Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Pravila ali zdrav razum?

Komentiraj

Objavil/a chef 27.10.2010 ob 17:50 ob 17:50 pod Fenomeni, Natezalnica, miks

Poznam gospoda v srednjih petdesetih letih, ki velja za konformnega moža, uglajenega gentlemana, na svojem področju izjemnega strokovnjaka, tudi sicer zelo sposobnega človeka, ki mu veliko pomeni ferplej. Nikoli ni bil prevarant in čeprav je razmeroma premožen, ostaja skromen, denar pa porablja za to, da uživa. Odličen možakar. Ampak ko beseda nanese na prometno ureditev, bo isti mož, če je pot prosta, skozi cestninsko postajo pripeljala s hitrostjo 80 km/h. Zadnjič me je od šoka skoraj pobralo, ko je izjavil, da se na semaforiziranem tomačevskem krožišču z velikim užitkom vključi tako, da prevozi rdečo luč.

Za moje pojme včasih kar preveč previden gospod seveda velja tudi za zdravorazumsko osebo.

Po drugi strani sta tako omejitev na 40 km/h sredi avtoceste1 kot tudi semaforizirano krožišče popolna absurda, kakršna lahko s fatalistično pohlevnostjo prenaša samo slovenski narod. Ko opolnoči v jebenem tomačevskem krožišču izgubi do dve minuti in na dvesto ali tristo metrih v najslabšem primeru stoji tudi trikrat, je seveda normalno, da zdravorazumskega človeka, ki je še sposoben uporabljat možgane, popade delinkvenca. Če ljudje, ki imajo o prometu več pojma kot ga bodo meni spet očitali dežurni prometni komentatorji, z vso resnostjo predlagajo pravilo, da bi smeli pri rdeči luči zavijati desno2, potem je jasno, da gre v slovenskih primerih popolnega prometnega konformizma – mislim, na ravni države – za navadno poneumljanje ljudstva, že tako prežetega s sistemom, ki je razmišljanje šestdeset let kaznoval.3

Podobno kot na začetku omenjenega gospoda mene vedno popade, ko se peljem skozi križišče štirih cest, kjer na vsaki od njih stoji znak STOP z rdečo dopolnilno tablo “v vse smeri”. Mika me, da bi pičil skozi križišče 50 km/h, ampak tega nikoli ne bom naredil, ker vedno obstaja možnost še enega norca, ki se zanaša na previdnost drugih udeležencev v prometu. Hočem povedat, da debilna pravila poneumljajo, hkrati pa rojevajo delinkvenco, kot na primeru kolesarskih stez na novi Peruzzijevi. Po svoje je o pretiranem omejevanju tega in onega včeraj pisal Žiga Turk. Zmotila ga je ista traparija kot zadnjič mene.

Ob obnovi Peruzzijeve so pred mostom čez obvoznico uredili novo semaforizirano križišče, ki ima zanimivo zgodbo nastanka. Na začetku so namreč sredi križišča sezidali otok, kar je ena od nepotrebnih traparij, ki jih zadnje čase gradijo v vseh manjših občinah, jaz pa jih ne morem prebavljat. Zato sem si zapomnil, da so fantje tam definitivno postavljali robnik.  Ki je kasneje izginil in ga zdaj ni. Po svoje k sreči, po drugi strani pa to dokazuje, da so Jankovićevi strokovnjaki res cepci. Kakor koli, semafor je tam popolnoma nepotreben, tako da po novem vsako drugo jutro čakam na skoraj prazni cesti, kjer sem včasih brez težav zavil desno.

Ampak na severnem koncu Peruzzijeve, tik pred železniškim prehodom, je še bolj debilno semaforizirano križišče. Ali je semafor tam potreben ali ne, ne bom sodil, ne morem pa mimo napisa pod semaforjem, ki nas obvešča, da moramo zapeljati do stop črte. To se mi je zdelo izjemno butasto, saj je popolnoma normalno, da pri semaforju zapelješ do črte.

