Nergač

Več je oslov kot pastirjev

Izobraževalni sistem - uvod

Komentiraj

Objavil/a chef 13.02.2007 ob 10:24 ob 10:24 pod Fenomeni, miks

V naslednjih dneh bom pisal o izobraževalnih institucijah. Moje pisanje bo najbrž tipično zateženo, a drugačno ob tej temi tudi ne zna biti, saj sem šolanje kot tipičen mulec vedno sovražil in ga kot tipičen mulec-študent še vedno. To ni posledica mržnje do izobraževanja, ampak do načina, kako nam snov vtepajo v glavo.

Zanimivo mi je, da so nam v osnovni šoli vedno govorili, kako jo bomo kot dijaki pogrešali. Vračali da se bomo nazaj, so nam pravili, obiskovali bomo prejšnje učitelje, takrat še tovariše. Dejansko pa sem naslednjič prestopil prag osnovne šole ob polnoletnosti, ko sem prvič volil.

Do istega natolcevanja je prišlo kasneje v srednji šoli; kako radi da se bomo vračali in še v času študija sodelovali z gimnazijskimi profesorji ipd. V srednjo šolo sem se res nekajkrat vrnil, a vzrok je bila bivša punca, po enkrat pa predstava Jamskega človeka in koncert Vlada Kreslina. Da bi sodeloval z bivšimi profesorji? Le kako, če smo bili prej štiri leta malodane na bojni nogi? Skratka, ne pogrešam niti osnovne, niti srednje šole, pravzaprav sem silno vesel, da sem se ju znebil.

Zdaj se dogaja isto, le da so generatorji takih idej po novem predvsem kolegi in znanci, ki trdijo, da so študijska leta najlepša v življenju, zato jih je treba izkoristiti za karkoli že. Nekateri tudi mislijo, da me na ta način tolažijo zaradi neverjetno počasnega študija. Češ, samo enkrat se živi in samo enkrat si študent, zato kar vleci svoj študij dokler lahko. Jaz pa že zdaj vem, da bom silno vesel, ko končno zaključim torturo formalnega šolanja. Z veseljem bom šel vsak dan v službo, tam prečepel dobršen del dneva, doma pa jamral, da nimam nobenega časa za kolo, da je šef idiot in da sem edini sposoben v celi firmi.

Vzrok, da se v prvih razredih osnovne šole nisem znašel, pripisujem dejstvu, da nikoli nisem obiskoval vrtca. Bil sem tih in se držal zase, kar je popolno nasprotje zdajšnjega chefa, ki ga je povsod preveč. Skratka, v formalno okolje šolanja sem bil vržen bolj iznenada kot ostali, ki so se že prej naučili interakcije z vrstniki. Najbrž mi je bila zaradi neobiskovanja vrtca prihranjena tudi marsikatera batina ali lumparija, zato ne mislim, da je bila ta odločitev mojih staršev nujno slaba.

Osnovno šolanje sem v takrat predvidenih osmih letih opravil na Osnovni šoli Oskarja Kovačiča na Galjevici, kjer mi je bilo večino časa obupno dolgčas. Potem sem se vpisal na privatno katoliško Gimnazijo Želimlje in doživel klasični šok lenuha, ki je celo osnovno šolo prespal. Ne vem, ali je bil vzrok moje lenobnosti v srednji šoli klasično pubertetniško upiranje, dejstvo pa je, da sem čez srednjo šolo zlezel z veliko mero flegmatičnosti.

Zdaj že lep čas motovilim na Fakulteti za družbene vede, kjer sem v nasprotju s splošnim proti Cerkvi nastrojenim mnenjem doživel bistveno manj tolerantnosti do drugačnih stališč kot v katoliški srednji šoli. Res pa je, da Gimnazija Želimlje ni škofijska ustanova, v lasti jo imajo namreč Salezijanci, zato dopušam možnost, da je doktrina v ostalih slovenskih katoliških gimnazijah res drugačna.

V naslednjih prispevkih pa se bom lotil vsakega nivoja šolanja posebej. Naslednjič torej osnovna šola.

