Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Oddih pod gorami

Objavil/a chef 25.07.2010 ob 07:30 ob 07:30 pod Travelling Without Moving, miks

Po slab teden dolgem oddihu v kampu Menina v Zgornjesavinjski dolini še težje razumem tiste, ki julija in avgusta rinejo v obmorsko gnečo. Da bi v najhujši vročini rinil nekam, kjer je še bolj vroče, se mi zdi s stališča zdrave pameti anomalično, če pa se lahko v istem času umaknemo v gorski svet in se kopamo v jezerih, tolmunih in bajerjih, kjer je temperatura voda nižja od trideset stopinj. Sicer sem teden nameraval preživeti čim bolj aktivno, a je navsezadnje minil v znamenju poležavanja.

Ko je prišel Kruhinmleko se je začelo še kar dobro in tako sva v ponedeljek iz Matkovega kota, doline, ki leži zahodno od Logarske, skočila do Matkovega škafa.

Da bo od njega sredi julija ostalo bore malo, mi je bilo jasno še preden sva zagrizla na uro in pol dolgo pot. Škaf nastane ob prvem topljenju snega, ko se čez previsno steno na snežišče ulije slap in izoblikuje v najboljšem primeru celo do dvajset metrov globok lijak. Ker je ta del v senci, se je precej snega kljub pasjim dnevom obdržalo do sredine julija, da bi videl kaj več, pa se bom moral vrniti kdaj drugič, pozno spomladi.

Izlet je precej kratek, od konca ceste v Matkovem kotu do škafa je poldrugo uro hoda (po časovnicah dve uri). Z boljšo opremo bi lahko skočila na mejno Mrzlo goro (2203 m), kamor vodi zelo zahtevna slabo označena pot, ki zahteva še vsaj tri ure izgubljanja in cvikanja nad prepadi. Pot do škafa je sicer nezahtevna, prvih petnajst minut poteka tako rekoč po ravnem, potem se skozi gozd dvigne do slabo označenega zaključnega dela, kjer sva večkrat zgrešila pravo pot in malo lezla po skalah.

To je bilo tudi vse, kar se moje rekreacije tiče. V sredo sva v kampu sicer odigrala še partijo minigolfa, a z uspešnostjo Tigra Woodsa se ne moreva pohvaliti.

Enkrat sva šla tudi v Celje, s ciljem, da Kruhinleko kupi gojzarce. Nisva jih dobila, na štrik za sušenje perila in roštilj sva pa kratko malo pozabila in se vrnila praznih rok. Tako sva morala za prvi roštilj počakat Matjaža.

Poskrbeli smo za krasen pogrinjek.

Kako malo je treba, če so v družbi samo moški!

Kasneje smo se ga grozovito napili, pretežno zaradi degustacije šnopsa, malo pa iz objestnosti in čiste neumnosti. Tako smo naslednji dan bolj ali manj prevegetirali ob jezercu v kampu, obrnili na roštilju še nekaj kotletov in hrenovk in se cel dan nacejali z radlerjem. Navsezadnje je Matjaž obtičal z nama še eno noč, samo da smo tokrat malo popravili vtis prejšnje noči, hehe. Sicer pa so v kampu sami Nizozemci in občutek imam, da bi njim lahko sral na glavo, pa bi še kar ostali prijazni in pripravljeni na pomoč. Ko napišem “sami Nizozemci”, mislim resno, saj jih je bilo po mojem vsaj 90 odstotkov, prej več kot manj!

Skratka, bilo je kar hudo in še enkrat lahko mirno zapišem, da je Camping Menina med najboljšimi slovenskimi kampi, kjer je vzdušje neverjetno sproščeno, a so gosti vseeno na uzdi in je po deseti uri – s kakšno izjemo na teden, hehe – v kampu dejansko tišina. Ne pa tako kot v Italiji, kjer mulci po polnoči še kar nabijajo žogo.

26 odgovorov na “Oddih pod gorami”
  1. kruhinmleko - 25.07.2010 ob 10:23

hahaha, vrhunska zadeva!!! sam morm še povedat, da tisti, ki radi tečete kje okoli, se vam kr splača it v ta del Slovenije, ker je narava fantastična. no, isto velja za pohode pol vrjetno :D

uglavnm, men je blo fantastično..

2. Kokaplatz » Arhiv Bloga » LE KAJ JE Z MANO? - 25.07.2010 ob 10:39

[...] »25. 07. 2010, 07:30, objavil-a chef Oddih pod gorami« [...]