Ampak med speljevanjem sem opazil nekaj naverjetnega, kar je – žal slabo, ker je deževalo – razvidno tudi iz fotografije.

Stop črte sploh ni! Stop črta mora biti neprekinjena, tu pa je edina črta prekinjena, ki seveda ne zapoveduje popolne ustavitve vozila (torej stop).

Toliko o naših strokovnjakih za promet.

Kaj narediti v zgoraj opisanem primeru, pa jaz ne vem. Naj spoštujem nekakšno pravilo, ki pravzaprav negira samega sebe? Ali naj tokrat vseeno uporabim common sense? Mika me, da bi to vprašanje zastavil policijskemu piaru.

  1. In ta omejitev velja še nekaj sto metrov naprej od cestninske postaje, česar večina prometnih puritancev, ki mislijo, da ne delajo prekrškov, seveda ne ve![]
  2. Kar je ponekod po svetu normalna praksa.[]
  3. Neposredno (Kocbek, zakonca Hribar) ali posredno (umetno ustvarjanje enakosti na način, da so pridni sposobneži zaslužili enako kot nesposobni lenuhi) []
  • Share/Bookmark
 
20 odgovorov na “Pravila ali zdrav razum?”
  1. RK - 27.10.2010 ob 18:04

    Ta zadnji semafor deluje na senzor, tko kot tipka za pešce, ti z avtom pač zapelješ do črte. Verjetno so mel na zalogi napis Zapelji do stop črte, pa so ga pač dal zraven. Point napisa pa mislm da vsak dojame :)

  2. seamus - 27.10.2010 ob 22:44

    Na cestninski postaji omejitev 40km/h po večini ni veljavna. Veljavna je samo v določenih enosteznih cestninskih postajah. In veljavna je na bivši ABC stezi, ki pa je z neprekinjeno črto (kar pomeni, da je na črti konec omejitve) ločena od ostalih stez. Označba na cestišču ni zavezujoča in tudi policaji ne ustavljajo na 40km/h (letos preveril vsaj 10X).

  3. seamus - 27.10.2010 ob 22:46

    Aja, glede semaforja. Tebi je popolnoma normalno marskomu pač ne :lol: So veliko pred črto – toliko da jo vidijo čez havbo, ali pa čez črto.

  4. siggi - 27.10.2010 ob 23:07

    Seamus če pogledaš je tudi tabla z omejitvijo 40 skrajno desno. Chef, če že omenjaš “puritance” ki nimajo blage da je omejitev tudi po cestnini, so meni zanimivi šoferji ki furajo recimo 120 km/h (ali manj) po avtocesti (in jih seveda prehitiš), pol pa z nezmanjšano hitrostjo zapelje v tunel ki ima omejitev 80 km/h, te prehiti nazaj in potem še nameni tisti pogled.. češ, kaj se pa greš?! :)

  5. Andrej - 28.10.2010 ob 09:02

    NA Tomačevskem krožnem ponoči še nikoli nisem izgubil kaj dosti časa. Mislim da nadzor prometa in prižiganje semaforjev skladno s trenutno situacijo prometa na posameznih dovovozih dokaj dobro deluje.

  6. seamus - 28.10.2010 ob 09:12

    @siggi – lahko da je kje, samo ponavadi je tist 40 znak za ABC, ki pa je ločen s polno črto.

    Drugače pa je v primeru večpasnovne ceste potrebno postaviti znak na vsako stran – tako kot je postavljen znak za 60, 80, 100 in konec omejitve.

  7. chef - 28.10.2010 ob 09:44
    chef

    @RK: Jaz pointa zapisa ne dojamem. Kot prvo se mi zdi abotno že tako neumne ljudi podebiljevat z nepotrebnimi napisi. Saj je jasno, da moraš zapeljat do črte in kdor tega ne počne, bi moral na dodatno usposabljanje, sicer bi mu vozniško dovoljenje jaz zaplenil. Kot drugo pa mene tudi približno ne zanima, kaj so imeli na zalogi in česa ne. Če me organi pregona zajebavajo zaradi najosnovnejših malenkosti, potem pričakujem, da bo zakonodajalec tudi postavil točno prometno signalizacijo. Tale primer je isti kot če bi jaz zapeljal čez polno črto in potem trdil, da je bila črtkana. S popolnoma isto pravico.

