Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Antibes, manj znan azurni biser

Objavil/a chef 8.11.2010 ob 18:00 ob 18:00 pod Potopisi, miks

Must-see mesta na Azurni obali so Monte Carlo, Nica in Cannes. Tokrat nisem videl nobenega od njih, pa mi ni niti najmanj žal. V prestolnici Monaka sem že pasel firbca. Ker  julija tam ni formule 1, ker me igralnice ne zanimajo in ker preprosto ne sodim tja, me mesto pravzaprav ne fascinira. Sem pa kasneje slišal, da imajo izvrsten oceanografski muzej, tako da se verjetno še vrnem. V Cannes so nas na šolskem izletu enkrat vlekli navsezgodaj zjutraj, češ, poglejte, kako je nobel. Mislim, da smo bili tako zgodnji, da še rogljiča nisi mogel kupit, walk of fame me pa zanima približno toliko kot ruleta.1 V Nici, kjer živi absolutno preveč ljudi za tako majhno mesto, potem so pa tam še turisti, me na petintridesetih stopinjah seveda ni mikalo, da bi iskal prosto parkirišče. Na koncu bi jih pa še slišal. Ko sem v Europa Beach Snack Baru čital turistični vodnik, ki je obljubljal, da je Antibes nekakšna pomanjšana in dosti manj nabita Nica, je padla odločitev, da se sprehdimo po mestu, kjer imajo v nekdanjem Grimaldijevem gradu tudi enega bolje založenih Picassovih muzejev.

Ob vseh mogočih člankih, ki smo jih objavili in tistih, ki jih nismo, sem prečital tudi knjigo Provence A-Z Petra Maylea, toda vsi so Antibes omenjali v največ dveh stavkih, češ da gre za lepo mestece z zelo dolgo plažo, ki se vleče do Nice. Za plažo sem že ugotovil, da ni my cup of tea. O Antibesu sem vedel samo še, da se ponaša z največjo marino v Evropi. Da je res največja, ne verjamem, ima pa gotovo največje parkirišče z zgolj enim parkomatom. Brez štosa, s parkirnim listkom sem izginil za kakih petnajst minut, in to v najhujši možni vročini okoli treh popoldne. Kako zelo francosko!

Ko smo skozi obzidje vstopili v središče, sem bil iz minute v minuto bolj navdušen. Verjetno zato, ker, ujet med Cannes in Nico, ni nič posebnega. Kar seveda ne pomeni, da ni nabito poln turistov.

Marina v naravnem zalivčku ima dolgo zgodovino, resda bolj trgovsko kot turistično: najprej so tam trgovali Grki, kasneje Rimljani in očitno so oboji mesto imenovali Antip0lis. No, to je to. Mesto je bilo potem celo tisočletje bolj ali manj nepomembno, sicer z mogočnim obzidjem, ki je vidno še danes, in nekaj časa celo škofovsko mesto, a vendar nič posebnega. Šele s prihodom prvih turistov oziroma bogatih priseljencev je spet zaživelo sredi 19. stoletja. Pač takrat, ko so ljudje pogruntali, da je na morju fajn.

Navdušila naju je tržnica, hm, imenoval bi jih uličnih umetnin.

Na spodnji levi fotki visi zanimiv izvesek. Znano je, da so dekadentni umetniki druge polovice 19. stoletja radi popivali tudi v Provansi, najraje so se seveda opijali z absintom. Šele po vrnitvi sem izvedel, da je v Antibesu tudi muzej, posvečena tej krasni pijači.

Drugi objekt intelektualnega poželenja, malo manj … kako bi rekel … no, manj mesenega, recimo, je seveda Grimaldijev grad, luštno dvignjen nad mesto in precej strmo obalo. Velikosti navkljub ga ni opaziti dokler, najbolje kar po sprehajalni poti ob obali, ne prideš čisto do trga med gradom in katedralo.

Grimaldiji so se v Antibesu naselili leta 1608. Gre za iste Grimaldije iz Genove, ki so se razselili po Liguriji in Provansi, in katerih potomec je tudi monaški princ Albert II. (s polnim imenom Albert Alexandre Louis Pierre Grimaldi). Njegovi daljni predniki so med drugim živeli tudi v Antibesu, v gradu, ki je kasneje postal mestna hiša. Nekaj mesecev v letu 1946 je tu ustvarjal tudi Picasso in mestne oblasti so ga velikodušno nastanile v gradu, ki je takrat že bil muzej, poimenovan po rodbini Grimaldi. Picasso se je za gostoljubje zahvalil tako, da je mestu zapustil obsežno zbirko del. Kasneje so v muzeju pridobili še nekaj njegovih umetnin in danes jih razkazujejo dobrih dvesto. In še nekaj umetnin meni neznanih avtorjev.

V okolje grajskega dvorišča s krasnim pogledom se fino vklapljajo tudi bronasti motivi Germaina Richiera.

Pa še en pogled na del pročelja katedrale.

Celo jaz sem bil zmahan in čas je bil za vrnitev v kamp, kjer sem, se mi zdi, na roštilju obrnil nekaj zrezkov in našli smo celo čas za skok v bazen.

