Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Počasi je lahko hitro … prepočasi

Komentiraj

Objavil/a chef 1.06.2010 ob 07:30 ob 07:30 pod Fenomeni, Natezalnica, miks

Zadnjič sem šel zvečer iz Kamnika v Ljubljano, cesta je bila bolj ali manj prazna. Odločil sem se, da se bom za hec držal hitrostnih omejitev kot pijanec plota. Po 31 minutah cijazenja sem ugotovil, da to ni samo trapasto, ampak praktično tudi nemogoče, da ne rečem nevarno za okolico, ki tako neumnega ravnanja ne pričakuje. Startal sem ob 21.11 na Duplici, izbral sem pot skozi Moste in Vodice in od tam na avtocesto do Dolgega mosta.

Če je skozi Križ in do Most šlo brez težav, ker so omejitve korektne in v skladu z realnimi razmerami na cesti, pa sem pravo kalvarijo doživel na odseku do Vodic, kjer je bila omejitev še pozimi 90 km/h in smo uspešno uničevali podvozja tudi pri dosti višjih hitrostih. Ker pa so cesto zaradi občinskih zaslužkarjev, ki dovolijo graditi gromozanska skladišča ne da bi prej poskrbeli za primerno cestno infrastrukturo, tovornjaki naluknjali in povesili vsaj do albanske kategorije, je omejitev že lep čas, reci in piši, 40 km/h! Manj kot v naselju in manj kot v križišču pri omenjenih skladiščih, kjer je omejitev 60 km/h. In to na odseku, ki je dolg okoli 3 kilometre. Če je bila omejitev hitrosti 90 km/h na tako zmahani cesti morda res pretirana, pa je 40 km/h nekaj, kar si lahko izmislijo samo paranoični načrtovalci slovenskega prometa!

40 km/h sem cijazil po tistih luknjah in najbolj me je presenečalo, da me ljudje niti niso tako suvereno prehitevali, ampak so za menoj mečkali tudi nekaj sto metrov, čeprav je bila cesta prazna in sem jim z desnim smernikom signaliziral, naj me vendar ne upoštevajo in prehitijo. Mislim, da je ljudi enostavno strah prehitevati. Tako so raje nekaj časa bentili za menoj, no, saj so bili samo trije, ko so šli mimo, so pa še malo spustili plin in me pogledali, češ,  kaj za en kreten sedi v tem avtu? Ziher je nažgan kot opica! Ne, zadet!

Na avtocesti me že nekaj časa preseneča, da sem med 10 odstotki najhitrejših tudi, kadar vozim po omejitvi, torej 130 km/h na cagerju, kar je v resnici kvečjemu 120 km/h. Preveč je voznikov, ki vozijo povsod enako hitro. Recimo predvsem mlajše ženske se s tistimi majhnimi jajčki na parkiriščih pod bloki vozijo 50 km/h, ker je pač taka omejitev v naselju, medtem ko si jaz na istem mestu sploh ne upam dat v tretjo. Ljudje recimo vozijo po magistralki enako hitro kot na avtocesti. Verjetno je 90 km/h tista hitrost, ko še dojemajo za kaj gre.

In potem pride predor Šentvid, kjer je omejitev 80 km/h, kar je glede na dejstvo, da gre za dvocevni predor s po dvema pasovoma v vsako smer, kar smešno počasi. Je pa res, da je v predoru tudi tretji pas za tiste, ki se vključujejo s Celovške. Ampak zakaj se jim ni dovoljeno razvrstiti na vozna pasova že v tunelu, mi ni jasno. Tako morajo po desni šibat do konca tunela, odkoder je omejitev še kar lep čas 80 km/h, dokler se zaradi odcepov v Dravlje ne zviša na 100 km/h. No, še kar korektno.

Naravnost smešna pa je omejitev na koncu izvoznega pasu. Po pravilih naj bi zabremzali na 40 km/h, čeprav po mojem tisti ovinek v skrajnem primeru zvozim s stotico v riti, povsem udobno pa tudi pri hitrosti nad 60 km/h. Ne vem, v takih primerih nikoli ne gledam na števec, ampak raje na cesto. Zadnjič pa sem tudi v resnici videl, kako težko je dejansko doseči tako nizko hitrost in če bi imel koga za seboj, mi to niti ne bi prišlo na misel. Dejansko moraš, če se izključiš s hitrostjo 130 km/h, kar krepko pohodit, da si na začetku ovinka dejansko na 40 km/h.

