Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Na Koroškem je res fajn!

Objavil/a chef 13.10.2010 ob 18:00 ob 18:00 pod Travelling Without Moving, miks

Ko pridem v hotel oziroma kateri koli drug nastanitveni obrat, se nikoli ne vselim. Pravzaprav sem to naredil do zdaj samo na kolesarskih pripravah, ko sem v pičlih treh tednih za vedno zasovražil hotele. Sicer vedno pridem le za dva ali tri dni, več ne vzdržim, zato se mi zdi vlačiti majice iz kufra neumno že samo po sebi. Kolikor poznam ženske, one vedno najprej izpraznijo kufer do zadnjih tangic. Ko pridem iz sekreta – jaz vedno najprej empirično preverim stranišče – in se z vso silo butnem na posteljo – preverim jo na suho, ker se je že zgodilo, da se je sredi noči zlomila! – je vse že sortirano po predalih in potem začne težit, da moram pospravit še jaz, ker ona v tej svinjariji ne bo živela. Moja soba, če sem seveda sam, je ponavadi že drugi dan razsuta, ker povsod ležijo razni polnilci in druga šara, iz odprtega kufra pa neugledno visijo štumfi, za katere nimam pojma, ali so sveži ali uporabljeni.

Do apartmajev, penzionov in turističnih kmetij, sploh pa do klasičnih sterilnih hotelov ali planinskih koč, gojim odpor, zato mi je ostudna že sama misel na razpakiranje krame.

Ampak ko sem včeraj prestopil prag štiblca v Gostilni pri lipi na Muti, sem najprej res prečekiral stranišče in se zrušil na posteljo, potem pa od samega veselja, da sem končno našel nastanitev po mojem izbranem okusu, izpraznil kufer do zadnjih gat. Spim tako rekoč v muzeju, kjer je, razen minimalnega televizorja, ki ga sploh ne mislim prižgat, v sobi vse staro vsaj petdeset let. Pravzaprav sem k lipi zašel po priporočilu; ampak če bi iskal sam, bi izbral isto!

Če sem tudi v zgornji dolini Drave opažal, da so v glavnini predvsem picerije ali kvečjemu tako imenovane gostilne in picerije in da, kot drugod na Slovenskem, ne manjka niti roza-zeleno-živo oranžnih hiš, k sreči obstajajo tudi ljudje, ki imajo tako smisel za estetiko kot tudi znanje in navsezadnje jeklene živce. Ne bom preveč razpravljal o odlično pripravljeni koroški hrani. Zaenkrat sem poskusil rpičevo župo, mežerle – zapečeno svinjsko dobrovino, okusnejša je kot se sliši! – s krompirjevo solato, koroško skuto, grumpano mast, razne salame in marmelade, mošt, kiblflajš z jabolčnim hrenom in kislo mleko z ajdovimi žganci. Ne morem prehvalit. Šefica res ve, kaj dela!

Mislim, kje sploh še najdete pod posteljo nočno posodo?

… ali Bajke o Herakleju in drugih grških junak iz zbirke Pravljica (leto izdaje 1953) na nočni omarici?

Stopnišče, ki vodi do štiblcev …

Ne, to ni moj kufr!

Pohištva, gre izključno za izvirne stare kose, ki so bili dolga leta v uporabi, niso nabirali naključno, ampak je v vsakem štiblcu komplet, ki sodi skupaj.

Ima pa taka ureditev tudi kakšno slabo stran, tako da v sobi nimam mizice in stola, kar pomeni, da delam na postelji. Leptop sem postavil kar na ladlc nočne omarice, da se lahko uspešno hladi in da ne švicam v stegna. Ampak kaj hočem; včasih niso imeli leptopov, ampak so brali pravljice. Pogled iz sobe se ustavi na najstarejši slovenski cerkvi (Papež Leon XI. jo je posvetil leta 1052 in verjetno je še nekaj let starejša), rotundi sv. Janeza Krstnika. Čudovito!

Medo pa ni spal pri meni, ampak na sosednji postelji.

Evo, tako si jaz predstavljam osnovo uspešnega turizma. Namreč, če mi gre pri slovenskem turizmu kaj na jetra, je to nesposobnost izkoriščanja avtohtonih potencialov. Danes dobiš pri štajerskem turističnem kmetu na mizo tudi pohane kalamare iz friteze. Če v Slovenskih goricah iščeš avtohtono kulinarično specialiteto, slivovo juho, te oštirji samo debelo gledajo in si navsezadnje mislijo svoje o razvajenih ljubljanskih bogatunih. Medtem ko premier fantazira o preboju slovenskega turizma z gradnjo igrišč za golf in občinske službe za promocijo in razvoj turizma počnejo bolj ali manj neumnosti ali v najboljšem primeru nič, so redki turistični ponudniki tako nori, da v totalno nestimulativnem okolju ustvarijo produkt kot je Gostilna pri lipi. Sami, brez pomoči ustreznih služb, ki jih vsi skupaj plačujemo, se trudijo tudi s povezovanjem z drugimi turističnimi ponudniki, s čimer poskrbijo, da se ima lahko turist nekaj dni dobro tudi v kraju kot je Muta. Kljub temu, da ni igrišča za golf!