 
22 odgovorov na “Izobraževalni sistem - uvod”
  1. nada - 13.02.2007 ob 10:51

    Meni je pa v ponos, ko me minister objame in ogovori na cesti.Jaz sem bila stroga učiteljica sem pa mnogim pomagala skozi težave.Iz mojih šolskih klopi je veselje pogledati današnje Magistre,Doktorje znanosti,ter mnogo uspešnih ljudi doma in po svetu.Po drugi svetovni vojni smo Učiteljice pomenile vrata v neznano.Pomoč in svetovanje družini, ter spodbudo vsem šolarčkom, nadarjenim pa pokazale pot do uspeha. V življenju posameznika je tudi odvisno kakšno Učiteljico je imel v štartu svoje poti. Morda si bil eden od tistih, ki je zavračal komunikacijo.

  2. lenivec - 13.02.2007 ob 11:14

    Jst se kr strinjam z chefom. Praga osnovne šole odkar sm jo končal še nism prestopil, v gimnazijo sm šel pa enkrat po prekrokani noči kozlat.

  3. Fetalij W. Tyschew - 13.02.2007 ob 11:54
    Fetalij W. Tyschew

    Da ne vidite nobene pozitivne stvari v šolanju, ki ste ga do sedaj prejeli, je žalostno.

  4. Marjan - 13.02.2007 ob 12:06

    Za nergače je FDV prava ustanova! Tam boš svoje veščine gotovo dodobra izpopolnil, kaj dosti ostalega se pa verjetno ne boš naučil. Zdi se mi, da je samo 1% FDVjevcev resnično družbeno koristnih (v smislu, kot so za družbo koristni zdravniki, arhitekti, mehaniki, poštarji, arheologi…).

  5. frue - 13.02.2007 ob 12:20

    ka pa vem…za razliko od tebe so bli za mene osnovnošolski in srednješolski dnevi najboljši in se jih bom zmer rada spominjala…pa tud če srečam kdaj kakšnega profesorja,se z njim čist prijateljsko menim.ne vem,mogoč je sam pr nas na kajuhu v celju blo tak kul?:)

  6. Štefan - 13.02.2007 ob 12:31

    V šolo je pa treba hodit da ne boš potem čisto brez vsega. Hja, kaj pa misliš, zakaj so pa ljudje brez doma pa pijanci, a?

  7. Sara - 13.02.2007 ob 12:37

    Osebno se mi zdi, da je odvisno od posameznika (tako učenca kot učitelja) kakšno se mu zdi šolanje, osebno sem tudi hodila na OŠ Oskar Kovačič in moram reči, da o nekaterih učiteljih nimam v zelo dobrega mnenja medtem, ko druge še danes cenim. Samo osnovna šola je pač nekaj čisto drugega kot srednja, ker si takrat res še otrok v pravem pomenu besede in na soljudi gledas zelo drugace kot ko si nekolikanj starejši. Glede tolerantnosti ne vem ali sem prav razumela vendar imam sama izkušnjo iz ŠKGja in moram reči, da se tudi meni dozdeva, da je bilo ozračje v primerjavi z sedanjim faksom povečini bolj tolerantno, seveda pa so vedno izjeme.

  8. abaris - 13.02.2007 ob 12:43
    abaris

    Vsem sociologom želim veliko sreče pri iskanju zaposlitve.

  9. katarina - 13.02.2007 ob 14:14

    jst cist razumem to, men je bila osnovna in srednja sola ena sama huda muka, se posebej zato, ker je moja mat prfoxa oz zdej ravnateljica… in posledicno bi jst morala bit pridna in vestna ucenka…kar pa nikoli nisem bila, sej sem bla vseh 12 let odlicna in nikol mi ni nic problemov delalo, samo ni se mi dalo ukvajati ne s solo, ne s prfoxi, domacih nalog nisem delal nikoli, vedno sem mela zadnjo besedo pri vsem…

    fax mi je bil pa cisti uzitek, koncno sem lahko delala tisto kar sem si celo zivljenje zelela, studirala tisto kar sem hotla, res mi je blo super, sicer sam sistem izobrazevanja je spet poglavje zase, ampak strokovno sem ogromno odnesla in ni mi problem se lotit kakrsnegakoli problema, ker vidim da imam dosti podlage, oz ce mi kaj manjka, vem kje najdit, to je pa tut vse kar lahko pricakujemo da bomo dobili od faxa pomoje.