    Da je na semaforju senzor, nisem vedel. Semafor je itak nepotreben in če stoji tam, bi moralo imeti vsako privat dvorišče svojega. Na senzor, seveda.

    @seamus: To je jasno. Jasno je tudi, da se jim na avtocesti ne splača ustavljat tistih, ki vozijo samo 30 km/h prehitro (razen, če vozijo ministrico Kresalovo). Kazen je namreč zaenkrat premajhna glede na vložek. Ampak če pa ti pičiš 80 km/h, je pa to že dovolj, da ti, če ne drugega, pokvarijo dan in poberejo dragoceni čas. Osebno sicer vedno, kadar tam stojijo policaji, pohodim plin do daske, da se jim lepo fino pokadi pod nos, 100 km/h dosežem še pred tablo za konec omejitve, a mi vseeno nič ne morejo. Je pa res, da sem hudoben.

    In ja, vem, da ljudje ustavljajo nekaj metrov za črto. Ampak kot sem napisal zgoraj: oni rabijo dodatno usposabljanje.

    @siggi: Tako kot je rekel Seamus. Table za omejitev hitrosti so recimo tudi na Celovški cesti postavljene na obeh straneh. Sicer je na desni, če recimo prehitevaš tovornjake, sploh ne moreš videti!

  8. prgrmr - 28.10.2010 ob 10:55
    prgrmr

    Strinjam se glede neusklajenosti napisa in črte, ampak če je res tik pred črto senzor, je ta napis fajn za tiste genialce, ki se ustavijo par metrov pred črto. Ker v nasprotnem primeru se nikoli ne bi prižgala zelena luč in bi vsi za genialcem čakali v neskončnost …

  9. prgrmr - 28.10.2010 ob 10:56
    prgrmr

    Aja, še to … Upam, da je semafor tudi na levi strani, ker drugače je ustavljanje tik pred črto “vratolomno” …

  10. DusanK - 28.10.2010 ob 15:06

    Napis pod semaforjem “zapelji do stop črte” je po mojem zgolj zato, da se voznik čim bolj približa semaforju in tej črti, da se z vozilom sploh aktivira indukcijska zanka, ki je navadno v obliki romboida vrezana v asfalt pred črto, ker se folk velikokrat ustavi za kak avto pred semaforjem (predvsem zaradi boljšega pogleda na semafor, da mu ni treba skljanjati glave na armaturno ploščo in postrani zijati desno gor) in tako se ne sproži senzor v obliki indukcijske zanke. Če povečaš sliko je ta zanka tudi lepo vidna.

  11. Simona Rebolj - 28.10.2010 ob 16:24
    Simona Rebolj

    “Poznam gospoda v srednjih petdesetih letih, ki velja za konformnega moža, uglajenega gentlemana, na svojem področju izjemnega strokovnjaka, tudi sicer zelo sposobnega človeka, ki mu veliko pomeni ferplej. Nikoli ni bil prevarant in čeprav je razmeroma premožen, ostaja skromen, denar pa porablja za to, da uživa. Odličen možakar.”

    Nisem čisto prepričana, ali je ta odstavek mišljen kot sarkazem (ki gre tudi čez mejo cinizma v sporočilu), ali si mislil resno.

    Kako neki lahko nekomu, ki mu nalepimo etiketo konformista, kar pomeni, da ta značajska lastnost posebej štrli ven, nalepimo enako prioritetno etiketo s pojasnilom, da mu ferplej veliko pomeni. Konformistu ne more bit hkrati prioriteta ferplej, zato je pa konformist.

