi jasno. Bojim se, da bo bolj malo pomagalo. Mislim celo, da bo rezultat pokazal, da smo še vedno narod proletarcev.

  20. Simona Rebolj - 8.04.2011 ob 14:04
    Simona Rebolj

    Ni res.

    Sistem z napotnicami je res slab in izkoriščevalski, omogoča delo na črno, ker so pač naši inšpektorji brezovarji, sicer problema ne bi smelo bit, ker so kršitve možne povsod in vedno, če ni kvalitetnega nadzora.

    Vendar je malo delo tudi slab in v nekaterih aspektih še slabši zakon. In ni res, da je vsaka sprememba dobra, da je le sprememba. Če se sprejme slab zakon, je tako še vsaj minimalno desetletje (realno več), ker se pač naredi kljukica, kot da je problem rešen in čaka na popizditis ponovno izkoriščanih. Če se slabega zakona ne sprejme, pa problem ostaja in je treba delat na alternativi. Zakon ne ponuja nič. Študentom še klesti možnosti za pridobitev štipendij, namesto da bi bilo v tem primeru obratno, saj so zaslužki bolj omejeni. Brezposelnih se na tak način super odkrižaš, da lahko cirkulirajo med malim delom v nedogled, ker ni varovalke za zaposlitev. Kako udobno za najbolj pogoltne delodajalce.

    http://www.dnevnik.si/debate/kolumne/1042434926

    Problem tega, kar si zapisal, da vsi pač niso za študij, se pa ne rešuje tako, ker nastradajo predvsem tisti, ki so za študij, a jih ovira slaba izhodiščna eksistenca. Da se na faks vpišejo ustreno sposobni in zainteresirani študenti za določen študij, je nujna uvedba sprejemnih izpitov in selekcija na tej prioritetni podlagi, ne pa na podlagi splošne mature. Zato so take pričice hinavščina, saj so bili sprejemci ukinjeni zato, ker je tak sistem enostavnejši za lenobe in nesposobneže znotraj šolskega sistema, hkrati pa dobičkonosen, saj je ravno zaradi mature izredno narastel izredni študij med mladimi, javne univerze pa so tarife dražile in si basale žepe, kot da so privatne. In si še. Tak sistem pa seveda omogoča je profit, pa malo pravih študentov na pravih fakultetah. Malo delo pri tem ne bo nič pomagalo oziroma toliko kot napotnice. To je zavajanje.

  21. Simona Rebolj - 8.04.2011 ob 14:11
    Simona Rebolj

    Še to … zakon o malem delu funkcionira kot dopolnilo tistega tragikomičnega zakona o takoimenovani prepovedi sosedske pomoči. Vse samo zato, da bi preprečevali delo na črno, udarja se pa po najšibkejših (ki se seveda namnožijo s podvigi), ponudi pa nič v smer izboljšanja. In zakaj??? Da bo elitnežem še lepše in lažje, raji bo še težje živet, pa še razni nesposobni inšpektorji bodo lahko lenarili naprej, če so politično podprti.

  22. smoger - 8.04.2011 ob 15:06

    Selekcija za fakulteto bi morala potekati že na osnovnih šolah, nato na srednjih in potem pa še prek zahtevne mature in nato še pri sprejemnih izpitih (strokovni izpiti!!! ala tisti na umetniških faksih) za fakse.

    Država nima od kje črpati denar, zato vsako leto vzpostavlja nova mehanizme, protokole (pravijo jim zakoni) prek katerih izžema državljanje, da lahko funkcionira javni sektor in še kaj.

    Sem pa za kazenski pregon vseh, ki so se od osamosvojitve nenormalno okoristili na račun študntskega dela. Aja, živimo v Sloveniji.

  23. chef - 8.04.2011 ob 15:52
    chef

    @Simona: Pravim, da mnogim študentom osnovni strošek predstavlja šolnina, ki pa jo plačujejo tisti, ki se niso uspeli vpisat na fakulteto. Izredni študij je sicer enaka traparija kot dejstvo, da bodočim študentom ni treba opravljat sprejemnih izpitov. Izredni študij omogoča študiranje popolnoma vsem tepcem, ki razvrednotijo pomen fakultete – ki pa bi bila na nizki točki spoštovanja tudi brez njih.