3. molj - 25.07.2010 ob 13:22

Lepo si napisal o campu!Še lepše pa je maja-junija in septembra-oktobra! Pošljem tvoj blog šefu Juretu (maš pivo v dobrem)! Lp od gosta iz campa!

4. seamus - 25.07.2010 ob 17:37

Prvi odstavek si pa mem usekal, čudno, da se ni še nihče zapičil v to. ;) Tudi sam sem včasih v najhujši vročini kolesaril po jadranski magistrali, sedaj pa gledam reveže na kolesih, ko se jaz s klimo umirjeno vozim na 24°C, zunaj 30+, ura 11:30, sonce brez oblačka, meastral še ni začel pihati, … Sj če bi bil kauč potato, bi še rekel, si bil pa ravno lani v še hujši vročini :D

5. nish - 25.07.2010 ob 18:28

“Kako malo je treba, če so v družbi samo moški!” Pa res…vse je popolnoma enostavno. To vam kar zavidam. /ker se meni v družbi samih žensk, zmeša.)

In če si ti odkril, kako fajn je v poletju pod gorami(podpišem, res je)…je meni postalo fajn za Kolpo.

6. spominčica » kako jebemti lahko zboliš pri 37 stopinjah v senci ali … - 25.07.2010 ob 18:41

[...] val? Razmišljam, da bi drugo leto dopust organizirali v smeri sever. Ali, kot je pametno ugotovil Chef, zakaj bi lezla sredi vročine nekam na [...]

7. soncek111 - 25.07.2010 ob 20:16

jezera so zakon!

8. šuši - 25.07.2010 ob 22:08

nehaj! še vedno prebolevam, da se letos ne morem fotru prislinit na dopust v gorah, ker ne gre. In jaz skušam ljudi z avtom prepričat, da je v Trenti dost bolj luštno kot v Portorožu. Mnja, itak tja ne moreš rinit z nekom, ki najraje pije pivo na plaži. Škoda lepote.

9. chef - 25.07.2010 ob 22:08
    chef

@molj: Lepše je vedno, ko ni vroče in ko je manj gneče!

@seamus: Eno je, da greš na dopust safr furat, drugo pa, da nakladaš o ne vem kakšnem oddihu na destinaciji, kjer dva tedna skupaj iščeš senco in ti med 9. in 19. uro niti na misel ne pride, da bi pomolil nos v šotor! In to samo zato, ker ponavljaš anomalične družbene vzorce, ker že zadnje tri generacije hodijo poleti crkovat na morje.

@nish: Pa pejt enkrat z deci! Ampak jih boš imela hitro dovolj, hehe :) No, ob Kolpi je, jasno, tudi fajn!

10. chef - 25.07.2010 ob 22:16
    chef

@šuši: Po svoje je to fajn, ker tako v Trenti ostane več prostora za tiste, ki si lepoto zaslužijo.

11. buba švabe - 26.07.2010 ob 06:44
    buba švabe

Zgleda jako fajn. :) Jaz pa si seveda lahko privoščim samo morje. 35 stopinj vročine, gole skale in nobene sence nikjer. Ker to je kao to, edini pravi način…

12. kalbo - 26.07.2010 ob 07:49

@chef: In spet je edino pravilno in normalno tisto, kar tebi sede, vse ostalo je pa idiotizem prve vrste.

13. Žogca - 26.07.2010 ob 08:00

Vsako let bolj se strinjam s teboj glede rinjenja na še hujšo vročino in prepolne plaže, vendar pa moram priznati, da se mi tudi takšen dopust ne zdi … Ne vem, meni gore in planine pomenijo dolgčas.

14. nevenka - 26.07.2010 ob 08:19
    nevenka

Ja, Žogca, tudi jaz grem raje na morje meseca maja in junija, če je lepo vreme seveda, včasih celo spetembra. V mlajših letih sem se vedno izogibala glavne sezone, ker sem pač človek, ki pa ima rad mir. Tako, da marsikdo zelo debelo pogleda, ko povem, da včasih z velikim veseljem poslušam metal in to celo death metal :-) , he, he. No, zadnje čase pa tudi sama razmišljam o kakšni gorenjski rešitvi. Enkrat bi šla rada v Kranjsko goro. Pa me zanima, ali se ljudje v Jasni kopajo, ali je premrzla? Bi kdo vedel povedati? Vem, da je to sicer umetno jezero na višini nekaj čez 800 metrov. Nekoč sem se peljala mimo, pa se mi je zdelo zelo lepo.