    In kaj neki odličnega je v tem, da nekdo, ki je premožen, ostaja skromen?!!!! Torej poseduje nekaj (premoženje), česar sploh uporabljat ne zna. Jaz stvari, ki mi ne pomenijo veliko ali jih celo ne znam izkoriščat, poklonim drugemu, ki bo s tem znal ravnat ali mu bo celo zelo prav prišlo. Skromnež je torej navaden stiskač, ki svoje premoženje tišči, saj očitno pojma nima, kaj bi z njim počel, s čimer premoženju v tem primeru odreka koristno fukcijo. To pa ni oznaka odličnega človeka, ampak skopuškega bebca.

    No, nadalje pa pojasniš, da denar porablja zato, da uživa?!!!!! Denar porablja torej izključno egoistično, za svoj užitek. Po kakšnem kriteriju neki je torej ta možakar skromen????? Kako pa izgleda ta užitek. Sklepam, da ni osebnost, ki bi ravno uživala predvsem v snovanju česa ustvarjalnega in obče koristnega, saj je vednar bojda skromen, pri čemer si predstavljam, da mu izvirnost uživanja seže tja do klasične peke čevapov in sprehoda na sončen dan kot povprečnim nepremožnim skromnežem, ki, hvala bogu, vsaj premoženja nimajo, da bi odrekali možnost za koristnost uporabo slednjega.

    In tak naj bi bil primerek odličnega človeka? No, saj, če je temu tako, imaš prav. Zato pa živimo v popolnem sranju, kjer pomeni presenečenje par ekselons, da tak primerek nerazumne odličnosti rad dirka skozi rdečo luč in na ovinskih pritiska na plin. Jah, dobro jutro, no!!! Spoznal si samo enega izmed neštetih bebcev, ki bebcem (torej večini) zlahka prodajajo lažno skromnost v imenu konformnosti. Da je gospod premožen in bojda poklicno oziroma strokovno sposoben (kar je pri konformnežiš vedno vprašljivo, kar se ralne slike tiče), je precej irelevanten podatek.

  12. Krajnc B. - 28.10.2010 ob 16:30
    Krajnc B.

    Chef, uporabi zdrav razum in nikar ne sprašuj policijskega predstavnika za stike z javnostjo, ker s samo prometno ureditvijo nima nič. To vprašanje raje naslovi na MOL OGDP:

    http://www.ljubljana.si/si/mol/mestna-uprava/oddelki/gospodarske-dejavnosti-promet/

    , kjer ti pa najverjetneje spet ne bodo znali pojasniti, zakaj takšna prometna signalizacija.

    lp

  13. primoz - 28.10.2010 ob 18:51

    po tomacevskem rondoju se vozim j utranji in popoldanskih konicah in vsem, ki se zmrdujejo nad semaforji mirno zabrusim da so idioti. Tako tekoče, kot sedaj tam poteka promet, še ni nikoli.

  14. Antipat - 28.10.2010 ob 20:43

    @Simona Zgoraj omenjeni in opisani gospod je chefov ata, kar pove veliko o vsem. ;-)

  15. mumbly - 28.10.2010 ob 23:14

    Tvoja logika je huda. Polna črta. Če je na cesti narisana polna črta, preko nje ne smeš zapeljati. Če pa je črta prekinjena pa lahko zapelješ preko. Torej. Pri semaforju je prekinjena črta zato, da lahko zapelješ preko. Če bi bila polna črta, ne bi smel zapeljati preko. No in sem našel problem. To zgoraj velja za črte, ki so narisane vzdolžno na cesto in ne prečno. Ta pri semaforju pa je narisana prečno in to te je zavedlo. Očitno težko razlikuješ vzdolžno in prečno. Če je črta prečna in ti na tablici piše, da zapelji do črte, ne pomeni, da mora biti črta polna ali prekinjena. Sama črta je namreč sestavljena iz posameznih točk, ki se držijo ena druge, lahko pa so v isti liniji, vendar razmaknjene, pa črta še vedno obstaja. Drugi problem, ki ga imaš pa je naziv črte, torej stop črta. Če bi bilo po tvoje, bi bilo veliko bolje, če bi na tablici pisalo – štart črta. Na tablici bi se obvestilo pravilno glasilo – zapelji do štart črte. To bi bilo zate samoumevno in se ne bi spraševal, zakaj zapeljati do črte in zakaj ni polna temveč prekinjena. Če bi pisalo štart, bi bila na tleh lahko samo sled polža in že bi se ustavil pri njej in se pripravil na hitri štart ob zeleni luči. Težave z logiko?