    6000 evrov je več kot dovolj, da si študenti plačajo stanarino, prevoz in še del prehrane. Res je, luksuza ne bo, ampak tega ni bilo niti, ko so živeli pri svojih starših. Zanje sem pa prepričan, da bodo svojega otroka sposobni futrat tudi med 18. in 23. letom.

    V tem primeru ni nihče prikrajšan za študij – razen tistih, ki ga itak niso sposobni, zato jih na izrednem študiju gurajo naprej, ker se to fakultetam pač splača.

    Ne samo sistem dela, treba bi bilo odločno prevetrit celoten šolski sistem, od OŠ naprej. Pa ne tako, kot to spet počne Lukšičeva administracija, torej isti ljudje, ki so šolstvo zafurali že zdavnaj.

  24. Nastja - 8.04.2011 ob 18:27

    A je res da bodo,če bo sprejet zakon o malem delu: ženske ostale brez pravice do porodniškega in starševskega dopusta in ostale brez pravice do odsotnosti z dela zaradi nege bolnega otroka?

  25. lenivec - 8.04.2011 ob 18:37

    6000 evrov se sliši sprejemljivo, žal pa se mi zdi, da številka ni realna. Zakon pravi, da upravičenec lahko opravlja malo delo v obsegu največ 14 ur na teden. Na leto to znese 728 ur. Če želim zaslužiti šest tisočakov mora moja urna postavka znašati 8.20 evra. Takih šihtov je pa malo.

  26. roldi - 8.04.2011 ob 21:51

    Pravzaprav sem zelo proti temu zakonu, ker meša jabolke, hruške, pa še banane zraven. Iz tega ne more ratat niti prebavljiv kompot.

    1. Študentje: ja, OK, bodo imeli pokojninsko dobo, ( ampak samo 40 % od oddelanega). Ne: prispevki jim pri višini pokojnine, če jo bodo sploh dočakali (beri: dobili), ne bodo nič pomagali; Ja: bi dobili izkušnje in s tem več možnosti za zaposlitev; pa kaj še! Ker so omejitve na mesečne ure (plus omejitev na urnik na faksu), pa še brezposelni in upokojenci jim bodo”skakali v zelje”, bodo dobili najbolj enostavna dela, in jim pri iskanju službe t.i. izkušnje ne bodo nič pomagale
    2. Upokojenci: Zakaj, hudiča, bi se pa od njihovega dela se plačevali še prispevki, od katerih nič nimajo? Saj so svoje oddelali! Da si bodo lahko izboljšali svoje mizerne penzije, naj še dela za 60 EUR na mesec? Penzije se rešujejo drugje in drugače, ne pa preko “malega dela”. Če pa kdo res želi še delati (in seveda ima to možnost), je pa že zdaj lahko delal preko podjemne.
    3. Brezposelni: še ena bližnjica, da bodo brezposelni do t.i. penzije. Kdo pa jih bo zaposlil, če mu mora potem še plačati malico, pa regres, pa bolniško, pa… Ni lažje vzeti nekoga preko “malega dela”, pa ga menjati, ko mu je?

    4. Ta zakon ogroža še celo že zaposlene, ne pa da bi zagotovil nove zaposlitve.

    Že zdaj delodajalci najdejo luknje v zakonu, tukaj jih pa še jaz, pa nisem niti pravnik niti delodajalec. Tipičen primer je “premestitev” delavca v drugo firmo tik pred penzijo. Odpreš novo firmo, premestiš človeka tja (o čemer on nič ne ve, ker dela že 20 let pri tebi isto), potem pa mu izplačaš odpravnino ob odhodu v penzijo samo za 1 leto namesto 20. Zakonsko je vse prav. To se masovno dogaja, odkar so popravili ZDR ( Zakon o delovnih razmerjih) ravno v delu za odpravnine.

    Enako se bo dogajalo zdaj s (še) zaposlenimi. Po poteku pogodbe za določen čas te bodo pač vzeli za malo delo – tako se izogneš vsem stroškom v zvezi z delom (regresi, bolniške, …)

    Pa menda ne mislite, da bodo imeli “mali delavci” plačane praznike?