Hitrostne omejitve so na Slovenskem pogosto bizarne, prevladujoče mnenje počasi = vedno varno pa ne velja vedno in povsod. Recimo ni dovoljeno vozit 60 km/h po naselju (kar je seveda pravilno), nihče pa še ni prepovedal vožnje z nalitimi gumami. Tudi zaradi neumnosti, kot je recimo omejitev 50 km/h skozi Lavrico, vozniki cestno prometna pravila interpretirajo po svoje, recimo temu zdravorazumsko, posledično pa prihaja do kritičnih situacij v primerih, ko zdrav razum pač … ni dovolj.

In seveda … ceneje je postaviti jebene table kot obnoviti cesto. In če pride na katastrofalni podlagi do nesreče pri hitrosti 60 km/h … naši organi mirno in v skladu z vsemi predpisi vzrok nesreče pripišejo previsoki hitrosti.

  • Share/Bookmark
 
26 odgovorov na “Počasi je lahko hitro … prepočasi”
  1. Matevž - 1.06.2010 ob 09:00

    Na cesti izven naselja, kjer se dnevno vozim, so pred kratkim obnovili asfalt preko mostu (ki gre v ovinek). Prej je bil tako naluknjan, da te je pri 90 dejansko malo “ven neslo”. Zdaj je asfalt nov in to bojda tak, da drsi (tako opozarja tabla), zato je hitrost omejena na 60. Ne upošteva je NIHČE, niti jaz, ki se sicer držim omejitev. Na srečo lokacija ne omogoča postavitve radarja.

    Omejitev 40 po izvozih je, kot so nas učili na CPP, striktno psihološke narave: večina ljudi po vožnji 130 (kolikor je omejitev pred večino izvozov) ni zmožna voziti 100 ali 90 brez stalnega gledanja na števec. Traparija, se strinjam, ampak vseeno vedno zmanjšam vsaj na 60, že zaradi radarjev.

    Dobijo se dolga in relativno pregledna naselja. Tam omejitev 50 upoštevam, ker v naselju nikoli ne veš, od kod bo prineslo kakšnega otroka. Omejitev v predoru Šentvid se mi tudi zdi ustrezna, prav tako prepoved vključevanja iz Celovške vse do konca predora. S tem se po mojem mnenju močno zmanjša možnost trkov pri višjih hitrostih, ki morda izven predora sploh ne bi bili tragični, v (kakršnemkoli) predoru pa zagotovo.

  2. Matic - 1.06.2010 ob 09:02

    No ja, se v določenih stvareh strinjam s tabo, bi pa vseeno imel nekaj pripomb:

    1. Tunel Šentvid: meni se zdi prav, da morajo vozit po svojem pasu do izvoza, zaradi varnosti same. Na ta način lahko dobro preverijo promet na sosednjih dveh pasovih in se vključijo zunaj, ko je mesto vključevanja precej bolj varno. Remember Trojane?

    2. Lavrica: problem je v tem, ker se je naselje razvilo ob glavni cesti, in je dolgo cca 3 km. Samo je problem, če tam živiš in bi se rad vključil v promet. Da ne omenjamo raznih traktorjev ki tudi vozijo tam čez in podobno, da o pešcih ki prečkajo cesto, raje ne bi. Rešitev za Lavrico je nova obvozna cesta, do tedaj pa lahko zaradi mene mirno ostane 50 km/h. Če komu kaj ni všeč je avtocesta blizu.