  16. chef - 29.10.2010 ob 00:07
    chef

    @simona: a ti res misliš, da je skromnost isto kot stiskaštvo? Ali da celo skromnost ne more iti v korak s premožnostjo? Jaz mislim drugače, ampak sem zmatran od celega tedna in raznih idiotov pa še heksenšus imam, tako da se mi ne ljubi razglabljat.

    @DusanK: Stop črte tam ni. Prometna signalizacija ne sme dovoljevat različnih interpretacij kot recimo Picassove slike, kjer si lahko predstavljaš vse sorte.

    @Krajnc: Nad MOL sem jaz že obupal, ker so vsi po vrsti neverjetni bebci. Pa saj tudi morajo biti, ker normalen človek, ki ni pri koritu, tega županskega terorja verjetno ne more vzdržat. Policiste bi vprašal, kaj mi je v storiti v konkretnem primeru. Kaj je zdaj bolj zavezujoče? Semafor ali dopolnilna tabla? Ali se lahko pritožim, če dobim kazen, ker sem iskal na cesti naslednjo stop črto?

    Pa da ne bo spet kdo pameten. Jaz točno vem, kaj so nameravali povedat, ampak to tako ne gre. Ker kaj hočejo povedat? Da moram v tem primeru uporabit domišljijo in interpretirat po svoje … ne smem pa po svoje interpretirat table za enosmerno ulico? Torej tukaj moram ravnat po svoje, če pa je na ravni pregledni cesti omejitev 50 km/h, pa tega ne smem prekoračit?

    Pravila so pravila! Če se jih moramo držat državljani (sicer nas globijo), bi se jih moral tudi zakonodajalec ali kdorkoli že riše črte. Ampak njega pa nihče ne kaznuje.

    @primoz: Verjamem. Ampak jaz sem že večkrat sredi praznega krožišča stal dvakrat ali celo trikrat (res tretjič zato, ker se nisem držal omejitve). In če bi bili načrtovalci prometa res pametni, bi naredili direktno špuro (brez semaforja) za tiste, ki takoj zavijajo desno. Če Slovenci ne bi bili nesposobni vozniki, bi pa Tomačevsko krožišče delovalo tudi brez semaforjev.

    @mumbly: A se ti zajebavaš?

  17. Janez - 29.10.2010 ob 07:47

    @Simona: Neverjetno kako si iz tistega odstavka sestavila tako negativno predstavo o človeku. Jaz si pod besedno zvezo konformen mož predstavljam človeka, ki se večinoma drži zakonov, ne pa da je brez hrbtenice na celi črti. In da razmeroma premožen človek ne bi mogel biti skromen? Hm, mislim da je gospod z zgoraj opisanimi lastnostmi (spoštovanje zakonov, ferplej – se pravi da ne nateguje drugih v svojo korist) le s skromnostjo lahko prišel do nekega premoženja. In upam da v tem premoženju uživa maksimalno, verjamem da to zna kljub skromnosti.

  18. siggi - 29.10.2010 ob 17:37

    seamus hm včasih vem da je bil ločen s polno, danes pa mislim da so črtkane črte… vsaj danes sem bil pozoren na njih pri Logu in na Kozini in je blo enako :) Pa itak je brezveze ker se vsi nabijejo na levi pas, tisti ki se razvrstimo na preostala 2 oz 3 pa.. bog nam pomagaj na drugi strani ko se je spet treba razvrstit samo na dva, sploh ker vsi takoj na polno pohodijo stopalko za plin :)

  19. chef - 29.10.2010 ob 17:59
    chef

    Če imaš 220 konjev pod havbo, to niti ni tak problem ;)

  20. mumbly - 29.10.2010 ob 22:06

    Če že vprašaš, ja, ampak začel si se pa ti.

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.