    @Nastja: ja, res je: če boš delala preko malega dela, lahko kar pozabiš na porodniško …(in vse ostale “stroške v zvezi z delom”)

    In še nekaj: v zakonu je predvideno minimalno plačilo 4 EUR na uro. Ampak bruto. Neto je to manj kot tri evre. Gremo stavit, da bo 90 % napotnic sklenjeno za ta znesek?

    @Chef: s tvojim prispevkom se strinjam – da bi morali urediti študentsko delo ne nek način, ampak, tako kot sem napisala v prvem stavku, vsega skupaj se pa ne da zmešat, ker na koncu dobiš pomije. Poleg tega ne moreš govotiti o šestih jurjih (bruto), ker je to skoraj maximum, ki ga pa ne bo dosegal nihče. Tisti, ki je tako dober pri svojem delu, zanesljivo ne bo delal preko “malega dela”.

  27. dr filomena - 8.04.2011 ob 22:03

    @Nastja: Ne, ni res. Malo delo ni oblika zaposlitve, ampak možnost, da študentje, brezposelni (ki morajo vmes aktivno iskati zaposlitev!) in upokojenci nekaj zaslužijo “na napotnico”. Gre za priložnostno delo, ne nadomestek redne zaposlitve, h kateri spadajo kategorije, kot sta bolniška in dopust za nego otroka.

    @lenivec: Zakon pravi 60 ur na mesec oziroma 720 ur na leto. Študentje lahko na mesec delajo več kot 60 ur, ampak v koledarskem letu ne smejo preseči letne kvote. Tako lahko na primer poleti zasluži precej več, v izpitnem obdobju pa ne dela, ampak študira. Ne smemo pozabiti, da je to samo ena od možnosti za delo. Če kdo dela več ali je plačan bolje, lahko upoabi katero od drugih možnosti. Nikoli ni bil namen študentskega dela, da delodajalcem zagotovi suženjsko delovno silo namesto redno zaposlenih.

  28. roldi - 8.04.2011 ob 22:08

    Prebrala sem tudi filomenin blog (naveden zgoraj). Tudi z njo se skoraj strinjam in lahko razumem, zakaj bo glasovala za (jaz pa proti). Na zakon pač gleda skoraj samo iz stališča študentskega dela. Ampak, kot sem zapisala že prej, zakon o malem delu NI zakon o študenskem delu. Če bi s tem zakonimo popravljali anomalije pri študentskem delu – prav. Ampak jih ne. Študentski servisi bodo še vedno obstajali – in seveda služili, te nove neprofitne agencije(poznate kakšno, ki je neprofitna?) pa se najbolj verjatno s študenti ne bodo ukvarjale, ker bodo študentje še vedno več plačani preko ŠS.

    Dosti bolje bi bilo, če bi (z zakonom?) pač preusmerili denar ŠS v štipendije, študentske domovo SPIZ, kar zdaj obljubljajo avtorji zakona o malem delu., In s tem bi res uredili študentsko delo, ne pa brezposelnih, pa azilantov pa….

  29. dr filomena - 8.04.2011 ob 22:13

    @roldi: Sadje neprebavljivo mešaš kar sam. Hvalabogu, da se malo delo ne upošteva pri določanju višine pokojnine, saj vsi upamo, da bodo mali delavci ob redni zaposlitvi zaslužili precej bolje in se bo višina pokojnine odmerjala od teh, višjih zneskov. Iz osebnih izkušenj pri prijavljanju na razpise povem, da “delovne izkušnje” prekleto štejejo. Ne gre samo za to, da si izkušen na nekem podrocju, ampak da si dejansko delal, se držal neke delovme discipline, da je bil delodajalec zadovoljen in se je lahko zanesel nate. Ja, brezposelni bodo študentom zdrava konkurenca, da pa jim bodo upokojenci skakli v zelje? Babica bo za šankom in dedek bo programiral? Ali obratno?

    Ta zakon ne ogroža zaposlenih. Da bi podjetje enega zaposlenega nadomestila z upotabo malega dela, bi moralo prek napotnic najeti tri male delavce, ki bi lahko kadar koli odšli in ne bi bili nikakor vezani na delodajalca. Poleg tega zakon omejuje število ur malega dela, ki jih mesečno lahko izkoristi podjetje – to število je odvisno od števila zaposlenih v podjetju.