    Pa lep dan

  3. NoMercy - 1.06.2010 ob 09:29

    saj ne gre za to, kaj je “pametno” pa še sprejemljivo in koliko bi bilo optimalno :) Gre za to, da ti policaj, ko te sname z radarjem izračuna pike in kazen :)

  4. Igor - 1.06.2010 ob 09:36

    Še ena zmešnjava s hitrostmi je pri vključevanju LJ severne obvoznice na AC iz šentviškega predora proti Primorski. Od predora naprej velja na AC omejitev 100, na obvoznici pa omejitev 80. In zdaj se ljudje rinejo (brez pameti seveda) z obvoznice na AC z razliko 20 kmh. Jaz sem prepričan, da bo tam enkrat zaradi obeh dejavnikov (vožnje brez pameti in razlike v hitrosti) lepo počilo.

  5. JMarko - 1.06.2010 ob 09:39

    Z zapisanim se kar strinjam, le na eno realnost je pozabil pisec. In ta je bistvena. Več kot 50% voznikov in voznic, ne obvlada normalno hitre vožnje in sploh ne ve kake omejitve so kje na cesti. Prometni znaki so za njih okraski, ki jim pač dovoljujejo vožnjo do te zapisane hitrosti. Vozijo pa lahko tudi s polovično ali še manjšo hitrostjo, saj se ne spomnijo več, kaj so jih v avtošoli učili. Največji problem je neobvladovanje hitrejše vožnje, posledično temu, pa pridemo do tega, da je resnično boljše za take voznike, da se ne držijo predpisane hitrosti, seveda pa porazno za voznike, ki jim taka normalna hitrost ne dela preglavic. Da pa si jih enako število procentov vedno lasti in drugim vsiljuje svoja pravila, ki niso nikakor realna za normalen pretok prometa, pa tudi ni nič novega. Poglejmo samo situacijo pred semaforjem. Dve problematični situaciji. 1. Ko se vklopi zelena luč in imaš prosto cesto, ne moreš in ne smeš speljati, ker še vedno vozijo z desne strani skozi svojo rdečo luč. Vsak pameten voznik, zato raje zabemti in počaka, ker tudi če imaš prosto pot, ne boš namenoma trčil v prekrškarja in sebi nakopal kup težav. 2. Če ne pelje nobeden z desne strani skozi rdečo luč in imaš prosto, enostavno ne moreš speljati, ker voznik pred tabo ali spi, ali debatira s sovoznikom ali pa telefonira in nima časa gledati na semafor. Potem so še vozniki, ki v praznem križišču (enako kot v krožiščih) še kar čakajo od kje se bo kdo pojavil, da mu ja ne zapre poti, itd. Na odsekih, kjer je dovoljena hitrost recimo 90km/h, nekateri vozijo s hitrostjo tudi celo 50km/h ali manj. Voznik pa krili za volanom z rokami, kot bi treniral hitropotezen šah. Res je, da znaki z omejitvijo hitrosti niso povsod realno postavljeni, ampak glede na strukturo in spretnost nekaterih za volanom, še tega ne obvladajo, kaj šele da bi znali s svojo pametjo presoditi kdaj lahko zapelje kak kilometer hitreje, brez da bi ogrožal kogarkoli. In zelo zelo velik problem pri voznikih je ocenitev razdalje do drugega voznika. V tem pocepa 60 do 75% voznikov. Zdaj ne vem ali zaradi slabega vida ali sploh niso zmožni oceniti razdalje, vidijo da se nekaj premika, predvidevajo, da je to neki avto, pa ne vedo koliko je še oddaljen od njih. Veliko jih pa sploh ne pomisli, če se malce hitreje obrne v križišču in takoj spelje ko posveti zelena luč, da bo s tem omogočil pretok recimo 12-im avtom, ampak leze ko polž, zija okoli, mečka, da ni res in zaradi tega zapelje skozi križišče le 5 do največ 7 avtov. Število vzeto na pamet za primerjavo. Problem je tudi v tem, npr. na regionalki voziš s prikazom kazalca na števcu 85-90km/h in če želiš brez da bi koga ogrožal držati ta tempo, moraš marsikoga prehiteti in mu kar za lepo razdaljo uideš naprej. Problem pa nastopi, ko potem skozi naselje pelješ 50 ali 40km/h, kot ti dovoli prometni znak, te pa tisti počasne, ki si ga prej z normalno dovoljeno hitrostjo prehitel, ker je mečkal na cesti, dohiti in bemti, ker se “obiraš” in voziš po predpisu. Kar pomeni, da v naselju pa brez problema vozi hitreje kot bi smel, na odprtem pa ne zna voziti niti z dovoljeno hitrostjo.