15. KREN - 26.07.2010 ob 08:27

V Jasni se da kopat, če te ne zazebe rado ;) Bom rekel, da je kar konkretna osvežitev, ko skočiš not. Ne bom pa trdil, da je kopanje tam dovoljeno…

16. Anonimnež - 26.07.2010 ob 08:47

@nevenka: hja… da se, če imaš debelo kožo. Ampak nekateri se kopamo tudi v Soči, ki ima 13 stopinj… Na hitro not… pa ven. ALi pa samo do kolen, kar počne večina.

17. nevenka - 26.07.2010 ob 08:52
    nevenka

Aja, no saj. Bi se pa človek samo malo osvežil,pa je. Sem pri zmrznjenih.

13 stopinj, to se pa hitro lahko podhladiš. Enkrat sem bila na raftingu, so nam najprej razložili, da je treba hitro iz vode, če notri padeš, kljub neoprenski oblekici.

18. chef - 26.07.2010 ob 12:19
    chef

@buba švabe: Tako! Po mojem je idealen kompromis tak, da se gre prvo leto crkovat na morje, naslednje pa zmrzovat na Islandijo ali na Irsko.

@kalbo: Nikar tako! Meni se zdi čisto pravilno, da je gneča na morju, jaz imam pa mir tam, kjer je meni všeč.

@Žogca: Mene še najbolj dolgočasi brezvezno pomorsko žuranje in crkovanje na plaži. Da bi bilo med hojo v hribe v dobri družbi dolgčas? Morje je super … od sredine septembra do sredine junija. Je pa res, da je takrat za crknit dolgčas.

19. NoMercy - 26.07.2010 ob 12:30

uživita :)

ne samo golf – tudi bejbe (jih nikjer ne omenjaš) se vama ne izidejo kot Tigru Woodsu :) :P

se pa strinjam, da če nimaš otrok ni za hoditi na morsko obal :) z ene strani se ti dere neko dete, z druge mu odgovarja mati s tretje pa še oče nekaj pribije (v različnih jezikuh ) — odkar sem se vprašal, če sem si to kupil grem na morje izven “sezone”. Da o količini odplak ne razpredam :(

20. Thor - 26.07.2010 ob 14:15

Spet seka ven slovenska foušija – namreč fouš sem ti, da si tam. :) Uživaj!

21. chef - 26.07.2010 ob 15:44
    chef

Ko bi vsaj bil še tam, ampak nisem –> že gulim pisarniški stolček.

22. Žogca - 27.07.2010 ob 12:40

Nevenka, tudi jaz grem na morje raje septembra in bom tudi šla septembra.

Chef, ni mi do žuranja, sem anti žurerka. Dolgčas mi ni nikoli, knjigo v roke, rito v ležalnik in mi je luštno. Lazenje v gore pa je zame ena prav posebna oblika mučenja in tistim, ki me hočejo zvleči v gore, pravim sadisti. ;-)

23. nevenka - 27.07.2010 ob 13:54
    nevenka

Pametno Žogca, tudi potovanje je bolj lagodno in varno.

24. šuši - 28.07.2010 ob 10:30

se strinjam, da lepota ostane tistim, ki jo cenimo :)

Nevenka, ja, v Jasni se da “kopat” (če se malo skriješ) pa tudi v Soči (in ostalih rekah v posočju). Smo pa z leti izkušenj ugotovili, da je fajn, če daš na noge ene stare superge, pa hodiš gor in dol. Uf, smo odkrili lepot. Na soncu pa te kar zgrabi, da se vržeš v ta hlad, potem pa spet hitro na sonce, da se pogreješ.

25. akvarijska - 7.08.2010 ob 08:22

Od šefov kampa Menina boš okoli novega leta dobil tudi luštno voščilnico :-) MI smo ta kamp odkrili lani in smo bili res navdušeni.

26. Nick - 7.08.2010 ob 10:47

Ne verjamem, da bi bilo kopanje v Jasni prepovedano. Vendar pa moramo vedeti, da v to umetno jezero pritekata dve rečici: Velika Pišnica (iz Krnice med Špikom in Prisojnikom), ki je mrzla kot zlodej, in Mala Pišnica (izpod Mojstrovke), ki je kar nekaj stopinj toplejša.

Če torej najprej prebredeš Veliko P., pri čemer te mraz zaboli v kosti, se ti potem Mala P. morda zadosti topla, da se vržeš vanjo. Mi smo se enkrat že, potem ko smo v alpinistični šoli preplezali severovzhodni raz Male Mojstrovke, dodaten adrenalin pa smo dobili še, ko so nam turisti na Vršiču ploskali za divjanje navzdol po melišču :)