  30. dr filomena - 8.04.2011 ob 22:22

    @roldi: Študentski servisi bodo morda obstali, ampak samo, če bodo dobili koncesijo za opravljanje neprofitne dejavnosti pooblaščene organizacije za posredovanje malega dela. Seveda ne bodo mogli obstajati vzporedno s takšnimi organizacijami, saj ob uvedbi malega dela študentsko delo v sedanji obliki odpade.

  31. roldi - 8.04.2011 ob 22:35

    @dr filomena

    Tu sicer ne mislim razpravljati s tabo (če bom, bom na tvojem blogu), mi pa samo nekaj ni jasno:

    “vsi upamo, da bodo mali delavci ob redni zaposlitvi zaslužili precej bolje in se bo višina pokojnine odmerjala od teh, višjih zneskov.”

    Zaposleni bodo delali še malo delo? Odkod ti pa to?

    ob “uvedbi malega dela študentsko delo v sedanji obliki odpade”.

    tu pa moramo biti pozorni na v “sedanji”, poleg tega se bodo ŠS pač registrirali za ŠE eno, t.i. neprofitno…

    Poleg tega pa nisem prepričana, da to piše v predlogu zakona (zdaj se mi ga pa ne ljubi it brat), namreč da ne bo več ŠS

  32. dr filomena - 8.04.2011 ob 22:59

    @roldi: Naj povem drugače: vsi upamo, da bodo mali delavci hitro (spet) našli redno zaposlitev in bodo tam plačani bolje.

    Zakon se ne ukvarja s študentskimi servisi, po novem jih pač ne bi bilo več, ne v sedanji obliki (saj ne bi mogli posredovati študentskega dela – ta institut izgine in se nadomesti in dopolni z institutom malega dela). Sedanja podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostjo posredovanja študentskega dela, bi se morala prilagoditi novemu položaju in pridobiti status organizacije za posredovanje malega dela. Dokler študentski servisi ali drugi subjektiv takšnega dovoljenja ne bi dobilli, bi to dejavnost opravljal Zavod za zaposlovanje (tako določa zakon).

    Kaže, da nikoli ni odveč ponoviti, da malo delo ni oblika zaposlitve, ni oblika delovnega razmerja – tako kot to ni današnje studentsko delo. Je pa res, da v nasprotju s študentskim delom malo delo zagotavlja nekatere socialne pravice in je v tem pogledu pravičnejša ureditev.

    Neskončno me čudi, da temu zakonu nasprotuje kateri koli študent. Da mu nasprotujejo študentski servisi, ki so obogateli na račun študentskega suženjskega dela, je logično. Glede šovov je stvar prav tako jasna. Da pa mu nasprotujejo študentje, ki jim prinaša nove pravice in veča možnosti za zaposlitev po zaključku študija (prav zaradi omejitev delovnih ur malih delavcev) mi ni logično. No ja, če ne vidijo, da bi jim nova ureditev koristila in se pustijo prepričati tistim, ki zaradi njih zdaj bogatijo, si zaslužijo, da ureditev ostane, kakršna je.

  33. Gregor - 9.04.2011 ob 01:37

    Zalar,

    ko si že tako nenormalno pameten in sposoben, pa se javi za svetovalca vladi. S tvojo brihtnostjo in nadčloveško inteligenco se bo Slovenija v roku dveh let povzpela na raven Nemčije in ZDA.

    Kaj je narobe, če študent dela v McDonald’su? Je zato manj vreden? Če bi večkrat zahajal tja, bi ugotovil, da se vsak mesec menja kader, ker noben študent ne zdrži v tem zanikrnem podjetju, kjer se z njim (pa tudi z redno zaposlenim) ravna huje kot pa z živino. Avgusta recimo so jim baje vsem prepovedali pit vodo med delovnim časom, ker je peščica ljudi zamudila na delo.