  6. Matevž - 1.06.2010 ob 09:46

    @Igor: Huh? Tam se vključuješ na avtocesto in se omejitve razveljavijo; na pospeševalnem pasu pospešiš na 130 in je! Prav tako tisti iz šentviškega predora tam (lahko) pospešijo na 130.

  7. chef - 1.06.2010 ob 09:46
    chef

    @Matevž, Matic: Ne trdim, da bi morali voziti v izvozu na meji zmožnosti, ampak 40 km/h je tako počasi, da bi bilo mene enostavno strah že zato, ker mimo padajo kamioni enkrat hitreje, da ne govorim o idiotih, ki se odločijo, da bodo šli ven tik pred zdajci in se ravno še izmuznejo s polnim plinom malodane počez na zaviralni pas.

    OK, lahko rečemo – tega ne smejo naredit. Ampak ko se ubiješ, to nič ne pomaga.

    Če so se ponekod, kjer so, resnici na ljubo, vozniki boljši, sposobni razvrščat v 4 in 6-pasovnih tunelih, potem je hitro jasno, da je z nami nekaj narobe.

    Jasno je, da se skozi Vodice vozim po omejitvi, ker je tam vse drugo nevarno. Ampak če me prej nekdo 3 kilometre nateguje z omejitvijo 40 km/h, bi lahko čisto psihološko rekel pišmevuh tudi v vasi, tako kot to rečem za Lavrico, samo da sem ves posran, kdaj me bodo nastreljali.

    Cesta na Lavrici ima sicer tiste odstavne pasove, ki bi jih komot uporabljali za vključevanje na cesto – seveda če ne bi tam parkirali traktorji in fičfiriči, ki se jim do gostilne ne ljubi hodit dlje kot pet metrov. Da se ne bi mogel vključiti na cesto, če bi bila omejitev 60 ali 70 km/h, ne verjamem, Jasno pa je, da manjka obvoznica. Po Avstriji je skozi polovico naselij omejitev 70 km/h, ki se jih tudi v resnici držijo.

    @NoMercy: Ja, in da si država opere roke – češ, saj je predpisana omejitev 40 km/h in ni kriva cesta, ampak divjak.

    @Igor: Ja, super. Ljudi je itak strah pohodit tudi če vozijo jajčka s 60 konji. On si enostavno ne upa pohodit plina.

    @JMarko: Anarhija je vsesplošna, seveda. Problem je pa v tem, da pri nas velja za prekršek samo in izključno prehitra vožnja. Že vožnja z ugasnjenimi lučmi je pri nas precej sprejemljiva, da ne govorim o krožiščih, smernikih, zadrgah, parkiranjih itd.

  8. chef - 1.06.2010 ob 09:47
    chef

    @Matevž (6): Pa misliš, da ljudje vedo, da se razveljavijo? Ha!

  9. Aljaz - 1.06.2010 ob 09:50

    V Sloveniji je zelo veliko “talentov”, ki vozijo kot bi imeli tempomat fiksiran na 60 km/h, ne glede na to, ali je magistralka brez omejitev ali pa naselje z nepreglednimi dovozi na glavno cesto.

    Doživel sem že, da so mi takšni patroni 2x blendali – prvič, ker sem jih prehitel tam, kjer je omejitev 90 km/h in drugič v naselju, ker sem se drznil peljati 50 km/h in jih prisiliti, da izklopijo svoj mentalni tempomat. Ponavadi so to starejši ljudje (50+), ki so za sveto prepričani v svoj prav.

  10. Matic - 1.06.2010 ob 10:02

    @ Chef: kolikor jaz vem, je v tunelu Šentvid, ko se vključuješ v samem tunelu omejitev 80.