    tut folk na faxu mi je bil 100x boljsi k prej, sele zdej sem nasla prave prijatelje, za katere vem da se lahko 100% zanesem nanje, poleg tega pa se gibamo v istih strokovnih krogih tko da razumemo eden drugega glede cist osnovnih zivljenjskih problemov, sem le v taksnem poklicu ki res zahteva celega cloveka.

    in ker mi je bil fax tako super sem se letos vpisala se na doktorski studij in po pol leta lahko recem da mi absolutno ni zal in da bom tukaj pridobila se dodatna znanja, ki sem jih pogresala na dodiplomskem nivoju in nikoli ni bilo časa da bi se sama poglobila v tematiko

    pomoje, če najdeš smer v kateri res uzivas pac potrpis sistem, pac nujno zlo

  10. Vanja - 13.02.2007 ob 14:20

    Ej Nada, menim da je do ucitelja, da ustvari neko komunikacijo in ne do otroka. Torej zavrt otrok si je sam kriv, da je zavrt in ko ga jebe, ja tipicna uciteljica ste in da zaradi taksnih sem sovrazila osnovno in srednjo solo, ko pa smo se preselili v Kanado imam za svoje ucitelje samo pohvalne besede (z nekaterimi redkimi izjemami)

  11. chef - 13.02.2007 ob 16:30
    chef

    @Marjan: upam in želim si, da bi bil v tistem 1%. Sicer bom razočaran nad samim sabo.

    @abaris: hvala za lepe želje, potrebovali jo bomo.

    Se točno zavedam, da mi je šola dala ogromno, ampak da je bilo pa zraven toliko zajebavanja in brezveznega matra, se mi zdi pa tudi neumno. Da so mi šolo priskutili, hočem povedat. Kot tudi marsikomu drugemu, seveda. Pa sploh nočem jambrat… tiste papirje bom šel pobrat še do konca, da jih bom imel, ampak o tem nesmislu kasneje!

  12. nike - 13.02.2007 ob 18:32

    jst sm tut produkt katoliške gimnazije, sicer ne želimelj ampak škofisjke klasične gimnazije v šentvidu…v tistih časih mi je bila vedno muka biti tam, danes pa vem da mi je dala zares dobre prijatelje ;) s katerimi ga serjemo še danes :) je pa res da so bli tut pr ns kr precej tolerantni do drugače mislečih. Faks mi je pa super ker lahko spoznavaš tako veliko stvari, si ativen na več področjih, zato pa tudi študiram na 2 faxih sem vzporedna študentka juhu! Fax je zakon :)

  13. chef - 14.02.2007 ob 08:35
    chef

    @nike: prijatelje je dala ta šola tudi meni! Z redkimi se pogosto videvam, ampak te so pa fejst fantje (še kr)—>ker zihr berejo tole.

  14. nada - 14.02.2007 ob 10:23

    Katarina- si sama že odgovorila, da je tvoj problem nastal v rani mladosti zaradi konflikta med tvojo mamo( profesorico) in teboj.Zato nikoli nisi imela spoštljivega odnosa do drugih učiteljev.Važno je, da si srečna v svoji koži.Jaz sem tudi.

  15. katarina - 14.02.2007 ob 13:04

    nada jo hudo je ce je clovek tako pameten ne?

    jst svojo mamo cist spostujem in se super razumeva, na zivce mi pa gre ce mi nekdo k je precej omejen (kot so resnici na ljubo nasi profesorji v osnovni in srednji soli vecinoma) soli pamet in mi razlaga kolk moram cesa naredit da se bo stelo za dobro in da bom znala.

    spoštujem ljudi ki razgledani in normalni, ne spoštujem pa omejencev, pa naj bodo to ucitelji, sodelavci ali pa nakljucni ljudje na cesti

  16. nada - 14.02.2007 ob 16:53

    katarina- ker mi priznavaš mojih 40 let prakse oz. delovne dobe učiteljice si štejem tvoje pripombe o moji omejeni strokovnosti v čast. Razmisli o tvoji doktorski disertaciji na temo “avtobiografija”.