    Kar se pa sistema tiče, ja, izkorišča se ga in to na polno. Tukaj se pojavi vprašanje – kje za vraga so inšpektorji!? Kljub raznim prijavam se sploh ne odzovejo! Če se pa sprejme malo delo, bo pa to izkoriščanje napotnic postala le legalna oblika že obstoječega sistema. Magari ja ne misliš, da se bodo zaradi tega kar naenkrat sprostila mesta za redno zaposlene, ali..?

  34. chef - 9.04.2011 ob 02:20
    chef

    Ja, študent, ki dela v McDonaldsu, je manj vreden.

    Seveda sem prepričan, da tega stavka nisi sposoben razumet, čeprav si ga razložil že v prvem komentarju.

  35. julija - 9.04.2011 ob 08:51

    Vsem zagovornikom študentskega dela. Štud. delo preko napotnic bi morali ukiniti v celoti. Študentom bi morala biti omogočena možnost najema štud. kredita (ob poroštvu staršev, sorodnikov), ki bi ga začeli vračati takoj ob zaključku študija. Tako bi jim bil cilj čimprej zaključiti študij in si poiskati delo, država pa bi tako pridobila mlad, izobražen kader, ki bi prispeval dodano vrednost gospodarstvu in v državno blagajno preko prispevkov pri 23, 24 letih, namesto pri 30, vse vmesne anomalije pa bi šle v pozabo. Sama sem se zaposlila že pri 20-ih letih (nikoli nisem delala preko napotnic), opravljala vrsto vsemogočih del, študij v celoti opravila ob delu, pri tem odplačevala kredite (tudi za študij!), sedaj pri 32 imam dobro službo, svoje stanovanje (brez pomoči staršev, da se ne bo kdo obregnil ob to) in sem ponosna nase in na to, da v vsem tem času nisem niti enkrat pomislila na to, da bi izkoristila državni sistem v tem kontekstu. Zato argumenti za študentsko delo ipd. pri meni enostanvno ne pijejo vode. lp

  36. smoger - 9.04.2011 ob 09:21

    Dejte no, 20 dolgih let se je kradlo/pral denar prek študentskih servisov, zrasle so stranke, avtomobili, hiše, del tega denarja je šel tudi v tujino in nihče tega ni opazil. Sedaj, ko država nima od kje več kasirat, so se spomnili nekih zakonov. Mnogo folka je koristilo ta sistem v študentskih letih in sedaj taisti navijajo za zakon o malem delu. Ha, ha, ha! Ko ste lepo služili denar pa vas zakon ni motil. Tolko o dvoličnosti in sprenevedanju. Če ste pametni, boste v nedeljo šli črtat volilni listek…je prečrtati obe opciji:

    • da ne bi slučajno kdo pozneje obkroževal namesto vas (saj veste post festum igrice in navijanje izidov)
    • da s tem dokažete,vam je dovolj statusa bulmastifa v tej državi.

    Zašiti je treba te parazite, ki so zafurali Slovenijo. Še enkrat: V NEDELJO PREČRTAJTE LISTEK!

  37. Robert Erjavec - 9.04.2011 ob 10:45
    Robert Erjavec

    Se strinjam, da malo delo ne bo rešilo ničesar, čeprav je reforma trga dela nujno potrebna. Jaz grem jutri na bicikel, na referendum pa le tisti, ki bo ukinil vse druge referendume.

  38. Simona Rebolj - 9.04.2011 ob 13:40
    Simona Rebolj

    dr. filomena:

    “Naj povem drugače: vsi upamo, da bodo mali delavci hitro (spet) našli redno zaposlitev in bodo tam plačani bolje.”

    Hahaha … upanje umre zadnje, na žalost pa zakon ne vsebuje člena o upanju, čeprav se strinjam, da je zakon tako slab, da se iz njega lahko razbere le pobožno upanje v prazno.

    Zakon namreč ne vsebuje niti formalne časovne omejitve za opravljanje malega dela, ki bi vsaj formalno nudilo upanje izkoriščanim preko malega dela, da bi jih delodajalec po določenem času moral redno zaposliti!!! Torej ta zakon nima z upanjem, da bi čim prej našli zaposlitev, nič skupnega, ampak prej obratno.