  11. Matevž - 1.06.2010 ob 10:24

    @Chef (8): Tega ne vem, imam pa pogost občutek, da tam vsi peljejo 120-130, potem je pa malo klančka, se pa vse skupaj upočasni na 90 … Da ne omenjamo tiste cestarske table 100 (ali je celo 80, se ne spomnim), ki je postavljena (pozabljena?) zgolj na desni strani na vrhu tega klančka … Tista najbrž ne velja več? Dela na cesti namreč že dolgo nisem videl tam nobenega …

    Sicer pa uporabi mojo taktiko za preprečevanje lastne živčnosti na cesti: redno pogledovanje v vzvratno ogledalo začasno opusti, ko se ti nekdo (ki si ga kilometer prej prehitel) v naselju nalima na rit in/ali blenda …

  12. Katja - 1.06.2010 ob 11:25

    Pelji se po cesti iz Kamnika proti Kmaniški Bistrici. Pred naseljem Stranje na ostrem ovinku so pred kratkim zaprli polovico ceste zaradi podiranja mostu. Tam je bila pred zaprtjem omejitev 40km/h, po zaprtju polovice pa je 50km/h…. Kje je tukaj logika?

  13. Biba - 1.06.2010 ob 11:35

    Katja, pred kratkim? Če mislim pravi ovinek, je tam ovira že kaki dve leti ali več. In to nikogar ne moti! V Kamniku imamo čudne prioritete… Sploh mi je všeč zadnja ideja, da bomo imeli rondo na vhodu v mesto. Hehe, bo pokalo! :lol:

  14. primoz - 1.06.2010 ob 12:03

    Če že zbiramo idiotske omejitve, na trzinski štiripasovnici je ves čas 70. Ko je v Depali vasi štiripasovnice konec, pa je do Domžal 90 (čeprav je vmes nekaj križišč). Sem že mislil zapizdit, pa se bojim, da bi posledično 70 podaljšali do Domžal.

  15. NoMercy - 1.06.2010 ob 12:11

    in potem vsake toliko objavijo, da je kdo peljal v napačno smet po AC :( VEČINA jih vozi NAPAČNO :)

  16. Katja - 1.06.2010 ob 12:17

    Biba, imaš prav, že več kot dve leti.. Bo še pokalo, ja :)

  17. kalbo - 1.06.2010 ob 12:22

    Po sloveniji prevozim ogromno kilometrov, tako po AC, kot po regionalnih in po vukojebinah. Poizkušam se vsaj približno držat omejitev, če že ne zarad varnosti, pa zarad nenormalnih kazni. En primer, ki se ti recimo iz LJ do Maribora stalno pojavlja. Komaj prideš mimo pacienta, ki si prilasti prehitevalni pas, ker voziš po števcu med 140 in 150. Model ti krili ven, pa kaže na števec. Taisti pacient pade mimo tebe 130 v trojenskem predoru, potem ga moraš spet nekako prepričat, da se ti umakne s prehitevalnega, ker ima notri hitrost primerno za v predor. Potem se ti isto budalo nabije na rit pri cestninskih postajah, kjer vedno vozim po omejitvah 100/80/60. Seveda te živčno prehiti skozi sosednjo stezo (manevri so ubijalski). Potem ga maš 500m od cestninske, kjer spet spi sam na prehitevalnem notri pa 110km/h. Takle mamo. Podobno se dogaja ko pospešiš iz naselja, ni nikjer nikogar, ko zmanjšaš v naselju imaš takoj kakega vaškega dirkača za ritjo, ki ogreva gume. Folk ne zna vozit in to je dejstvo.

  18. Mašon - 1.06.2010 ob 12:30

    @chef, sej večina ljudi ne dojame da je debela polna črta tam z namenom in ti zapelje pred avto ko da ni nič. in da oni pa ja lahko svojo špuro vlečejo naprej kokr so si oni zamislil!

    pa močno močno ti svetujem da se ne voziš več po tistih koncih (vodice,…) ker bo tam tko ene 500% več prometa v naslednje pol leta, ker so zaprli kajakaško cesto v tacnu, in smo prebivalci tistih koncev prisiljeni hodit na vodice…

    @ primoz – trzin je razred zase, sploh z vsemi semaforji; poleg tega pa so, vsaj nazadnje ko sem se peljala 70 dejansko podaljšali do domžal.

    drugače je še en kaotičen primer prometa razcep koseze, ko se združita 2*2 pasova… mene čudi da tam ni nesreče vsak dan, ker ljudje vozijo ko da so prvič na cesti.