1. Tisti šolski izlet je bil res lekcija, kako na potovanju ne uživat. Tipična krščanska fora: greš nekam, kjer je lepo in nobel, potem se pa trudiš zapravit čim manj, da se na koncu počutiš še večji revež kot si v resnici – ampak važno je pa, da se imamo radi.[]

11 odgovorov na “Antibes, manj znan azurni biser”
  1. Davor - 8.11.2010 ob 20:39

Lep zapis, bo treba res enkrat na to nesrečno Azurno obalo, da vidim, kaj od nasprotujočih si informacij, ki jih dobivam o njej, je res.

Se mi pa zdi, da se je v zapis dvakrat prikradla napaka v obliki “Garibaldijevega gradu”, čeprav se da iz konteksta razumeti, da gre za Grimaldijev grad…

2. chef - 8.11.2010 ob 21:26
    chef

Hehe, Garibaldi … Ta je bil tud en patron. Hvala!

3. seamus - 9.11.2010 ob 06:32

Lahko bi kakšn absint za poskušino prinesel! Mesto pa zgleda prav prijetno (razen plaže).

4. Anonimnež - 9.11.2010 ob 08:50

Tista plaža pred Antibesom (v bližini je MarineLand) je katastrofalna v vseh letnih časih. Na srečo sem bil tam vedno izven sezone. Takrat sicer ni gužve, je pa med vikendi polna ribičev, ob cesti pa je parkiranih na stotine avtodomov, med katerimi se smukajo mali tatiči (predvsem ponoči), ki poberejo vse, kar ni pritrjeno.

Sanjski plac, torej …

5. smoger - 9.11.2010 ob 11:37

‘Tisti šolski izlet je bil res lekcija, kako na potovanju ne uživat. Tipična krščanska fora: greš nekam, kjer je lepo in nobel, potem se pa trudiš zapravit čim manj, da se na koncu počutiš še večji revež kot si v resnici – ampak važno je pa, da se imamo radi.’

:lol:

6. pupa - 9.11.2010 ob 15:30

S parkiriščem v Antibesu je pa takole. Ob marini je razpotegnjeno parkirišče, ki ima svoj parkomat, čez cesto, pod obzidjem pa sta dva parkirišča in vsak ima svoj parkomat! Torej so tam najmanj 3 parkomati. Če si se peljal ob “famozni” plaži iz smeri Nice proti Antibesu pa si lahko točno pred mestom na desni strani opazil parkirišče, ki je brezplačno in seveda nima parkomata :-) ) Je pa tudi ugodna rešitev avtobus. Od Nice do Antibesa stane namreč 1 EUR, pripelje v center, postaje pa so dejansko pri “vsakem kurniku”. Sicer pa drži dejstvo, da je v marini Antibesa mogoče videti največje in najbolj razkošne jahte (kar zadeva Azurno obalo). Potrebno se je lesprehoditi na drugo stran obzidja. Plaža, ki jo omenjaš pa ni mestna plaža Antibesa pač pa javna brezplačna plaža, ki se neprekinjeno razteza vse od Villenevue Loubet Plage-a do Antibesa. Antibes ima svojo plaža za obzidjem. Sicer pa je po mojem mnenju Antibes najbolj prijetno mesetece na Azurni obali. Tudi Villenevue Loubet Village je prijetno staro mestece, ki se sicer ne nahaja neposredno ob obali, pač pa kakšen km v notranjosti. Aha, pa še o Oceanografskem muzeju in akvariju – precej visoka vstopnina (13,00 EUR) vendar vredna vsaj enega obiska, pametno je poiskati brošure, kjer so kuponi za popuste za določene vstopnine! Spočiti pa se splača v Japonskem parku, ki je krasno urejen (brez vstopnine) in prijeten kotiček za ohladitev tudi v vročih poletnih dneh.

7. Simona Rebolj - 9.11.2010 ob 18:25
    Simona Rebolj

“Brez štosa, s parkirnim listkom sem izginil za kakih petnajst minut, in to v najhujši možni vročini okoli treh popoldne.”

Haha …

In ja, šolski izleti so bili s tega vidika vedno katastrofa (identične izkušnje) in manira teh šolskih izletov se nekatere primer še na svobodno starost, da vse skupaj zelo podobno izpade pri organiziranih pohodih s turističnimi agencijami. Mučenje.

Luštna predstavitev sicer. Ampak manjka zabava. Kje preživiš nepozaben večer ali noč, kje se tare pohotnih bejb in tipov, kje prodajajo drogo itd.

8. chef - 9.11.2010 ob 19:27
    chef

@pupa: In kaj mi pomaga brezplačno parkirišče, ki je nabito do zadnjega centimetra?

@simona: Kakšna zabava? Saj se nisem zabaval. Kje so kurbe in droge ti lahko povem kvečjemu za lanskoletni izlet po Balkanu, hehe.

9. Simona Rebolj - 9.11.2010 ob 22:35
    Simona Rebolj

Aha, škoda … Klinc, balkanska roba je pa bolj za na tržnico in sumljive kakovosti … haha …

10. chef - 9.11.2010 ob 23:27
    chef

Uhhhhh, draga moja, take robe kot na Balkanu ti na Azurni obali ne boš doživela! Tiste beograjske namiguše (ki sem jih seveda gladko napodil) so pa vizuelno tudi nekje na nivoju punc, ki jih je naročal Tiger Woods, samo da je cena verjetno dosti nižja.