    Kot je nekdo že zapisal, srd pred študentskimi servisi pač ni dovolj za oceno tega zakona, ki ni pisan le za študente. Niti ključnega problema študentarije pa ne rešuje zadovoljivo, ampak le menja en proplem za rahlo drugačnega.

    @chef:

    “Izredni študij omogoča študiranje popolnoma vsem tepcem, ki razvrednotijo pomen fakultete – ki pa bi bila na nizki točki spoštovanja tudi brez njih.”

    Ne, izredni študij omogoča študiranje le tistim tepcem, ki ga lahko plačajo!!! Ostali tepci, ki plačat ne morejo, da bi se vpisali, kamor hočejo, se vpišejo redno na tisto fakulteto pač, za katero imajo dovolj točk iz splošne mature. Vsi ti razvrednotijo pomen fakultete, redno ali izredno vpisani. Fakulteto razvrednotijo tudi tisti, ki se lahko redno vpišejo kamor hočejo, ker so se dobro napiflali za splošno maturo, ampak se vpišejo na fakulteto za področje, za katerega so v resnici popolni nenadarjeni tepci. Skratka, brez kakovostnih sprejemnih izpitov in največjim poudarkom na tem (pri preštevanju točk) fakultete z vseh strani fašejo tepce.

    “6000 evrov je več kot dovolj, da si študenti plačajo stanarino, prevoz in še del prehrane.”

    To je praktično nedosegljiv maksimum, ki funkcionira le na papirju, sicer je jasno, da urne postavke tako visoke niso. Bistvo pa je, da ob tem ne bo boljše štipendijske politike. Torej boš lahko jamral še bolj, ker bo selekcija na podlagi eksistenčnega statusa študenta po starših še večja. Tepci si bodo še vedno kupovali izredni študij z lahkoto, tepci se bodo še vedno z lahkoto vpisovali redno, kamor se bodo pač lahko, le nekaj manj študentov bo, ki si študija ne bodo mogli privoščit – ne glede na to, če niso tepci. Zato je tak stavek:

    “V tem primeru ni nihče prikrajšan za študij – razen tistih, ki ga itak niso sposobni …”

    milo rečeno smešen in ciničen.

    Največja napaka je, kar se zrcali tudi skozi pogled raznih filomen, da se ta zakon dojema kot edini možen atentat na pohlep in manipulacije študentskih servisov. Žal je zakon o malem delu mnogo več od tega in nikakor ne pomeni, da če si proti temu zakonu, si za delovanje ŠS-jev po dosedanjem principu. Pomeni le, da hočeš boljšo alternativo in ne le menjavo slabega za drugo slabo oziroma v drugih alinejah zakona še slabšega. Potrditev zakona pomeni izgovor za nadaljnjih deset let, da se na obravnavanem področju nič koristnega ne izvaja. Skratka, logično je, da se pozitivno ne more odzvat niti mladoekonomist tipa Pezdir, ker ne gre za reformo tistega, kar bi bilo potrebno reformirat, da bi šli po poti večje produktivnosti in konkurenčnosti, ampak samo za birokratsko izkoriščevalsko prelaganje mrtvih direktiv z ene na drugo stran.

    Tipičen primerek je, da se v takih časih pojavi nekdo, ki se pohvali, kako pridno je doštudiral, ne na plečih države (je plačal izredni študij … hehe), dobil dobro službo in prišel celo do svojega stanovanja. Kot da bi koga to kaj prigalo. Mi gledamo vsak dan tudi po televiziji naše pridne Slovence z dobrimi službami, ki so tako neproduktivni in na tako zgrešenem položaju, da država drsi v prepad nefunkcionalnosti in nekonkurenčnosti. Verjamemo lahko le, da so osebno zelo veseli, ker so dobili dobro službo. Ostali pa nismo.

    @smoger:

    Tako je. Da desetletja ŠS-ji nikogar niso motili niti toliko, kolikor bi bilo nujno (delovanje inšpekcijskih služb), je res nenavadno – “kad jih ne bi znali i pamtili”.