  19. siggi - 1.06.2010 ob 13:07

    Hja to je pol že stvar vzgoje in kulture posameznika. Avtošola te lahko nauči samo tolko… In v Sloveniji je preprosto preveč zakompleksanih ljudi, ki se sekirajo samo za svojo rit, da bi se dalo lepo in spodobno peljat

  20. countolaf - 1.06.2010 ob 13:32

    Ja, za Lavrico se poplnoma strinjam z #2, primer Nergača tu ni dober. Morda je 50 km/h res malce nenavadno v začetku z ljubljanske strani(s premikom table razširjenega) naselja, sicer pa PMSM popolnoma utemeljeno in nujno potrebno! #7 – “štiripasovnica” za vključevanje je nevaren in nepremišljen predlog, zlasti s strani Škofljice, kakor tudi omejitev na 70 ali več. To za krajane ni sprejemljiva rešitev. Z vključevanjem je občasno že zdaj problem, omejitve se redki držijo, pa tudi kakšen otrok se pojavi. Da o hrupu in nesrečah v preteklosti sploh ne govorimo.

  21. SikiRiki - 1.06.2010 ob 18:28

    Chef, naslednjič enga skadi, se vsaj ne boš več sekiral zaradi pre-počasne vožnje. :D

  22. ervinator - 1.06.2010 ob 22:13

    Nauči se signalizirati z zavorno lučjo (z ali brez zaviranja) vsem tistim, ki ti lezejo v rit, naj se odlepijo. Lahko bi se tudi manj sekiral, in ne kot pezde med vožnjo doživljal pravih malih živčnih zlomov. Ter ne ogrožal drugih udeležencev zaradi tega svojega občutka. Prav tako ne bi izpadel kot šmrkavec v avtomobilu, katerega ne obvladaš.

  23. chef - 2.06.2010 ob 07:04
    chef

    @Katja: Delo na cesti je tam že od nekdaj.ž

    @Biba: isto krožišče je kvečjemu odlična rešitev. Vprašanje pa, kako se bodo Kamničani znašli v tem novem izumu.

    @primoz: Ta je definitivno najbolj trapasta, ja.

    @countolaf: Za krajane kjerkoli po Sloveniji je vsaka sprememba nesprejemljiva – tako širitev kot obvoznica kot zvišanje omejitve. Zato pa je tako kot je – povsod še vedno stanje iz leta 1980.

    @SikiRiki: Saj ponavadi ne vozim pre-počasi.

    Sicer je pa večina komentatorjev falila smisel besedila, ki je bilo o čudnih omejitvah in ne o nesposobnih voznikih – o teh smo debatirali že nekajkrat.

  24. Biba - 2.06.2010 ob 08:42

    @Chef: Ja, o tem govorim. V Kamniku še rdeča luč ne pomaga več, kaj šele krožišče. Takšne anarhije, kot je pri nas, ne vidiš kar tako. Vsi pločniki zaparkirani, kolesarji večinoma vsi po pločnikih, rdeča luč na semaforju na šolski poti je le za okras, desno pravilo ali prednostna cesta in podobne oslarije so pa za ljubljanske srajce…

  25. kalbo - 2.06.2010 ob 09:23

    @chef: Govoril si tudi o težavah, na katere naletiš, če se držiš omejitev in o voznikih, ki vozijo povsod enako hitro. Očitno tud ti nisi zaštekal smisla lastnega besedila :)

  26. Popaj - 4.06.2010 ob 07:40

    V Kamniku sta že sedaj vsaj 2 krožišči, pa mislim, da ni kakih prehudih problemov.

    Bi rekel, da je samo križišče prav primerno za spremembo v krožišče, upam samo, da bo urejeno tako, da se ga ne bo dalo izpeljati direktno z 70-80km/h

    Se pa strinjam da je drugače stanje na cestah katastrofa. Sam sem toliko star, da se še spomnim časov, ko so policaji celo imeli kako kontrolo oz. radar na Ljubljanski cesti.

Na vrh

Komentarji so onemogočeni.