  17. chef - 14.02.2007 ob 17:09
    chef

    @katarina: no ja, vsakega moraš spoštovat, tud če je malo bolj počasen, hehe. Se pa strinjam, da je problem, ko en tak nad tabo uveljavlja avtoriteto. Ni kul.

  18. blitz - 14.02.2007 ob 20:36
    blitz

    chef, moraš gledati s pozitivne plati. Jaz se vseh šolskih let brez izjeme spominjam kot enkratnih. Če prav sem tudi sam redno doživljal šoke na prehodu na naslednje težavnostne stopnje. V 1. polletju 1.letnika gimnazije sem imel grajo ravno iz predmeta, iz katerega sem kasneje diplomiral.

    Ampak se raje spominjam obšolskih dejavnosti - popivanja v gimnazijskih časih in še več popivanja na faksu. Zanimivost - konec prvega letnika faksa mi je sošolka rekla, da je mislila, da sem prišel v Ljubljano samo žurat in da sem se zgolj formalno vpisal na faks. Bila je namreč presenečena, da sem izdelal letnik.

    Ko pa danes gledam nazaj, pa vem, da so nas premalo naučili, vsaj pametnih zadev in da so veliko premalo zahtevali. Naša šola je narejena za vzgojo povprečnežev in tistim, ki jim je prelahko, nudi veliko premalo izziva. Mene denimo sploh niso naučili, kako reagirati, ko imaš težave. In se mi zato v službi zdi, da je nekaj narobe, če ne gre vse izi.

    Ampak tudi na to gledam s pozitivne plati - če bi bila šola zahtevnejša, ne bi mogel toliko žurati.

  19. chef - 14.02.2007 ob 20:50
    chef

    @blitz: se strinjam. Po mojih izkušnjah so sicer povprečneže ustvarjali samo na osnovni šoli, v gimnaziji, ki sem jo sam obiskoval, pa za povprečnost niti ni bilo prostora. Glede na svoj beden uspeh v srednji šoli sem presenečen, ko opažam vrstnike, ki o določenih stvareh nimajo pojma. Pa ne vem, če je to samo zaradi šole.

    Močno se strinjam, da nas ne naučijo, kako se reševat iz kritičnih situacij. To je zato, ker so vedno najbolje skozi prišli piflarji, vse naučeni na pamet. Tak se potem nikdar ne bo znašel. Ampak to je že tema za naslednje prispevke.

  20. Nergač » Blog Arhiv » Izobraževalni sistem - osnovna šola - 15.02.2007 ob 07:44

    [...] Nergač Nisem tako tečen, kot si mislite « Izobraževalni sistem - uvod [...]

  21. 3nity - 15.02.2007 ob 08:14

    Meni na kraj pameti ne pride, da bi še kdaj videla profesorje OŠ. V OŠ pa sem stopila še velikokrat, vendar samo zato, ker sem imela tam trening. Se telovadnica tudi šteje?

    Srednja šola? No ja. Tudi v to sem še enkrat stopila. Da bi pa sodelovala s profesorju, pa ni šans. Kot si rekel, sem bila tudi jaz z njimi na bojni nogi.

    Študentskih let pa nisem nikoli okusila

  22. Družbene Zablode - Človeka Zadnji Učitelj » Blog Arhiv » A je Hitler Še Živ?!? A Bo Ta Resnica Kdaj Razkrita?!?! - 16.02.2007 ob 16:32

    [...] Pa to ni bilo zdaj nič “Zlonamerno” kakor je mogoče Marko pomislil pri najinem “dvobju” takrat. Prav VSI smo dovzetni za Manipulacije..take ali drugačne…ki se jih je do sedaj šel Oblastnik. Najbolj Izobraženi Ljudje pa so Najbolj dovzetni za Programiranje in Tako Tudi Največji Sužnji Sistema zaradi katerega so sploh potrebovali Izobrazbo..da bi mu kasneje Lahko BrezPogojno Služili. [...]

Na vrh

Komentiraj