  39. Simona Rebolj - 9.04.2011 ob 16:53
    Simona Rebolj

    @chef:

    Prosim, če pustiš moj komentar v moderaciji do jutri (pa tudi ostale današnje bi bilo dobro). Lahko bi tebe, ki objavljaš in komentatorje kdo gnjavil zaradi prereferendumskema molka, če bi mu bilo zelo dolgčas, na kar sem popolnoma pozabila. Tako da bi bilo dobro, če izklopiš možnost komentiranja pod tem zapisom do jutri ob 19.h.

  40. dr filomena - 9.04.2011 ob 17:31

    @Simona Rebolj: Za razliko od tebe premorem dovolj spostovanja tako do pravil kot do lastnika tega bloga, da o tematiki, za katero trenutno velja volilni molk, zdaj s tabo ne bom polemizirala. Sicer pa sem tvoje oziroma njim podobne argumente obdelala ze v svojem zapisu in komentarjih nanj.

    Vsem skupaj zelim lep vikend.

  41. Simona Rebolj - 9.04.2011 ob 17:39
    Simona Rebolj

    Lastnik bloga je moj komentar ročno objavil po tem, ko je ostal v moderaciji, torej ni bil objavljen. Zato sem zaprosila za umik nazaj in mu predlagala, da zapre komentarje pod tem zapisom in prepreči objave.

    Tvoje žlehtno pridiganje je torej popolnoma odveč.

    Tudi tebi želim lep vikend.

  42. Simona Rebolj - 9.04.2011 ob 17:44
    Simona Rebolj

    Aja, je pa res, da osebno spoštovanja do določenih pravil ne gojim, na primer do predvolivnega molka ne (za referendum sem itak pozabila, da velja enako kot za volitve), ker menim, da je nepotreben na tako širok način zastavljen in gre zgolj za manever, da se malo vleče denar od državljanov, po možnosti od tistih, ki niso upoštevali pravil, ker so se zgolj zmotili. Pravila pa ponavadi upoštevam, ker niti nimam dovolj denarja, da bi si jih lahko privoščila neupoštevat.

  43. spookymulder - 9.04.2011 ob 18:24
    spookymulder

    Mene skrbi predvsem to, da očitno vse bolj zapadamo miselnosti kapitalizma, kjer človek ni več neka dobrina, temveč samo še kolesce v velikem stroju služenja denarja. In da ne bo pomote, ne eno tistih kolesc, ki se ga ne da nadomestiti, temveč prav obratno, tisti nabolj obremenjeni ležaj, na katerega se iz dneva v dan pritiska, dokler zaradi obrabe ne odpove, nato pa se ga brez slabe vesti vrže v smeti in zamenja z novim. Ok, dovolj metaforike.

    Zdi se, da ravno ta vlada, ki naj bi imela nek smisel za socialo in ekonomsko pravičnost, želi iz nas narediti robote, ki se jim že ob kreaciji vprogramira celoten potek procesov njihovega delovanja, potem pa bog ne daj, da bi kje skrenili s poti. Šole bodo očitno (če bomo sledili navodilom OECDja) postale masovne valilnice piščet, ki ne bodo znala razmišljati z lastno glavo, temveč zgolj opravljati neke nujne procese za preživetje. Univerza bo očitno postala inkubator kapitalističnih sistemov, kjer bo vse razen premočrtnega študija razumljeno kot nevarna anomalija. Bog ne daj, da bi nek študent šele na faksu ugotovil, da ga določen študij sploh ne zanima in bi sfalil kakšen letnik!

    Za odpravo takih stranpoti pa bodo poskrbele šolnine, kjer bodo dejansko najkrajšo potegnili tisti, ki ne bodo imeli bogatih staršev in bodo hkrati izpadli iz sistema zagotovo vedno manj številnih štipendij, tako da jim bo ostala edina alternativa študentski kredit. Sliši se lepo, vendar to pomeni, da si po študiji za kakšno desetletje prisiljen v sužnjelastniško razmerje izkoriščevalskega kapitalističnega sistema in se vsak dan treseš, da ne bi slučajno izgubil službo in ne bi bil več zmožen odplačevati študentskega kredita. Ampak ravno to je cilj turbo kapitalizma – prestrašeni in pohlevni delavci, ki si ne upajo niti čivkniti za svoje pravice, temveč morajo delati, pa tudi če se zaradi tega vsak dan napokajo z antidepresivi.