Vsekakor toplo priporočam vsem, ki si res želijo začudit, da je na Koroškem res fajn! Dobra nastanitev in okusna hrana sta seveda osnova. Upam, da se bo tega začelo zavedat tudi več turističnih kmetov.

11 odgovorov na “Na Koroškem je res fajn!”
  1. pika - 13.10.2010 ob 19:09

Ja, sem bila že večkrat tam ali se poskusim ustavit vsaj na ajdovih štrukljih z orehi in sladoledom, kadar se vozim po Dravski dolini. Tudi vrt je poleti prekrasen, s pogledom na staro jablano, čipkastimi prti in šopki cvetja. Priporočam. Res pohvala ga.Heleni.

2. Anonimnež - 13.10.2010 ob 20:24

Podpišem. Mnenje o turizmu namreč.

3. seamus - 13.10.2010 ob 21:58

Boh ne dj se ustavt par kilomertrov nižje v hotelu v Radljah ali še huje v Vuhredu.

Ene 14 dni sem pod mus prebivakiral v apartmaju v Vuhredu, kjer smo ponavadi večerjali trije – isti trije, kot smo se cel dan gledali na objektu …

In ko sem se zvečer stuširal v knauf kamri je voda med drugim odtekala tudi v sobo.

4. laufar - 13.10.2010 ob 22:32

Tole maorm pa jest enkrat ženo pelat! Točno to je to! Ne pa pr ns……

5. milan - 14.10.2010 ob 07:42

SUPR

6. BigBoss - 14.10.2010 ob 09:22

Hudo. Nočna omarica z ogledalom na predzadnji sliki je točno taka kot moja v spalnici ;) )

7. Efemit - 14.10.2010 ob 11:03

Hvala lepa za idejo! Bere se odlično, verjamem, da je tako tudi doživeto.

8. ModJo - 14.10.2010 ob 18:15

Gostilna Pri Lipi je zal ena izmed redkih svetlih tock na Koroskem, stanje je vecinoma taksno, kot ga je opisal seamus.

Zatika se ze pri osnovnih zadevah, kot je na primer sodelovanje zadrug na Koroskem. Tako imata Mislinjska in Dravska dolina skupno zvezo, Meziska dolina pa je posebej… da ne govorimo o tem, da je bolj pomembno, kje bo bodoca prestolnica Koroske pokrajine (ce sploh), kot pa sodelovanje celotne regije na podrocju turizma in promocije… ah ja.

Dodatna ponudba, ki je zapisana na spletni strani Lipe, je vzorcen primer, kako bi vse skupaj moralo potekati. Upajmo, da bo v prihodnje bolje.

Drgac pa, pridte kaj na Korosko, res je fajn! :)

9. chef - 15.10.2010 ob 19:59
    chef

@pika: Tisti štruklji so za znoret!

@ModJo: Meni se zdi noro že to, da sta Muta in Vuzenica različni občini. Ampak OK, Muta ima vsaj neko reprezentativno občinsko zgradbo. Vuzeniške občine pa najprej sploh nisem našel, ko sem potem le vstopil v gasilski dom, pa nisem vedel, ali bi se smejal ali jokal.

Ne pa mislit, da je drugje kaj bolje. Koroška je, čeprav jo imamo za zabačeno, vsaj na dravski kolesarski poti oziroma blizu Avstrije, tako da je turistov razmeroma veliko – se bodo pa morali turistični delavci začeti zavedat, da jih največ pride zaradi produktov kot je Gostilna pri lipi. Če turist nima kje jesti in spati, se mu za najstarejše cerkve in gestapovske zapore in označene pohodniške poti kratko malo fučka.

Hočem povedat, da je stanje čisto normalno.č Nekdo, ki pač hodi v službo in slučajno dela v turizmu kot promotor, pa sploh ne ve kako se obnašat, če tja pride novinar, seveda ne bo naredil nič pametnega. Če si dovolj nor, da se greš bavit z gostinstvom, si pa v promocijo in povezovanje enostavno prisiljen, sicer ne preživiš.

10. David - 16.10.2010 ob 21:21

Na Koroškem je res fajn. Na Štajerskem pa tudi. Zdi se mi vredno omeniti -ker je del zapisa s poudarkom na zgodovini-, da je zgodovinska meja med deželama par kilometrov bolj zahodno, natančneje pri Murnhofu. Upravno se sicer vse dol, skoraj do Lovrenca šteje pod Koroško, a zgodovinsko gledano ti kraji spadajo na Štajersko.

11. chef - 17.10.2010 ob 12:39
    chef

Imaš čisto prav in tudi jaz sem bil prepričan, da se Koroška neha že malo naprej od Dravograda (kar so mi zgodovinarji tudi potrdili). Ampak če že oglašujejo pol doline s Koroško, pa naj jim bo.