    Sicer pa študenstko delo ni zgolj obračanje friteze v McDonaldsu. V času svojega študija sem poskusil kakšnih 30 različnih del (in kljub temu doštudiral v razumnem roku) in mislim, da mi je ravno to prineslo veliko spoznanj, kako pravzaprav funkcionira ekonomija in različni delovni procesi ter sistemi. To pa je na nek način širjenje človeškega obzorja, da nisi ujet samo v neke svoje delovne niše, temveč da razumeš, kako sploh deluje ta svet na različnih področjih. Ampak ravno tega kapitalizem ne želi, torej da bi videli preko svojega delovnega prostora (in morda celo ugotovili, da nekaj pri kapitalistični logiki ne drži), temveč nam želi čim prej nadeti plašnice, da bi gledali samo še tisto, kar bi nam pokazali tisti, ki premorejo denar in oblast.

    Razumem, da se želi omejiti zlorabo napotnic. Tudi razumem, da se želi omejiti dobičke študentskih servisov. Ne razumem pa, zakaj je ob tem potrebno tudi zatreti študentsko samoiniciativo in kreativnost ter študente spremeniti v robote?!? Zato sem (ker je bila napovedana lepa nedelja, ki jo nameravam bolj pametno izkoristiti) že med tednom šel na predčasno glasovanje. Kaj sem obkrožil zaradi volilnega molka ne bom napisal, ampak mislim, da je več ali manj jasno.

  44. Marcos - 10.04.2011 ob 00:43

    Jaz se mnenja da bo referendum padel že samo zaradi nepriljubljenosti vlade. Sam predlog zakona nima velike teže.

  45. Gregor - 10.04.2011 ob 10:06

    @ chef,

    itak ti je brezveze kar koli dopovedovat, ker si očitno omejen. Lih pravi za svetovalca vladi.

  46. Microsoft Office 2010 - 12.04.2011 ob 07:06

    To help users Office 2010 more efficient when people who are Microsoft Office 2010 working in an environment which is imagine Microsoft Office 2007 , Microsoft office 2007 Microsoft outlook which participates in Office workflows Office 2007 without a Word which is office 2010 professional left by many people. Microsoft Office Can it be true that with ms office 2010 Microsoft office 2007 Microsoft outlook 2010 can give the permit ion outlook 2010 to managed document repositories, too? The answer is true. Microsoft 2007 is download office 2010 a kind of document office 2010 key that can help you communicate with each other office professional 2010 more fervently with graphics. Diagramming features and new 2010 microsoft office charting which drop shadows have transparency, 2010 office 3-D shapes, and other hard works that can help you to invent outlook microsoft professional-looking graphics that can make more meaningful microsoft word documents as a result. Document Themes to office microsoft 2010 have to change the outside of the graphics, text, and tables, office microsoft provide a different appearance fast and have a 2007 office techs your documents download microsoft office 2010 by all of your document to office 2010 home join you to share your microsoft 2010 color With Microsoft office 2007; 2010 outlook you can share documents with comrades to collect feedback ms office 2007 efficiently. You can also micro office 2010 help stop unwanted distribution microsoft 2007 of your documents and even more office 2010 microsoft personal comments to ms office download publishing. In addition, the combine two versions and compare of a Word document are easier office 2010 download by the tri-pane review panel.

  47. roK - 14.04.2011 ob 20:23

    V soboto sem bil v Rotterdamu in se v Burger Kingu spomnil na tvojo objavo… Zaposleni: Shailesh, Fakash,..

  48. Nergač » Nateg meseca: M burger - 1.03.2013 ob 18:01

    [...] Izkoriščana študentarija, ki v slovenskih McDonald’s-ih dela namesto (predrage) delovne sil…, očitno nima natančnih navodil glede čiščenja. Sicer si ne znam predstavljat, zakaj so vse mize zapacane s strjenim kečapom in sirom. Kot sem jih že nekajkrat opazoval, študenti s krpo samo malomarno potegnejo po mizi, ne da bi podrgnili tam, kjer se je nekaj zasušilo. Očitno standard ni čista miza, ampak dvojni poteg z vlažno krpo. [...]

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.